کد خبر : 1481454 | 26 آذر 1396 ساعت 09:42 | 31.6K بازدید | 0 دیدگاه

درباره برادر پروفسور که به پرسپولیس می آید

زلاتکو شبیه برانکو متضاد با چوک

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس روز گذشته یک میهمانی برگزار کرد و در آن اعلام کرد سرتن چوک دستیارش از این تیم جدا شده و قرار است زلاتکو ایوانکوویچ برادرش جانشین او بشود.

زلاتکو شبیه برانکو متضاد با چوک

به گزارش" ورزش سه" سرتن چوک مربی کروات پرسپولیس با پیشنهاد کار در تیم های پایه کرواسی مواجه شده و به همین خاطر از پرسپولیس جدا شد؛ اما برانکو زلاتکو ایوانکوویچ برادرش را جانشین او کرد.


زلاتکو کیست


زلاتکوایوانکوویچ برای آن هایی که فوتبال ایران در اواسط دهه هشتاد را به یاد دارند چهره ای شناخته شده است. او بعد از محمود یاوری در سال 84 و در لیگ پنجم هدایت تیم برق شیراز را به عهده گرفت. زلاتکو البته با برق شیراز نتایج خیلی خوبی نگرفت. او در این دوره از رقابت ها و در پایان فصل همراه با برق در رتبه چهاردهم قرار گرفت و از سقوط گریخت. برق با زلاتکو در پایان هفته سی ام 6 برد، 10 مساوی و 14 باخت به دست آورد. زلاتکو در پایان لیگ پنجم و در حالی که برانکو بعد از پایان مسابقات تیم ملی در جام جهانی 2006 از آلمان به کرواسی رفت و ایران را ترک کرد تا حالا بعد از دوازده سال بار دیگر و این بار به عنوان دستیار برانکو در پرسپولیس مشغول به کار شود.


ایوانکوویچ کوچک در کرواسی


زلاتکو 60 ساله است و سه سال از برانکو کوچکتر است. شهرت برانکو در فوتبال کرواسی به شکلی است که رزومه زلاتکو ایوانکوویچ نیز همواره اینگونه بیان می شود که او برادر سرمربی مشهور برانکو ایوانکوویچ است. زلاتکو بعد از ایران به کشورش بازگشت و مدتی را در تیم ان کی اسلوبودا واریژدین فعالیت کرد. تیم اسلوبودا واریژدین تیم شهر زادگاه برانکو و زلاتکو است و این دو تعصب ویژه ای روی این شهر و تیم شهرشان دارند. با این وصف اما زلاتکو زمانی به عنوان مدیر ورزشی این باشگاه منصوب شد که باشگاه مشکلات عدیده مالی داشت. هر مدیری با وعده های مالی می آمد؛ اما در نهایت کار به جایی رسید که این باشگاه به خاطر مسایل مالی تعلیق شد و زلاتکو نیز از این باشگاه به تیمی دسته سه در شمال کرواسی رفت.


شبیه به برانکو و متضاد با چوک


سرتن چوک یک مربی پرانرژی و البته کمی نسبت به فرهنگ ما زیادی شوخ و شنگ بود. از زمان حضور او برخی مسایل از درون تیم درباره شوخی ها و رفتار چوک منتشر می شد. برخی از بازیکنان جوان معتقد بودند که رفتار چوک با بازیکنان ذخیره و جوان رفتار مناسبی نیست. شوخی های چوک نیز در تمرینات و اردوهای پرسپولیس همیشه مورد بحث بوده و حتی گفته می شود که جلسات فنی باشگاه به دلیل تعریف کردن خاطرات و صحبت های چوک همیشه بیش از حد طولانی می شده است. اما زلاتکو ایوانکوویچ از نظر شخصیتی کاملا متفاوت با سرتن چوک است. او یک مربی آرام و موقر است و شباهت زیادی از نظر شخصیتی به برانکو دارد. نکته ای که می توان اشاره کرد این است که بازیکنانی که در برق شیراز در سال 84 -85 زیر نظر زلاتکو کار کرده اند همه او را یک مربی فنی و با شخصیت می دانند و برخی شخصیت و وقار او را دلیل عدم موفقیتش در فوتبال ایران در آن زمان عنوان می کنند.


متخصص تیم های پایه


زلاتکو ایوانکوویچ هم مثل سرتن چوک یک مربی متخصص در کار با تیم های پایه و بازیکنان جوان است. با توجه به تخصصی که زلاتکو در کار با جوانان دارد این امیدواری به وجود می آید که پرسپولیس با حضور او بتواند بازیکنان جوان بهتری را در اختیار داشته باشد.

دیدگاه‌ها