کد خبر : 1480021 | 19 آذر 1396 ساعت 22:34 | 101.4K بازدید | 0 دیدگاه

در فاصله 22 هفته به پایان فصل

قهرمانی را به منچسترسیتی تبریک بگویید

بسیاری لیگ برتر را به این دلیل جذاب ترین لیگ دنیا می دانند که برخلاف بوندس لیگا و لالیگا، چندین تیم در آن برای قهرمانی می جنگند اما به نظر می رسد قهرمان این فصل در همین ماه دسامبر مشخص شد.

قهرمانی را به منچسترسیتی تبریک بگویید

به گزارش "ورزش سه"، وقتی مایکل الیور سوت پایان دربی امروز منچستر را به صدا در آورد، شادی بازیکنان منچسترسیتی چیزی فراتر از یک پیروزی ساده در دربی بود؛ خوشحالی آنها نشانی از اطمینان از قهرمانی در خود داشت.

دستاورد کلی شاگردان پپ گواردیولا در این 16 هفته، نمایش آنها در دیدار امروز مقابل منچستریونایتد و البته فراز و نشیب های زیاد دیگر مدعیان قهرمانی، تردیدی در این باقی نمی گذارد که می توان از همین حالا سیتی را قهرمانی این فصل لیگ برتر دانست.

 

1259134

 

سیتی با پیروزی امشب، حالا با 46 امتیاز، 11 امتیاز بیشتر از منچستریونایتد، در صدر جدول قرار دارد؛ با میانگین سه گل زده در هر دیدار و تنها 11 گل خورده. آنها تنها در دیدار دوم فصل مقابل اورتون، دو امتیاز از دست دادند و در 15 دیدار دیگر پیروز شدند. از پیروزی های پرگل مقابل لیورپول (5-0)، واتفورد (6-0)، کریستال پالاس (5-0) و استوک سیتی (7-2) تا 4 هفته اخیر که با نتایج مشابه 2-1 حریفان را شکست دادند.

 

شاید دو دیدار مقابل بورنموث و وستهام، بیش از دیدارهای دیگر عطش پیروزی خواهی منچسترسیتی را به نمایش گذاشت؛ دیدارهایی که سیتی در آنها ابتدا از حریف عقب افتاد اما در نهایت با گل هایی که در هفتمین دقیقه وقت های تلف شده (هر دو بار استرلینگ) به ثمر رساند، توانست به سه امتیاز برسد.

 

شاید با آشنا شدن حریفان با سیتی این فصل، شاگردان پپ دیگر نتوانند به پیروزی هایی پرگل مانند ابتدای فصل برسند اما آنچه در این تیم تغییر نکرده، میل عجیب آنها برای پیروزی است.

 

حالا به آمار دیدار امشب نگاه کنیم. برتری 65 به 35 درصدی در مالکیت توپ برای تیم گواردیولا چندان عجیب نیست اما اتفاق جالب برتری این تیم در دوئل های هوایی است؛ 58 به 42. دیروز نشریه دیلی میل مطلبی منتشر کرد و راهکار پیروزی مقابل منچسترسیتی را به ژوزه مورینیو نشان داد. اینکه از برتری فیزیکی بازیکنانش و قد بلندتر آنها استفاده کند و به این ترتیب به سیتی ضربه بزند اما در روزی که در الدترافورد برف می بارید، شاگردان کوتاه قامت تر و ریز جثه تر منچسترسیتی کاملا برتر از حریف بودند.

 

1259132

 

البته این آخرین فرصت برای متوقف کردن منچسترسیتی نبود اما منچستریونایتد و مورینیو برای کاستن این فاصله می توانند به کدام تیم دلخوش باشند؟

 

همین هفته چلسی در خانه تیم بحران زده وستهام شکست خورد. آرسنال در خانه ساوتهمپتون به سختی یک امتیاز گرفت و لیورپول، تیمی که به نظر می رسید در اوج قرار دارد، با تصمیم عجیب یورگن کلوپ برای نیمکت نشینی فیلیپ کوتینیو و روبرتو فیرمینو، به راحتی دو امتیاز از دست داد.

 

تاتنهام هم اگرچه 5 گل به استوک زد اما این اولین پیروزی آنها در 5 هفته اخیر بوده است؛ نایب قهرمان فصل قبل حالا تیمی نزول کرده است که حالا 18 امتیاز با صدر فاصله دارد.

 

1259135

 

 

در دومین فصل حضور در لیگ برتر، گواردیولا تیمی شکست ناپذیر ساخته؛ تیمی که برای متوقف کردنش حتی دفاع فشرده و چند لایه تیم مورینیو هم کارساز نبود. دو سال پیش در همین هفته بود که چلسیِ مورینیو به لسترسیتی باخت و او چند هفته بعد اخراج شد. او حالا می تواند خوشحال باشد که این شکست، تنها به از دست رفتن قهرمانی منجر شده است؛ شاید به همین خاطر بود که وقتی سوت پایان بازی امشب به صدا درآمد، گواردیولا را محکم درآغوش گرفت؛ شاید نوبت پیروزی آقای خاص بر رقیب همیشگی، فصل آینده باشد؛ با تیمی مانند رئال مادرید 12-2011 که رکورد گلزنی در لالیگا را شکست؛ نه تیمی که ستاره اصلی اش داوید دخیا باشد.

 

بهنام جعفرزاده

دیدگاه‌ها