کد خبر : 1480123 | 20 آذر 1396 ساعت 12:30 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

گواردیولا، گربه سیاه همیشگی ژوزه مورینیو

منچستریونایتد شب گذشته در الدترافورد 2-1 مغلوب منچسترسیتی شد تا یک شکست دیگر مقابل پپ گواردیولا، در کارنامه ژوزه مورینیو ثبت شود.

گواردیولا، گربه سیاه همیشگی ژوزه مورینیو

به گزارش "ورزش سه"، دربی شب گذشته منچستر، نوزدهمین رویارویی مورینیو و گواردیولا در یک دهه اخیر بود؛ از زمانی که گواردیولا روی نیمکت تیم اول بارسا نشست و از همان زمان، به رقیب اصلی آقای خاص تبدیل شد.

 

هرچند تقریبا دو سال طول کشید تا آنها اولین رویارویی شان را در نیمه نهایی چمپیونزلیگ تجربه کنند؛ اما با رفتن مورینیو به رئال مادرید، این دو در دو فصل پرهیجان و جنجالی، بارها در رقابت های مختلف به مصاف هم رفتند.

 

 

1259244

 

این رقابت در سوپرکاپ اروپا 2013 و در جدال چلسی و بایرن مونیخ ادامه پیدا کرد و حالا در لیگ برتر هم این دو رقیب اصلی هم محسوب می شوند. اما برخلاف مربیانی مانند آرسن ونگر و رافا بنیتس که آمار خوبی از رویارویی با مورینیو ندارند، پپ گواردیولا نشان داده راه پیروزی بر آقای خاص را بلد است.

 

او در 19 دیداری که با مورینیو روبرو شده، 9 پیروزی به دست آورده و تنها 4 بار شکست خورده است؛ 6 دیدار دیگر آنها هم با تساوی به پایان رسیده است. ضمن اینکه گواردیولا با پیروزی 5-0 که به عنوان سرمربی بارسا در سال 2010 مقابل رئالِ مورینیو به دست آورد، یکی از سنگین ترین شکست های دوران حرفه ای این مربی پرتغالی را هم به او تحمیل کرد.

دیدگاه‌ها