کد خبر : 1480327 | 21 آذر 1396 ساعت 07:52 | 80.4K بازدید | 0 دیدگاه

قرعه کشی لیگ قهرمانان:

پنج تیم انگلیسی این جا چه می‌کنند؟

حمیدرضا صدر به ارزیابی قرعه‌های نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان پرداخته است.

پنج تیم انگلیسی این جا چه می‌کنند؟

به گزارش "ورزش سه"، پیش از این هرگز پنج باشگاه انگلیسی راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان نشده بودند و اکنون سی درصد از شانزده تیم مرحله پلی آف این فصل لیگ قهرمانان را انگلیسی ها تشکیل داده اند. در حالی که تعداد نمایندگان اسپانیا سه تیم است و ایتالیا دو تیم و از صف ژرمن ها فقط بایرن راهی این مرحله شده. از هشت صدرنشین گروه ها نصف شان انگلیسی بودند و فقط چلسی صدرنشین گروهش نشد، در حالی که هم امتیاز با رم بود. حتی تاتنهام که می گفتند کنار رئال مادرید و بوروسیا دورتموند گروه مرگ را تشکیل داده بی شکست در بالای جدول قرار گرفت. پنج تیم انگلیسی در دیدارهای گروهی لیگ قهرمانان 69 امتیاز کسب کردند که یعنی متوسط 8/13 امتیاز در هر دیدار. باشگاه های اسپانیایی به طور متوسط در هر دیدار 9/10 امتیاز کسب کردند، فرانسوی ها 5/8، ژرمن ها 8 و روس ها 5/7 امتیاز... منابع مالی باشگاه های لیگ برتر سرانجام ترکیب عینی در اروپا گرفته، چنان که بورنموث کوچولو در جنوب انگلیس طی این فصل بیش از یوونتوس غول فوتبال ایتالیا دست به جیب برده و خرج کرده. با این وصف راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بازتابنده قدرت واقعی لیگ ها است و سایه اسپانیایی ها بر لیگ قهرمانان کماکان دراز است. آنها طی چهار سال اخیر همه را کنار زده اند: رئال سه بار قهرمان شده و بارسا یک بار.

 

یونتووس - تاتنهام: قرعه شیرینی برای پوچتینو که خانواده اش تورینی بوده اند و نامش هم ایتالیایی است: مائوریسیو. پسران او خوش بینانه به نبرد با بانوی پیر می نگرند. یووه طی پنج دیدار با حریفان انگلیسی در مرحله پلی آف حذف شده و تاتنهام در 2011 در همین مرحله میلان را پشت سر گذاشته. کین یا دیبالا؟ یورنته یا هیگواین؟ علی یا خدیرا؟ آلدرویرلد یا کیلینی؟ لوریس یا بوفون؟

 

1258431

 

بازل - منچستر سیتی: قرعه رویایی برای سیتی و پپ. ولی تاریخ چیز دیگری می گوید. می گوید سوئیسی  ها طی چهارده نبرد با تیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان فقط چهار بار شکست خورده اند. می گوید بازل، منچستر یونایتد را در مرحله گروهی شکست داده.

 

1257725

 

پورتو - لیورپول: لیورپول که می توانست برابر رئال، یووه یا بایرن قرار بگیرد از این قرعه راضی است. آنها در فصل 08-2007 پورتو را طی دو دیدار 2-5 شکست دادند، ولی هیچ فرجامی در این قرعه عجیب نخواهد بود. اگر محمد صلاح مصری در لیورپول اوج گرفته، وینست ابوبکر کامرونی هم در پورتو طی بیست و دو بازی، بیست بار دروازه ها را گشوده.

 

1258377

 

سویا - منچستر یونایتد: نبرد دو قهرمان لیگ اروپا. یونایتد از سفر طولانی به خارکف گریخت تا مورینیو به اسپانیا بازگردد. بازگردد و خاطرات سه فصل نشستن روی نیمکت رئال را دوره کند. ادواردو بریتزو پس از عمل جراحی اش در نبرد با سرطان روی نیمکت بازگشته و می خواهد با انزونزی و نولیتو، یونایتد را میخکوب کند، ولی سویا پارسال در هیمن ک مغلوب یک تیم انگلیسی شد: لسترسیتی.

 

1255938

 

شاختار - رم: نبردی پایاپای و غیر قابل پیش بینی. مردان آمریکای جنوبی (شاختار ده بازیکن برزیلی و آرژانتینی دارد) برابر ایتالیایی هایی که در مرحله گروهی بالاتر از چلسی و آتلتیکو مادرید قرار گرفتند. پائولو فونسکا برابر یوزه بیو دی فرانچسکو. ژکو، کولارف، کاپیتان دروسی، فلورنزی، مانولاس و موره نو فوق العاده اند، ولی رم گاهی پرواز می کند و گاهی روی زمین می خزد.

 

1250927

 

رئال مادرید - پاری سن ژرمن: از آن فینال های زودرس با قرعه ای به سود سایر تیم ها. یا پاریسی ها حذف می شوند یا مادریدی ها. یا اونای امری یا زیدان. یا نیمار و امپاپه - که به رئال در تابستان پاسخ منفی برای انتقال داد - قهرمان اروپا را به بند می کشند یا سپیدپوش ها به سوی سیزدهمین جام پرواز می کنند.

 

1258892

 

چلسی - بارسلونا: ششمین مصاف دو باشگاه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان یادآور نبردهای کلاسیک شان است. رویارویی مورینیو و ریکارد. حمله مورینیو به آندره س فریسک. گل حیرت آور رونالدینیو درون دروازه پتر چک. گل تساوی بخش اینیستا در استمفورد بریج 2009 که بارسا را به فینال فرستاد و نیمه نهایی 2012 که جان تری اخراج شد، ولی چلسی پا به دیدار نهایی گذاشت... مسی فقط در باره یک باشگاه از واژه "نفرت" استفاده کرده: چلسی. لیونل طی هشت مصاف با چلسی و نواختن بیست و نه شوت در قاب دروازه هنوز سنگر مردان بریج را نگشوده.

 

1259287

 

بایرن مونیخ - بشیکتاش: ترک ها بی شکست راهی مرحله حذفی شده اند و سنول گونش به مردانش می بالد. به نگرودو، په په، آدریانو، کارشما، گری مدل که جنگجویان باتجربه ای هستند، و بازی دوم در استانبول برگزار خواهد شد. ولی تصور غیبت مونیخی ها در صف هشت تیم نهایی محال است و یوپ هاینکس می خواهد دوباره همه را حیرت زده کند.

 

1258084

دیدگاه‌ها