کد خبر : 1480336 | 21 آذر 1396 ساعت 08:33 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

از 7 امتیاز اختلاف با صدر تا 7 اختلاف امتیاز با پارس؛

صعود 14 امتیازی پرسپولیس در دوران پروفسور

پرسپولیسی ها در پایان نیم فصل لیگ پانزدهم 7 امتیاز با صدر اختلاف داشتند و حالا با 7 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، صدرنشین‌اند.

صعود 14 امتیازی پرسپولیس در دوران پروفسور

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد شاهکار برانکو در پرسپولیس را باید یک انقلاب در تاریخ این باشگاه بنامیم. انقلابی که آن ها را از رده های میانی جدول به صدر رسانده و حالا مثل دهه 60 و 70، در صدر جدول جا خوش کرده اند. اما اوضاع در ابتدای دوران پروفسور به همین خوبی ها هم نبود و قرمزپوشان پایتخت در اولین هفته های لیگ پانزدهم تا رده آخر جدول نیز سقوط کردند اما پس از پایان هفته پانزدهم، پایین تر از استقلال خوزستان، استقلال تهران و ذوب آهن در رده چهارم قرار گرفتند و این سیر صعودی را تا انتهای فصل نیز حفظ کردند. شاگردان برانکو 7 امتیاز تا صدر، 5 امتیاز تا رده دوم و یک امتیاز تا رده سوم فاصله داشتند.

 

اما سرخپوشان لیگ شانزدهم را باصلابت تر از فصل قبل از آن آغاز کردند و از همان ابتدا در قواره یک قهرمان، گام به لیگ گذاشتند و در پایان نیم فصل نیز با 2 امتیاز اختلاف نسبت به تراکتورسازی، صدرنشین لیگ شدند. البته این اختلاف تا پایان فصل بیشتر و بیشتر شد و کار تا جایی پیش رفت که شاگردان ایوانکوویچ چند هفته زودتر و در خانه رقیب، قهرمانی را جشن گرفتند.

 

حال نیم فصل سومین لیگ پرسپولیس با برانکو به پایان رسیده و نگاهی به جدول، اقتدار قرمزها را نمایان می‌کند. پرسپولیسی ها هم اکنون با 7 امتیاز اختلاف نسبت به پارس جنوبی در رده اول هستند و در واقع، نسبت به نیم فصل لیگ پانزدهم و نسبت به حریفان، 14 امتیاز رشد در اختلاف داشته اند.

 

اما نکته دیگر، اختلاف امتیازِ پرسپولیسی ها در پایان هر نیم فصل نسبت به رقیب سنتی یعنی استقلال تهران است. در فصول پیش از برانکو، اغلب این استقلال بود که گوی سبقت را از پرسپولیس می‌ربایید اما از زمان حضور این سرمربی و شکل‌گیری نسل نوین این تیم، آن ها 2 بار در نیم فصل و 2 بار در پایان فصل، بالاتر از استقلال بوده‌اند. آن ها در نیم فصل لیگ پانزدهم 5 امتیاز کمتر از استقلال داشتند اما در لیگ شانزدهم، با 10 امتیاز اختلاف بالاتر از این تیم قرار گرفتند و در فصل جاری نیز سرخ ها 16 امتیاز بیشتر از آبی پوشان پایتخت دارند و باید دید در پایان لیگ هفدهم، کدام یک بر دیگری برتری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها