کد خبر : 1481040 | 24 آذر 1396 ساعت 17:19 | 121.5K بازدید | 0 دیدگاه

تماشاچی‌ها بازی را تماشایی کردند؛

بادران 1 - پرسپولیس 2؛ عبور برانکو از بچه‌های باد

پرسپولیس اینبار غافلگیر نشد و توانست با برتری مقابل حریف دسته اولی خود جواز حضور در مرحله بعدی جام حذفی را به دست بیاورد.

بادران 1 - پرسپولیس 2؛ عبور برانکو از بچه‌های باد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و بادران در یک بازی دیدنی و جذاب در نهایت با نتیجه دو بر یک به کار خود خاتمه دادند تا این شاگردان برانکو ایوانکوویچ باشند که جواز صعود به مرحله بعدی را به دست بیاورند.


بادران که پیش از این با برتری مقابل پیکان برای خود شانس پیروزی مقابل پرسپولیس را نیز به عنوان دومین قربانی لیگ برتری قائل بود، نتوانست از پتانسیل هوادارانش سود برده و پرسپولیس نیز که در فصل گذشته برابر قشقایی دسته دومی غافلگیر شده بود، اینبار با تدارک و تجربه بالا توانست حریف را از پیش رو بردارد و در مرحله بعدی صنعت نفت آبادان را پیش رو خواهد داشت.


استادیوم آزادی      تماشاگر: حدود 25 هزار نفر

داور: حسن اکرمی کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی، سعید علی نژادیان، امیرعرب براقی ناظر: مسعود مرادی


بادران:

 

مهدی اسلامی، ابراهیم کریمی، بهروز افشار، امید نظامی‌پور، روح‌الله نعمتی، مسعود ریگی(82 - وحید علی آبادی)، محمد آبشک، مهرداد رضایی ( دقیقه 76، مهرداد آوخ) ،امیر میربزرگی، مهدی ترکمان و کریم اسلامی
سرمربی: محمد ربیعی


پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده ( 88 محسن مسلمان)، بشار رسن ( دقیقه 78، محسن ربیع خواه)، وحید امیری(55 سیامک نعمتی)، گادوین منشا و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

کارت زرد

 

گادوین منشا(21) از پرسپولیس

 

بهروز افشار( 34)، مهرداد رضایی (35) از بادران

 

شرح بازی:


پرسپولیس که در فصل گذشته در یک غافلگیری بزرگ مقابل حریف دسته دومی حذف شده بود، اینبار نمی‌خواست اتفاقی تکراری در کمین‌شان باشد. آنها که برخلاف گذشته از نیمکتی غنی نیز برخوردار هستند در این بازی علیرغم تغییرات بزرگی که داشتند، توانستند بازی را با حضور بازیکنان فانتزیست در میانه میدان در دست بگیرند و بر اساس آن حملات خوبی را روی دروازه حریف دسته اولی تدارک دیدند.
اعلام یک ضربه پنالتی پر حرف و حدیث البته آنها را خیلی زود از حریف پیش انداخت و باعث شد شانس دستیابی به برد در این بازی افزایش یابد؛ اما حریف که از حمایت جالب توجه هوادارانش بهره می‌برد خیلی زود این گل را جبران کرد و نیمه اول را با تساوی خاتمه داد.
در نیمه دوم اما بازی کلا در اختیار پرسپولیس بود و آنها حملات پرتعدادی روی دروازه حریف تدارک دیدند. اولین حرکت جدی آنها روی ضربه کرنر با گل شجاع خلیل زاده همراه شد و در ادامه بادران نتوانست همانند نیمه اول شرایط را به توازن بکشاند. پرسپولیس با حضور سیامک نعمتی در زمین بیش از نیمه اول صاحب فرصت شد و وحید امیری نیز فرصت یافت تا همانند دیگر بازیکنان نیمکت نشین استراحت کند.
هافبک شماره 88 پرسپولیس اما با حضور در زمین بارها روی دروازه بادران خطرساز شد و کمک داور این بازی نیز در اواسط نیمه دوم با اشتباه خود آنها را از یک گل محروم کرد و گل بشار را آفساید اعلام کرد.

 

شرح گل‌ها:

 

پرسپولیس 1 بادران 0 ( دقیقه 36، گادوین منشا): مهاجم نیجریه ای پرسپولیس پنالتی صورت گرفته روی بشار را برخلاف جهت حرکت دروازه بان بادران به گل اول این تیم تبدیل کرد.

 

پرسپولیس 1 بادران 1: ( دقیقه 40، مهرداد رضایی): ارسال مسعود ریگی با ضربه سر محکم مهرداد رضایی گل تساوی را برای بادران رقم زد تا بیرانوند چاره‌ای جز تماشای ورود توپ به دروازه‌اش نداشته باشد.

 

پرسپولیس 2 بادران 1: ( دقیقه 54، شجاع خلیل زاده): ارسال کرنر از سوی بشار رسن با ضربه سر تمام کننده شجاع خلیل زاده گل برتری پرسپولیس را رقم زد.


اتفاق ویژه:


بادران پیش از این اعلام کرده بود برای میزبانی از پرسپولیس تدارک ویژه ای ترتیب داده؛ اما کمتر کسی تصور می‌کرد هواداران این تیم دسته اولی و نوپا در استادیوم آزادی بیشتر از شاگردان برانکو ایوانکوویچ باشد. اتفاق ویژه این دیدار را می‌توان حضور عجیب هواداران بادرانی در استادیوم آزادی که روز سختی برای پرسپولیس رقم زدند عنوان کرد.


بازیکن برتر:


بشار رسن با بازگشت به ترکیب اصلی توانست روز خوبی را برابر حریف این تیم در جام حذفی رقم بزند. اعلام خطای پنالتی روی او باعث شد تا پرسپولیس از زیر فشار حریف خارج شود و در ابتدای نیمه دوم نیز با ارسال دیدنی خود پرسپولیس را به گل دوم رساند تا روی هر دو گل سفیدپوشان تاثیرگذار باشد. فرشاد احمدزاده نیز دیگر بازیکنی بود که در این دیدار با بازوبند کاپیتانی خوش درخشید و با حرکات تکنیکی و پاس های خود نبض حرکتی پرسپولیس را به خدمت گرفت.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 10: اولین فرصت جدی بازی را مهرداد رضایی برای بادران شکل داد که پاس عرضی او پیش از اینکه در آستانه دروازه خالی نصیب اسلامی شود توسط بیرانوند دفع شد.
دقیقه 14: اشتباهات پیاپی صادق محرمی در سمت راست می‌توانست یک خطر جدی برای پرسپولیس باشد که با پوشش مناسب شجاع خلیل زاده این توپ دفع شد.
دقیقه 15: ارسال وحید امیری با یورش شایان مصلح برای ضربه سر همراه شد که مهدی اسلامی پیش از مدافع پرسپولیس توپ را مهار کرد.

دقیقه 35: حرکت بشار رسن به داخل محوطه جریمه با خطای بازیکن بادران همراه شد که داور در سوت خود به نشانه پنالتی دمید و منشا مامور زدن آن شد.

دقیقه 38: ارسال احمدزاده با ضربه شایان در تیر دوم به منشا رسید که البته زودتر از او این اسلامی بود که توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 38: ارسال کرنر با ضربه آکروباتیک علی علیپور با برخورد به تیرک دروازه یکی از صحنه های جالب توجه نیمه اول را شکل داد.

دقیقه 44: ضربه فرشاد احمدزاده از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد راهی اوت شد.

دقیقه 49: ارسال کرنر برای پرسپولیس در ریباند به احمدزاده رسید؛ اما ضربه والی این بازیکن از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم راهی اوت شد.

دقیقه 60: روی حرکت علی علیپور و پاس او برای بشار در محوطه جریمه که با کات بک هافبک عراقی همراه شد، منشا گل دوم را به ثمر رساند. محمدرضا ابوالفضلی، کمک داور این بازی آن را آفساید اعلام کرد که در صحنه آهسته اشتباه او مشهود بود.

دقیقه 78: شوت دیدنی سیامک نعمتی با دفع مهدی اسلامی یک ضربه کرنر نصیب پرسپولیس کرد که در ادامه ضربه سر شجاع روی ارسال فرشاد احمدزاده سودی برای پرسپولیس نداشت.

دقیقه 80: ضدحمله سریع برای پرسپولیس و شوت منشا که توسط اسلامی دفع شد و دومین ضربه توسط نعمتی در برگشت نیز توسط مدافع بادران راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 80: گادوین منشا قصد داشت با ضربه ای چیپ از هجده قدم دروازه بادران را باز کند که توپش با اختلاف کمی راهی بیرون شد.

دقیقه 83: یک اشتباه مرگبار از سوی بیرانوند در شروع مجدد بازی و ضربه او که به آوخ برخورد کرد و در آستانه ورود به دروازه بود، توسط او مهار شد.

 


نکات ویژه:

 

 

  •  برانکو ایوانکوویچ در این دیدار به سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه و محسن مسلمان استراحت داده است.
  • بادران پیش از این دیدار مقابل پیکان تهران و شهرداری ماهشهر به برتری دست یافته بود و پرسپولیس نیز با از پیش رو برداشتن نفت تهران به این مرحله رسیده است.
  • نیمکت پرسپولیس را سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، بوژیدار رادوشوویچ، محسن ربیع خواه، سیامک نعمتی، آدام همتی، محسن مسلمان، حمید طاهرخانی، احسان علوان زاده تشکیل می‌دهند.
  • محمد ربیعی، سرمربی بادران در ابتدای فصل به همراه تیمش در دیداری تدارکاتی مقابل استقلال قرار گرفته بود و به تساوی بدون گل دست یافت.
  • پرسپولیس در فصل گذشته با شکست از قشقایی شیراز از دور جام حذفی کنار رفت تا شگفتی بزرگی را رقم بزند.
  • بادران نیز در فصل گذشته با شکست دو بر یک مقابل سایپا حذف شده بود. حضور در مرحله یک هشتم بهترین عملکرد آنها محسوب می‌شود.
  •  گادوین منشا و علی علیپور گلزنان این فصل پرسپولیس در جام حذفی محسوب می‌شوند که برابر نفت موفق به ثبت گل شدند.
  • سعید واسعی برابر شهرداری ماهشهر، کریم اسلامی، مسعود ریگی و امیر میربزرگی مقابل پیکان نیز گلزنان بادران در جام حذفی محسوب می‌شوند.
  • بادران دیدار قبلی خود را در لیگ با دو گل مقابل شهرداری تبریز به سود خود خاتمه داده است. پرسپولیس نیز با برتری دو گله مقابل نفت آبادان مهیای این جدال شده است.
  • دو تیم در صورت برتری در این بازی در مرحله بعدی به مصاف صنعت نفت آبادان (28 آذرماه) خواهند رفت.
  • با توجه به محرومیت ایگور پانادیچ، رادوشوویچ وظیفه گرم کردن بیرانوند را برعهده دارد.
  • بیشتر بودن هواداران بادران باعث تعجب بازیکنان پرسپولیس نیز شده است و آنها با ورود به چمن به این موضوع اشاره کردند.
  • محمد ربیعی با حضور در استادیوم به سمت سکوهای هواداران تیمش رفت و به شدت از سوی آنها مورد تشویق قرار گرفت.
  • در بین طرفداران بادرانی، عمده آنها اصالتا پرسپولیسی هستند و این موضوع را عنوان کرده اند. صحبت با برخی از آنها نشان می‌دهد که بیشترشان حتی از نام بردن سه بازیکن تیم بادران هم عاجز هستند!

دیدگاه‌ها