کد خبر : 1481188 | 25 آذر 1396 ساعت 08:34 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

گرمیو می‌تواند رئال مادرید را متوقف کند؟

رئال مادرید می‌تواند موفق‌ترین سال تاریخ خود را با یک جام دیگر به پایان برساند به شرطی که در بازی امشب در فینال جام جهانی باشگاه‌ها مقابل تیم برزیلی گرمیو به پیروزی برسد.

گرمیو می‌تواند رئال مادرید را متوقف کند؟

به گزارش "ورزش سه" ، رئال با بردن این بازی نخستین تیمی می‌شود که دو سال پیاپی قهرمان این مسابقات آخر سال شده و تعداد جام‌هایش در سال 2017 را به عدد پنج می‌رساند.


شکست آخرین نمونه از عقبگردهای چند ماه متزلزل اخیر خواهد بود که باعث شده تیم زین‌الدین زیدان در رده چهارم لالیگا با فاصله هشت امتیاز نسبت به بارسلونای صدرنشین قرار گیرد. گاهی اوقات آنها سایه‌ای از تیمی بودند که مقتدرانه قهرمانی اروپا و لالیگای فصل قبل را به دست آوردند و با غلبه بر منچستریونایتد و بارسلونا به قهرمانی سوپرجام اروپا و اسپانیا دست یافتند.


هیچ تیمی از آمریکای جنوبی نتوانسته حریف اروپایی خود را در این رقابت‌ها شکست دهد بعد از آنکه تیم هموطن گرمیو، کورینتیانس موفق به پیروزی بر چلسی در سال 2012 شد، هرچند نمی‌توان شانس خلق شگفتی را در این بازی در ابوظبی خیلی کم دانست.


رئال در بازی نیمه‌نهایی مقابل الجزیره، نماینده امارات هم با شکست یک بر صفر به رختکن رفت. تیم اسپانیایی اگر چه بر این بازی مسلط بود؛ اما برای اولین بار در این فصل فرصت‌های زیادی را مقابل دروازه حریفان از دست داد تا اینکه کریستیانو رونالدو گل تساوی را زد و گرت بیل گل برتری را 30 ثانیه بعد از ورود به زمین به ثمر رساند.


رئال مطمئن است مقابل گرمیو آزمون سخت‌تری در پیش دارد هر چند تیم برزیلی هم در نیمه‌نهایی مقابل پاچوکای مکزیک کارش به وقت اضافه کشید و تنها با یک گل به پیروزی رسید.


مربی گرمیو، رناتو پورتالوپی جام بین قاره ای(نسخه قبلی جام جهانی باشگاه‌ها) را به‌عنوان بازیکن برده و با ادعای اخیرش که در زمان بازی بهتر از رونالدو بوده، بحث‌های زیادی راه انداخته است.


فوق‌ستاره پرتغالی رئال که هفته قبل برای پنجمین بار توپ طلا را از آن خود کرد، با زدن شش گل در سه دوره مختلف جام جهانی باشگاه‌ها بهترین گلزن این رقابت‌ها است. رکورد قبلی پنج گل به طور مشترک در اختیار او، لوییس سوارس، لیونل مسی و سزار دلگادو بود.


رئال در فینال سال قبل هم برابر تیم ژاپنی کاشیما آنتلرز به دردسر بزرگی افتاد تا اینکه در وقت اضافه و به لطف هت‌تریک رونالدو به پیروزی 4 بر 2 رسید.


زیدان، مربی فرانسوی این تیم انتظار یک فینال سخت دیگر را دارد: «شناخت زیادی از لیگ برزیل ندارم؛ اما بازی آنها در نیمه‌نهایی را دیده‌ام، واقعا تیم خوبی هستند و باید استاندارد بازی خود را مقابل آنها بالا ببریم. بازی بسیار مشکلی خواهد بود چون اصولا چیزی به نام بازی آسان وجود ندارد همانطور که مقابل الجزیره همه دیدند.»

دیدگاه‌ها