کد خبر : 1479869 | 19 آذر 1396 ساعت 11:55 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

در گفت‌و‌گو با سرمربی ایرانی شاغل استرالیا

آیا کی‌روش گزینه سرمربیگری استرالیاست؟

تیم ملی استرالیا در حالی با تیم های فرانسه، پرو و دانمارک همگروه است که این تیم هنوز برای جام جهانی سرمربی اش را انتخاب نکرده است.

آیا کی‌روش گزینه سرمربیگری استرالیاست؟

به گزارش "ورزش سه" استرالیا برای حضور در جام جهانی به دنبال سرمربی است و بازهم نام کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی و ناراضی تیم ملی ایران به عنوان یکی از گزینه های هدایت این تیم مطرح شده است. پوریا نبی مربی ایرانی شاغل در فوتبال استرالیا با توجه به حضورش در فوتبال این کشور و در رابطه با شرایط این تیم در جام جهانی آینده و ماجرای کارلوس کی روش با ورزش سه صحبت هایی را انجام داد که در زیر می خوانید:

 


استرالیایی ها خوشحال هستند


تیم ملی استرالیا در جام جهانی با تیم ها فرانسه، دانمارک و پرو همگروه است. من فکر می  کنم و بر اساس آنچه در این کشور می بینیم اینکه استرالیایی ها از این گروه بندی در جام جهانی خوشحال هستند. کسانی مثل کرک فاسترو مارک بوسنیچ اینجا از این قرعه ابراز خوشحالی کردند. آن ها قرعه خیلی خوبی در جام جهانی داشتند و امیدوار هستند که بتوانند موفق شوند. استرالیا در دوره قبلی جام جهانی در گروه مرگ حضور داشت همین الان هم ممکن است در ظاهر گروه استرالیا آسان به نظر برسد اما فرانسه و دانمارک و پرو که در رنکینگ فیفا رتبه بسیار خوبی دارند و این رتبه ها بی دلیل نیست. امروز اگر ایران در آسیا تیم اول است بی دلیل نیست این تیم در سال های اخیر در بازی های زیادی برنده شده و خوب امتیاز گرفته است. با این وصف نمی توانیم بگوییم چون استرالیا با دانمارک و پرو همگروه است پس در گروه آسانی قرار گرفته است.

 


هیدینگ و کی روش گزینه های استرالیا

استرالیایی ها در حال حاضر به دنبال یک سرمربی برای تیم ملی هستند. اسامی بزرگی هم مثل هیدینگ و کارلوس کی روش مطرح است اما موضوعی که در استرالیا برای انتخاب سرمربی در حال حاضر وجود دارد این است که مربی داخلی انتخاب کنند یا مربی خارجی. برخی معتقدند که استرالیا با توجه به زمان کم باقی مانده تا جام جهانی باید مربی داخلی بیاورد اما از طرف دیگر استرالیایی ها جام جهانی را به عنوان یک پل نگاه می کنند که می تواند آن ها را در جام ملت های آسیا به موفقیت برساند. با این حساب کسانی مثل کارلوس کی روش می توانند گزینه های مناسبی برای این تیم باشند.

 


کارلوس گزینه جذابی است


 کی روش برای استرالیا گزینه خیلی جذابی است چون مدیران فوتبال استرالیا جاه طلب هستند و خیلی دوست دارند در فوتبال دنیا و در سطح جهانی مطرح شوند خوب هم هزینه می کنند. البته باید اینجا یک مساله را باز کنم این که منظورم از خوب هزینه کردن این نیست که استرالیایی ها پول بیشتری از ایران به کارلوس کی روش می دهند بلکه در ساختارسازی هزینه بیشتری می کنند.کی روش چند وقت قبل نکته جالبی را گفته بود اینکه در همه جای دنیا برای تیم ملی یک بودجه ای در نظر می گیرند و مثلا به مربی می  گویند ما 12 میلیون دلار برای تیم ملی بزرگسالانمان بودجه داریم ، حالا مربی می تواند با دو تیم بزرگ مثل اسپانیا و برزیل بازی بگذارد و یا با 7 تیم کوچک...اما در ایران چنین اصولی وجود ندارد. باعث می شود که کی روش در دوگانگی قرار بگیرد و می گوید که باید از ارتباطات خودم برای تیم ملی استفاده کنم. او اما در کشوری مثل استرالیا چنین مشکلاتی را قطعا نخواهد داشت.

 


افت کانگوروها در مقدماتی جام جهانی


تیم ملی استرالیا از 25 بازیکنی استفاده می کند که 21 نفر از فوتبال اروپا می آیند. این درست است که استرالیا در مقدماتی جام جهانی بدترین تیم آسیایی بود و خیلی سخت به عنوان تیم آخر بالا آمد اما من فکر می کنم این تیم در جام جهانی می تواند در میان تیم های آسیایی یکی از بهترین ها باشد. شاید دلیل عملکرد بد استرالیا در مقدماتی جام جهانی حضور تعداد بالای بازیکنان تیم ملی این کشور در رقابت های اروپایی بود. آن ها فقط 72 دو ساعت قبل از بازی ها می توانستند به استرالیا اضافه شوند ضمن این که باید مسافتی طولانی را از اروپا به استرالیا و یا کشورهای دیگر آسیایی طی کنند. این خستگی دلیل عمده نتایج نه چندان خوب استرالیا بود اما در جام جهانی چنین چیزی نیست و استرالیا می تواند مثل جام جهانی قبلی که در گروه مرگ حضور داشت و با افتخار از مسابقات خارج شد بازی های خوب و قابل قبولی انجام بدهد.

 


بازی ایران به اسپانیا و پرتغال می خورد

 

درباره حضور ایران در گروه پرتغال، اسپانیا و مراکش حقیقت این است که این سخت ترین گروه ممکن در جام جهانی است اما اگر منطقی باشیم بازی با اسپانیا و پرتغال می تواند بهترین صحنه برای نمایش تیم ملی ایران و یک دستاورد خوب فوتبالی باشد. تیم ایران در جام جهانی متشکل از نسل جوانی از فوتبال ایران است که جام جهانی 2018 می تواند بهترین تجربه برای آن ها برای جام جهانی بعدی باشد. بازیکنانی مثل جهانبخش، آزمون و طارمی و دیگر جوانان می توانند برای قطر 2022 بازیکنانی باتجربه باشند. موضوع دیگر اینکه خیلی ها به سبک بازی کارلوس کی روش ایراد  می گیرند اما این دقیقا مثل این است که به اتلتیکو مادرید ایراد بگیرید. سیمئونه بهترین حرف را در این رابطه زد وقتی به بازی تدافعی تیمش ایراد گرفتند گفت به من ژاوی، اینیستا و مسی را بدهید و  اگر تهاجمی بازی نکردم ایراد بگیرید. این نوعی برند فوتبال است و نمی توان به آن ایرادی گرفت. اتفاقا سبک بازی تیم ایران به شکلی است که با سبک بازی اسپانیا و پرتغال مچ می شود. کی روش به گونه ای همیشه تیمش را به میدان می فرستد که حریف را به زمین خودش دعوت کند. درواقع تیم ایران یک تیم واکنشی است و تیم های اسپانیا و پرتغال کار را با فشار آغاز می کنند به نظرم اگر تیم ایران در نیمه اول مقابل این تیم ها گل نخورد می تواند در نیمه دوم به این تیم ها ضربه بزند. همانطور که در بازی برابر آرژانتین رخ داد.

دیدگاه‌ها