کد خبر : 1480054 | 20 آذر 1396 ساعت 08:00 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ تکرار شد؛ گولچ در راه نیکولفسکی

مشکلات باشگاه پرسپولیس با بازیکنان خارجی همچنان ادامه دارد و این برای اولین بار نیست که سرخپوشان پایتخت درگیر چنین مسائلی می شوند زیرا چند سال پیش نیز مشکلی مشابه شکایت آنتونی گولچ به وجود آمد.

تاریخ تکرار شد؛ گولچ در راه نیکولفسکی

به گزارش "ورزش سه"، ژان نیکولفسکی دروازه بان مقدونیه ای در دوران پرسپولیسِ پرحاشیه ی دهه 80 توسط اکبر غمخوار مدیرعامل وقت به این تیم پیوست. این گلر یک نیم فصل کامل نیمکت نشینِ محمد محمدی و فرشید کریمی بود و حتی یک دقیقه برای سرخپوشان به میدان نرفت تا سرانجام با دریافت مبلغ صدهزار دلار ناقابل ایران را ترک کند. همچنین نکته قابل توجه این است که پرسپولیس در این سال (فصل 84-85) با ۳۸ امتیاز نهم شده بود؛ اما به دلیل شکایت کریستوفرره لیبریایی و با کسر 6 امتیاز که بعد از پایان لیگ اعمال شد، در بین ۱۶ تیم سیزدهم شد! همان فصلی که استقلال برای اولین بار با امیرقلعه نویی قهرمان لیگ برتر شد و برخلاف رقیبش در آرامش کامل بود.

 

اکنون ماجرای گولچ و پرسپولیس هم تقریبا شبیه 12 سال پیش شده است؛ اما با این تفاوت که او سه ماه سکو نشین بود و در نهایت به دلیل دیرکرد در پرداخت مطالباتش از این باشگاه شکایت کرد و فیفا نیز حق را به این بازیکن داد. یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد و آن این است که سرخ ها برخلاف سال 84 اما این بار جایگاه خوبی را در جدول دارند و همین علت موجب شده تا مشکلات مدیریتی در این سه سال زیاد نمایان نشود؛ ولی دریافت مبلغی حدود دو میلیارد و صد میلیون تومان توسط گولچ قابل هضم نیست و نکته فاجعه آمیز این است که اگر این پول به وی پرداخت نشود باشگاه پرسپولیس با کسر امتیاز روبه رو خواهد شد.

 

به نظر می رسد که مشکلات مدیریتی پرسپولیس و فوتبال ایران تا سال های سال ادامه خواهد داشت و مدیران سابق میراث دردسر سازی را برای مدیران پس از خود به جای می گذارند و این مسائل نیز برای اعتبار پرسپولیس و فوتبال ایران در مجامع بین المللی وجهه خوبی ندارد.

 

حسین ماهانی

دیدگاه‌ها