کد خبر : 1480390 | 21 آذر 1396 ساعت 11:56 | 54.6K بازدید | 0 دیدگاه

25 ستاره ای که برای گذراندن خدمت سربازی به تبریز رفتند

تراکتور سبزپوش می‌شود!

تراکتورسازی در طول 5 سال گذشته بیش از 25 ستاره سرشناس را برای خدمت سربازی جذب کرده است؛ آیا مسئولان دیگر تیم ها حق اعتراض ندارند؟

تراکتور سبزپوش می‌شود!

به گزارش "ورزش‌سه"، نقل و انتقالات نیم فصل معمولا در همه جای دنیا نسبت به ابتدای فصل کم حاشیه دنبال می شود؛ امسال اما تراکتورسازی به واسطه پایان محرومیتش از جذب بازیکن قصد دارد نفرات زیادی را به خدمت بگیرد که همین موضوع حواشی را افزایش داده است. نکته مهمی که اولویت برنامه های تراکتورسازی در نقل و انتقالات نیم فصل است و صدای خیلی ها را در آورده، جذب بازیکنان سرباز با کمترین دغدغه است. 


تراکتوری ها تاکنون دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی پور را از ذوب آهن سرباز کردند و قائم اسلامی خواه بازیکن جوان بادران را نیز به عنوان سهمیه سرباز به خدمت گرفتند. از این رو این قصه ادامه خواهد داشت؛ آنها دست روی  برخی ستاره های تیم های دیگر که به خدمت سربازی نرفته اند، گذاشته و قصد دارند آنها را به خدمت بگیرند. بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی، رضا شربتی و ... که در تیم های خود ستاره اند، بدون رضایت باشگاه شان و با کمترین دغدغه دفترچه خدمت سربازی پست می کنند و خیلی راحت جابه جا می شوند. 


اگر چه تراکتورسازی از سال 1388 همزمان با صعود به لیگ برتر نظامی محسوب شده و می توانسته سرباز جذب کند؛ اما این مساله در چند سال گذشته بسیار شدت گرفته است. حالا کار به جایی رسیده که وقتی فهرست سربازان تراکتورسازی در سال های گذشته را مرور می کنیم، به اسم های پرتعداد و سرشناسی می رسیم که حداقل چند ماه برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم تبریزی شده‌اند.


در ادامه روند سرباز شدن بازیکنان سرشناس را در سال های گذشته که به تراکتورسازی رفته اند، مرور می‌کنیم:

 

 

حدادی فر و حاج صفی، اولین سربازان سرشناس


در سال هایی که هنوز جوسازی درباره بازیکنان سرباز و حضورشان در تیم نظامی مد نشده بود، تراکتورسازی دو بازیکن سرشناس را خدمت گرفت؛ قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی. وقتی بازیکنان مطرح ذوب آهن و سپاهان نتوانستند به فوتبالشان به دلیل خدمت سربازی ادامه دهند، امیر قلعه نویی سرمربی وقت تراکتورسازی دست روی آنها گذاشت و حدادی فر و حاج صفی راهی تیم تبریزی شدند. حدادی فر به دلیل کسری خدمتی که داشت نیم فصل در تراکتور بود و 12 بازی برای این تیم انجام داد. همچنین احسان حاج صفی نیز یک فصل و نیم در تراکتورسازی حضور داشت و مجموعا 3692 دقیقه و 45 بازی برای این تیم به میدان رفت. او در این مدت 9 گل نیز برای این تیم به ثمر رساند. 

 

 

جوان های گمنام تیم های دیگر


بعد از انتقادهایی که در یک دوره به خاطر بازیکنان سرباز به مجموعه تراکتورسازی وارد آمد، این باشگاه سعی کرد برای جذب سرباز دست روی بازیکنان سرشناس نگذارد. به همین خاطر در یک مقطع نفراتی مانند فرید بهزادی کریمی از صبا، شاهین ثاقبی از ملوان، فرشاد احمد زاده از پرسپولیس، سامان نریمان جهان و سعید آقایی از گسترش فولاد و ... برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم تبریزی شدند. این نفرات اگرچه حالا برای خودشان اسم و رسمی درست کرده اند اما در زمانی که به عنوان سرباز به تراکتور رفتند تقریبا ناشناخته بودند. شاید هم بتوان گفت آنها در تراکتورسازی اوج گرفتند و راهی تیم های دیگر شدند و حالا هرکدام شان در تیم های بزرگی توپ می زنند.

 

موج معافیت های جعلی!


گذر از این قضایا یک لقمه گلوگیر را نصیب مسئولان تراکتورسازی کرد. سونامی کارت های معافیت جعلی و ممنوعیت بازی تعداد زیادی از بازیکنان سرشناس تیم های دیگر از جمله فولاد خوزستان باعث شد تا تیم های سرباز بهترین فرصت را برای جذب این بازیکنان بزرگ پیدا کنند. در این بین تراکتورسازی دست به کار شد و از این آب گل آلود موفق شد بازیکنانی نظیر سینا عشوری، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و احمد عبدالله زاده را به خدمت بگیرد که کمک شایانی به این تیم انجام شد. اگرچه این بازیکنان مطرح مدت زیادی در تراکتورسازی نبودند اما این شانس را داشتند که با این تیم قهرمان لیگ برتر هم بشوند اما در نهایت اتفاق جمعه سیاه در تبریز مانع این موفقیت بزرگ شد.

 

مد شدن سربازی در تراکتور


حضور این بازیکنان سرشناس دیگر تقریبا راه را برای جذب بازیکنان سرباز توسط تراکتورسازی باز کرد. نفراتی مثل محمدرضا اخباری، هادی محمدی، مهدی شریفی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی و ... بازیکنانی بودند که در دو سه سال گذشته به تناوب خود را سرباز کردند و راهی تراکتورسازی شدند. البته به غیر از اخباری که دو سال فوق العاده رادر تبریز گذراند، نفرات دیگر به دلایلی مانند مصدومیت و محرومیت تراکتورسازی نتوانستند شرایط خوبی را در این باشگاه تجربه کنند.

 

سربازگیری با یحیی

 

حالا بعد از محرومیت تراکتورسازی از دو پنجره نقل و انتقالاتی در نیم فصل لیگ هفدهم یحیی گل محمدی با توجه به اینکه نیاز مبرمی به تقویت تیمش دارد، دست روی بازیکنان سرباز تیم های دیگر گذاشته است. اگرچه این کار از نظر حرفه ای هرگز درست نیست که بازیکنان و ستاره های جوان تیم های دیگر بدون هیچ رضایتنامه ای راهی تراکتورسازی شوند اما به هر حال یک روش برای تیم تبریزی است تا بتواند شرایط خود را بهبود ببخشد.

 

25 بازیکن سرباز در طول 5 سال


با در نظر گرفتن بازیکنان سربازی که در طول 5 سال گذشته به تراکتورسازی پیوستند خیلی راحت به این نکته می رسیم که این تیم دراین مدت فقط بالای 20 بازیکن سرباز سرشناس به خدمت گرفته است. کم نبودند بازیکنان گمنامی که در تراکتورسازی خدمت سربازی شان را گذراندند و هیچ نامی هم از آنها دیگر در میان نیست. با این حال می توان گفت قاسم حدادی فر، احسان حاج صفی، فرید بهزادی کریمی، شاهین ثاقبی، فرشاد احمد زاده ، سامان نریمان جهان ، سعید آقایی سینا عشوری، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، احمد عبدالله زاده محمدرضا اخباری، هادی محمدی، مهدی شریفی، فردین عابدینی، امید عالیشاه و احمد نوراللهی 19 ستاره ای بودند که برای گذراندن خدمت سربازی شان تا سال گذشته راهی تراکتور شدند. 


از این رو سرخپوشان تبریزی تاکنون در نیم فصل 4 بازیکن سرباز(دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی پور و قائم اسلامی خواه) را به خدمت گرفتند و قطعا این روند تا پایان نقل و انتقالات نیم فصل به بالای 25 نفر می رسد. اتفاقی که شاید در هیچ کجای دنیا نمونه اش را شاهد نباشیم و به نظر می رسد مسئولان سازمان نظام وظیفه باید فکری به حال این موضوع کنند تا تیم های دیگر لیگ برتر بیشتر از این ضربه نخورند.

دیدگاه‌ها