کد خبر : 1481259 | 25 آذر 1396 ساعت 12:11 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

صالحی امیری گزینه وزارت و کمیته نیست

داورزنی: برخی خارجی‌ها به ایران نیایند بهتر است!

معاون وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات و حواشی اخیر فدراسیون کبدی اظهار نظر کرد.

داورزنی: برخی خارجی‌ها به ایران نیایند بهتر است!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی در حاشیه برگزاری مجمع فدراسیون کبدی در خصوص انتخابات این فدراسیون اظهار داشت: مقصودلو بعد از 12 سال ریاست فدراسیون و 9 سال به عنوان مسئول انجمن در مجموع 21 سال مسئولیت کبدی را بر عهده داشته و زحمات زیادی کشیده است. امروز نقطه عطف جدیدی در تغییر مدیریتی در رشته کبدی شد و اورسجی توانست رای اکثریت مجمع را به خود اختصاص دهد و به عنوان رئیس جدید فدراسیون کبدی انتخاب شود با توجه به برنامه هایی که به مجمع ارائه کرد، در رقابت با سایر رقبایش پیروز شد. ما هم به ایشان تبریک می گوییم و آرزوی توفیقات بیشتر برای آقای مقصودلو در سایر فعالیت ها داریم.


ما به نظر مجمع احترام می گذاریم. قبلا هم گفته بودیم که وزارت ورزش از هر کسی که مجمع به او رای بدهد، حمایت خواهد کرد و امروز هم با انتخابی که صورت گرفت وزارت ورزش از اهداف و برنامه های آقای اورسجی و استراتژی هایی که او تدوین کرده برای بازی های آسیایی و مسابقات جهانی حمایت خواهد کرد و صد درصد با توجه به اعتمادی که اعضای مجمع به ایشان کرده اند وزارت ورزش هم حمایت می کند.

 

داورزنی درباره حواشی برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در ایران گفت: در نظر بگیرید که اتفاق خوبی در کشور افتاد و آن هم میزبانی مسابقات آسایی این رشته در ایران بود. نفس برگزاری این رقابت ها خوب بود. میزبانی دوستان ما در استان گلستان بی نظیر بود و هم استاندار محترم و هم مدیرکل محترم استان زحمت زیادی را کشیدند و مجموعه فدراسیون کارهای خوبی را انجام داد. طبیعی است که چون نوع مسابقه هم رقابت های آقایان بود و هم بانوان و در یک سالن قرار بود برگزار شود مدیریت کردن این موضوع کمی با مشکل مواجه شد. بعضی تیم ها هم با کادر فنی مرد آمده بودند و به نظرم نباید این اتفاقات می افتاد که به آن شکل منعکس شود. حضور یک مربی مرد در سالن با آن شکل توهین به میزبان و فرهنگ و ارزش های ما است. طبیعی است به زعم فردی که این کار را انجام داده بود، شاید هر کسی که در سالن بود باید به آن شکل حضور می یافت. در مجموع این حاشیه برای ورزش کشور خوب نبود و ما باید دقت بکنیم و در همه بررسی هایی که برای میزبانی انجام می دهیم باید این نکات را لحاظ کنیم تا این تبدیل به یک برنامه و پروتکل برای همه تیم های شرکت کننده شود که هم میزبان رعایت کند و هم میهمانانی که به ایران می آیند پروتکل را بدانند و اگر واقعا سخت است بدین شکل حاضر شدن در ایران، نیامدن آنها بهتر است از اینکه بیایند و این اتفاقات بیفتد. من با تجربه ای که دارم، می گویم که اگر از قبل پیش بینی اینطور مسائل را بکنیم و در مقررات مسابقات قید کنیم، این اتفاقات نخواهد افتاد. ضمن خسته نباشید به مجموعه کبدی کشور و استانداری گلستان، برخی نقایص اجتناب ناپذیر است و این صحنه در کل مسابقات یکی دو بار رخ داده؛ اما همین میزان هم برای ورزش ما خوب نیست.

 

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان شایعه غیبت مقصودلو در انتخابات کبدی به دلیل حواشی اخیر را اینگونه تکذیب کرد: توجه کنید که مقصودلو 21 سال در کبدی کار کرده و زحمات زیادی کشیده و می خواست خون جدیدی به مجموعه کبدی کشور وارد شود و با انگیزه و استفاده از جوان ها و برنامه های آنها این اتفاق بیفتد. البته مقصودلو خودش کماکان نایب رئیس کبدی آسیا هست و سمت های آسیایی خود را در کبدی دنبال خواهد کرد اما من فکر می کنم با توجه به طول مسئولیت او در این 21 سال، بایست میدان را به جوان تر ها می داد. به هر حال نظر مجموعه دوستان ما در مجمع این بود که اورسجی می تواند این کار را انجام دهد و نسبت فامیلی اورسجی با مقصودلو هم باعث بروز اتفاق منفی ای نمی شود.


محمدرضا داورزنی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه درباره حواشی پیش آمده پیرامون انتخابات کمیته المپیک و اینکه گفته می شود صالحی امیری گزینه از پیش تعیین شده وزارت ورزش و کمیته المپیک است، خاطرنشان کرد: بدون تردید کمیته ملی المپیک یکی از نهادهای بسیار مهم ورزش کشور در عرصه المپیکی و یکی از پایگاه های بسیار مهم در ارتباطات بین المللی و حضور قدرتمندانه ما در بازی های المپیک است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درباره اتفاقات اخیر دوستان ما در هیئت اجرایی کمیته المپیک باید پاسخگو باشند اما آنچه که من در بعضی بحث ها می بینم مطرح می شود، واقعا اینطور نیست که بگوییم بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از قبل یک نفر را انتخاب کرده اند. آنچه که در ورزش کشور در این چهل سال گذشته تبدیل به یک چالش جدی شده، عدم تفاهم بین کمیته و وزارت ورزش بوده است. ما نیاز به انسجام بین این دو نهاد داریم و هر زمانی این اتفاق بیفتد، سود آن را ورزش کشور می برد. به شکل کلی می گویم این صحبت ها که کمیته المپیک مانند یک جزیره جداگانه کار کند و وزارت ورزش هم برای خودش کار کند، تصور اشتباهی است و باید همیشه بین این دو نهاد تعامل منظقی وجود داشته باشد که ما در ارتباطات بیرونی و دیپلماسی ورزشی و  در حضور قدرتمندانه در میادین المپیکی و جهانی این انسجام و نزدیکی است که می تواند در اجرای برنامه ها کمک کند. آرزوی موفقیت می کنیم برای همه کسانی که در مجمع حضور دارند و امیدوار هستیم با انتخابی که صورت می گیرد، شاهد هماهنگی های بیشتری بین کمیته المپیک و وزارت ورزش باشیم. البته این بدان معنا نیست که هماهنگی در حال حاضر وجود نداشته باشد اما سمت و سوی حرکت باید انسجام کاملی را به وجود بیاورد تا در عرصه های بیرونی مشکل نداشته باشیم.

دیدگاه‌ها