کد خبر : 1481224 | 25 آذر 1396 ساعت 09:51 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

با پیروزی مقابل تایلند در نیمه نهایی؛

صعود تیم فوتبال پنج نفره ایران به جام جهانی

تیم فوتبال پنج نفره ایران در سومین دیدار خود از سری بازی های آسیایی مالزی توانست تیم تایلند را با نتیجه 4 بر 3 مغلوب کرده و سهمیه جهانی اسپانیا را کسب نماید.

صعود تیم فوتبال پنج نفره ایران به جام جهانی

به گزار ش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان، در ادامه بازیهای آسیای مالزی انتخابی بازیهای جهانی که در مالزی در حال برگزاری است تیم فوتبال نابینایان کشورمان ایران ضمن ارائه نمایش چشمگیر ،در سومین دیدار خود مقابل تایلند قرار گرفت ،که تا پایان وقت بازی بانتیجه مساوی یک بر یک با گل بهزاد زاد علی اصغر انجام شد و با ضربات پنالتی توانست با نتیجه 4 بر 3 تایلند را مغلوب کرده ،ضمن کسب سهمیه جهانی 2018 اسپانیا به جام جهانی نیز صعود کند و به فینال راه یافت.


حریف ما در بازی فینال چین از گروه چین از گروه A خواهد بود .


چین کره جنوبی از گروه B را با نتیجه 6 بر صفر مغلوب کرد و به فینال برای مقابله با ایران فردا به وقت محلی 4 راه یافت.


بازیهای فوتبال ۵ نفره در دووقت ۲۵ دقیقه ای و یک وقت استراحت ده دقیقه ای بین دو نیمه در زمینی به ابعاد ۴۰ در۲۰ اما محصور شده برگزار می شود. چهار بازیکن اصلی هر تیم نابینا وتنها دروازه بانان بینا هستند. داخل توپ ، زنگوله ای قرار دارد که با صدای آن بازیکنان به سمت توپ می روند البته مربیان هرتیم نیز دراطراف زمین ، بازیکنان را برای به کنترل درآوردن توپ یاری می دهند. داوران نیز در هر بازی به طور مرتب عینک وچشم بند بازیکنان را بررسی می کنند تا مبادا بازیکنی ازقدرت کم بینایی خود بهره ببرد.


ضمنا کادر اجرایی سفارت ایران در مالزی ،جهت تشویق ملی پوشان در بازی بین دو تیم تایلند و ایران حضور داشتند.

 

دیدگاه‌ها