کد خبر : 1480085 | 20 آذر 1396 ساعت 09:53 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو، دایی و قلعه نویی؛ مربیان برتر تاریخ نیم فصل ها

پرسپولیس بهترین تیم نیم فصل‌های اول

در هفده دوره لیگ برتر 13 مربی مختلف قهرمانی در نیم فصل اول رقابت ها را تجربه کرده اند.

پرسپولیس بهترین تیم نیم فصل‌های اول

به گزارش "ورزش سه" برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس به مقام قهرمانی نیم فصل رسید تا نامش در کنار مربیانی که دوبار موفق به کسب این عنوان شده اند قرار بگیرد. در تاریخ لیگ برتر ایران و در هفده دوره گذشته 13 مربی مختلف قهرمانی در نیم فصل را تجربه کرده اند. برخی از آن ها در پایان فصل هم قهرمانی را تکرار و برخی موفق به آن نشده اند.


موفق ترین ها


قلعه نویی:
در تاریخ لیگ برتر چهار مربی موفق شده اند دوبار به قهرمانی نیم فصل برسند. امیرقلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ در ادوار پنجم و نهم با تیم های استقلال و سپاهان به این عنوان رسید. قلعه نویی در هر دوبار توانست در پایان فصل هم قهرمان شود.


علی دایی:
علی دایی نیز در ادوار ششم و سیزدهم با دو تیم سایپا و پرسپولیس در نیم فصل اول قهرمان شد. دایی در لیگ ششم با سایپا در نهایت به مقام قهرمانی رسید؛ اما در لیگ سیزدهم با پرسپولیس نایب قهرمان شد و قهرمانی را به فولاد داد. همین قهرمانی ماجرای سربازگیت را در فوتبال ایران برملا کرد.


منصور ابراهیم زاده:
منصور ابراهیم زاده در لیگ های هشتم و دهم به همراه تیم ذوب آهن در نیم فصل اول رقابت ها قهرمان شد؛ اما در هر دوبار نتوانست در پایان فصل قهرمان شود. در لیگ هشتم استقلال و در لیگ دهم سپاهان این عنوان را از ذوب آهن و ابراهیم زاده گرفتند.


برانکو ایوانکوویچ:
برانکو در دو لیگ شانزدهم و هفدهم همراه پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد. او سال قبل در پایان فصل هم همراه پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید و امسال نیز تا اینجا شانس اصلی قهرمانی در پایان فصل است.


دیگر قهرمان های نیم فصل اول
اولین قهرمان نیم فصل رقابت های لیگ برتر مرحوم منصور پورحیدری بود. او در اولین دوره لیگ برتر با استقلال به این عنوان رسید؛ اما در پایان فصل و به طرزی عجیب قهرمانی را به پرسپولیس داد.
فرهاد کاظمی در لیگ دوم همراه سپاهان قهرمان نیم فصل شد و البته در پایان فصل به مقام قهرمانی هم رسید. او با سپاهان هنوز رکورد امتیازگیری در لیگ برتر را در اختیار دارد. رسول کربکندی با ذوب آهن در لیگ برتر دوره سوم در نیم فصل به مقام قهرمانی رسید. البته که ذوب آهن بازهم در پایان فصل قهرمان نشد.
ملادن فرانچیچ همراه فولاد در لیگ چهارم هم در نیم فصل و هم در پایان فصل به مقام قهرمانی رسید. افشین قطبی هم در لیگ هفتم همراه پرسپولیس هر دو عنوان را به دست آورد. اما پرویز مظلومی و زلاتکو کرانچار در لیگ های یازدهم و دوازدهم با وجود آن که در نیم فصل همراه استقلال و سپاهان قهرمان شدند در پایان فصل به این عنوان نرسیدند و جالب است در سالی که مظلومی با استقلال قهرمان نیم فصل شد، سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید و در دوره دوازدهم که کرانچار با سپاهان در نیم فصل قهرمان شد، استقلال قهرمان لیگ برتر شد.
تونی الیویرا مربی پرتغالی نیز در چهاردهمین دوره لیگ برتر همراه تراکتورسازی در نیم فصل قهرمان شد و در پایان فصل این عنوان را به سپاهان داد. عبدالله ویسی نیز در لیگ پانزدهم همراه استقلال خوزستان هم در نیم فصل و هم در پایان فصل به مقام قهرمانی رسید.


داستان جالب ذوب آهن در نیم فصل
ذوب آهن در تاریخ هفده ساله لیگ برتر سه بار در نیم فصل به مقام قهرمانی رسیده؛ اما هیچگاه نتوانسته است در پایان فصل به مقام قهرمانی برسد و از این منظر صاحب یک رکورد جالب است.


پرسپولیس بهترین تیم نیم فصل
پرسپولیس با چهار قهرمانی نیم فصل بهترین تیم نیم فصل های ادوار لیگ برتر است. این تیم در سه دوره قبلی که قهرمان نیم فصل شده بود دو بار در انتها به مقام قهرمانی رسیده و این شانس را دارد که بعد از چهارمین قهرمانی نیم فصلش در پایان فصل هم به مقام قهرمانی برسد.

 

دیدگاه‌ها