کد خبر : 1480202 | 20 آذر 1396 ساعت 16:34 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

باید ظرفیت فوتبال اصفهان حفظ شود؛

مهرعلیزاده: افت سپاهان و ذوب‌آهن قابل پذیرش نیست

مهرعلیزاده می گوید که پیگیر دلایل افت دو باشگاه اصفهانی است و از مسئولان مربوطه خواسته تا پس از بررسی در مورد این مشکل به او توضیح بدهند.

مهرعلیزاده: افت سپاهان و ذوب‌آهن قابل پذیرش نیست

به گزارش "ورزش سه"، محسن مهرعلیزاده معاون رئیس سابق سازمان تربیت بدنی که به تازگی مسئولیت استانداری اصفهان را پذیرفته در مورد شرایط دو باشگاه اصفهانی گفته است: هر منطقه از ایران با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی و تاریخ آن منطقه در یک رشته ورزشی سرآمد است. به عنوان مثال خوزستان حرف اول را در فوتبال کشور می‌زد و کم کم تهران و اصفهان در این رشته سرآمد شدند. البته متأسفانه اخیراً ۲ باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن جایگاه گذشته خود در فوتبال کشور را از دست داده‌اند که جای بررسی دارد و از مسئولان مربوطه خواسته‌ام دلایل این افت را به من گزارش دهند.


وی ادامه داد: در زمانی که مسئولیت ورزش کشور را برعهده داشتم باشگاه‌های ذوب آهن و سپاهان خیلی خوب در ورزش جلو آمدند، در حالی که قبل از زمان مسئولیت من، تیم‌های استقلال و پرسپولیس با اختلاف امتیاز زیادی با تیم‌های دیگر یکه‌تاز بودند . در آن زمان ۱۶ تیم در لیگ برتر فوتبال حضور داشتند و تفاوت امتیاز این ۲ تیم با ۱۴ تیم دیگر زیاد بود.


استاندار اصفهان اضافه کرد: با تبصره‌ای که به مجلس بردیم شرکت‌های بزرگ می توانستند درصدی از درآمدهای خود را برای توسعه ورزش و باشگاه‌داری هزینه کنند و این موضوع ابزار خیلی خوبی شد و شرکت فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن توانستند هزینه خوبی برای باشگاه‌ها صرف کنند و باعث شد فوتبال در اصفهان رشد کند.


مهرعلیزاده تصریح کرد: تیمداری باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن در فوتبال نشان داد اصفهان در فوتبال هم استعداد دارد اما تا پیش از آن امکانات در اختیار نداشته است. اگر خوزستان در فوتبال رشد کرده به برکت سرمایه‌گذاری شرکت‌ها نفتی خوزستان در فوتبال بوده است.


استاندار اصفهان خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: باید ظرفیت فوتبال اصفهان حفظ شود و دلیل اینکه چرا تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب آهن در رده‌های دوازدهم و دهم جدول لیگ برتر قرار دارند بررسی شود چون این افت قابل پذیرش نیست.

دیدگاه‌ها