کد خبر : 1480335 | 21 آذر 1396 ساعت 08:32 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

نیم فصل اول و نتایجش را فراموش می‌کنیم

فکری: به تهمت دوپینگ رسیدگی کنید

تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان با صدرنشینی نیم فصل اول را به پایان رساند آن هم در شرایطی که تصور چنین رتبه‌ای از آنها کمی دور از ذهن بود.

فکری: به تهمت دوپینگ رسیدگی کنید

به گزارش "ورزش سه"، محمود فکری سرمربی تیم فوتبال نفت‌مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما به سوالات پاسخ می‌دهد و امیدوار است در نیم فصل دوم دیگر اتفاقات و حاشیه‌های نیم فصل اول را شاهد نباشند.


گپ‌وگفت ورزش سه با سرمربی موفق لیگ یک را در زیر بخوانید:


مسئولین پیگیر حاشیه‌ها باشند و حقیقت را روشن کنند


نفت‌مسجدسلیمان فصل را با اتفاقات بسیار آغاز کرد اما جالب است هیچ یک از اتفاقات تاثیری در روند ما نداشت و خدا را شکر ما فصل را با صدرنشینی به پایان رساندیم. ابتدا تهمت مصرف موادنیروزا در اراک به ما زده شد که متاسفانه هیچ کس پیگیر آن نشد. اصلا مشخص نشد آیا ما مقصر بودیم یا نه؛ اگر این طور بود پس چرا با بازیکنان ما برخورد نشد و اگر هم این موضوع صحت نداشت پس چرا حقیقت روشن نشد.


منصف باشید و به حق قضاوت کنید


این دوگانگی‌ها و برخوردهایی از این دست و جهت‌دار باعث می شود مشکلاتی برای تیم‌ها به وجود بیاید. به طور مثال داور چهارم توپ به دست بازیکن ما می‌خورد آن را از گوشی به داور وسط اعلام می‌کند و خطا به نفع حریف گرفته می‌شود آن وقت همان خطا اگر به نفع ما رقم بخورد اصلا توجهی به آن نمی‌شود. این تبعیض‌ها خوب نیست، اگر با ما و موفقیت‌هایی که کسب می‌کنیم مشکل دارند بگویند. اینطوری ما هم قضاوت دیگری درباره رقیبانمان نمی‌کنیم.


آنقدر گفتیم تا بالاخره  داوران حرفه‌ای دیدیم


این اواخر آنقدر ما درباره داوری گفتیم تا بالاخره چند بازی گذشته داور لیگ‌برتری برای ما گذاشتند. به نظرم نسبتا قضاوت‌ها خوب بودند و این خوب بودن همیشه ادامه ندارد. آنها قوانین را نسبت به ما سفت و سخت اجرا می کنند اما نسبت به حریفان ما نه خیلی ولی مهربان هستند. این رفتارها خوب نیست و ما می خواهیم با همه یکجور برخورد شود با ما هم همین طور. من را در 4 دیدار حساس از نشستن روی نیمکت محروم کردند چرا؟ تنها برای گفتن همین که حقی از ما ضایع نشود. وقتی گزارش ناظر بازی اینطور است دیگر برای دفاع از خود صحبتی نمی‌ماند و نباید اعتراضی کرد.


چرا نمی‌خواهید نفت‌مسجدسلیمان لیگ‌برتری شود؟


این اتفاقات باعث می‌شود که حس کنیم خیلی ها دوست ندارند مسجدسلیمان بالا بیاید. شاید فکر می کنند چون این شهر محروم است نمی‌توانند در جمع لیگ‌برتری‌ها باشد و رقبا  در این شهر برای بازی کردن دچار مشکل خواهند شد برای همین نمی خواهند این تیم بالا بیاید. شاید برای همین در اجرای قانون نسبت به ما سخت می گیرند و هیچگونه انعطاف و مهربانی با ما ندارند اما با باشگاه های دیگر می بینید که گذشت می کنند و اشتباهاتشان را ندید می‌گیرند و گزارش نمی دهند.


جنوبی‌ها می‌توانند و شرایطش را دارند و لیگ‌برتری می‌شوند


حتما تیم‌های جنوبی شرایط و توانایی حضور در لیگ‌برتر را دارند که هر ساله یک تیم به لیگ‌برتر می‌فرستند. اگر نفت‌مسجدسلیمان هم امسال به لیگ‌برتر بیاید، می‌شود 4 تیم؛ شاید شهرها و استان های دیگر این شرایط برایشان فراهم نمی‌شود اما جنوبی‌ها می‌توانند این پتانسیل را داشته باشند. یکسری استان‌ها مدیرتربیت بدنی، مجموعه استان و شهری‌شان با هم همکاری خوبی دارند و هم فوتبالی و علاقمند هستند از همین رو کمک می‌شود تا تیم‌ها لیگ‌برتری شوند.


نیم فصل اول و نتایجش را فراموش می‌کنیم


در درجه اول باید در فرصتی که داریم تیم را ترمیم کنیم و نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم و از طرفی دیگر تمریناتمان را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم. نباید کم کاری داشته باشیم و هیچ گونه اشتباهی نباید انجام دهیم. اگر هر کسی کارش را درست انجام دهد مطمئنا این روند موفقیت ادامه‌‌دار خواهد شد. ما باید فصل اول و نتایجش را فراموش کنیم و فقط به نیم فصل دوم فکر کنیم و بازی هایی که در پیش داریم.


فرصت جبران هیچ اشتباهی در نیم فصل دوم نیست


باید یکسری پست ها را تقویت کنیم، بازیکن داشته باشیم که ان‎شاءالله اگر نیاز شد از آنها استفاده کنیم و زمانی که بازیکنی آسیب دیدگی، سرماخوردگی، محرومیت یا چیزی به وجود می آید، جانشین داشته باشیم تا به مشکل نخوریم. در نیم فصل دوم همه بازی‌ها مهم است و نباید به راحتی امتیاز از دست دهیم. امتیازگیری در نیم فصل دوم سخت تر است و به راحتی تیم ها 3 امتیاز را نمی دهند. آنها در تعطیلات نیم فصل سروشکل گرفتند و امتیازگرفتن از آنها خیلی سخت می شود. امیدواریم با تقویت خودمان و با انگیزه بیشتری وارد نیم فصل دوم شویم تا امتیازات لازم را برای قهرمانی و صعود به لیگ‌برتر کسب کنیم.

 

امسال لیگ یک قوی‌تری را داشتیم



در لیگ یک امسال تیم های بالای جدول امتیازات بهتری گرفتند، رقابت کمی سخت تر شده و تیم ها هرچه امتیاز خوب هم می گیرند باز هم می بینند که فاصله هایشان با رقبا کم است. به نظرم تیم ها در لیگ یک امسال قوی ترند و نتایج بهتری تا به اینجا کسب کرده‌اند.


ثبات نتیجه‌گیری در لیگ یک و تعطیلات لیگ‌برتر تفاوت آنهاست


شرایط در لیگ‌برتر با لیگ یک متفاوت‌تر است، نظارت ها در لیگ‌برتر بیشتر است  و خب بازی آنها پخش مستقیم  است که این باعث می‌شود تیم‌ها بیشتر به چشم بیایند. اما از طرف دیگر تعطیلات در لیگ‌برتر بیشتر است و همین امر آنها را از شرایط خوب دور کرده است ولی لیگ یک چون نظم بیشتری دارد بهتر مدیریت می‌شود و روند یکنواختی دارد و افت‌شان کمتر است.


خواهش و تشکر از مسئولین برگزار کننده مسابقه


در پایان جا دارد از مسئولین برگزارکننده مسابقات لیگ یک تشکر کنم به واسطه نظم خوبی که در مسابقات نیم فصل اول فراهم کردند تیم‌ها فصل را خیلی خوب به پایان رساندند. به نظرم امسال نظارت‌ها به نسبت سال گذشته بهتر شده ولی ان‎شاءالله این حساسیت‌ها در نیم فصل دوم بیشتری شود مخصوصا روی داوری ها و انتخابشان برای بازی‌های حساس چراکه در نیم فصل دوم تیم های سقوط کننده و صدرنشین مشخص هستند و یک اشتباه ضرر بزرگی به تیم‌ها خواهد زد. امیدوارم این نظمی که در نیم فصل اول بوده در نیم فصل دوم هم باشد.

دیدگاه‌ها