کد خبر : 1481479 | 26 آذر 1396 ساعت 11:28 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

اعلام نام 6 وزنه‌بردار دوپینگی از سوی IWF

کمیته‌ بررسی مواد دوپینگ (AAF) فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست شش وزنه برداری که دوپینگ آنها مثبت شده است را منتشر کرد؛ در بین این افراد مدال آور نقره مسابقات اروپایی از رومانی و وزنه بردارانی از روسیه و اوکراین وجود دارند.

اعلام نام 6 وزنه‌بردار دوپینگی از سوی IWF

به‌ گزارش "ورزش سه" ‌ و به نقل از ایسنا سایت  Inside the games،  فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نام شش وزنه‌بردار دوپینگی دیگر را اعلام کرد.

 

مونیکا سونتا سنگری از رومانی که در وزن 48 – کیلوگرم زنان مسابقه می‌دهد و در بازی‌های قهرمانی اروپا مدال نقره کسب کرده بود، در این لیست است.

 

نام نیکولای پانایوتیدی از روسیه و ایگور اوبوکوف و آلونا شوکوپلیاس از اوکراین نیز در این لیست است.

 

روسیه و اوکراین عضو 9 کشوری هستند که به دلیل تعداد دوپینگ‌های زیاد از سوی فدراسیون جهانی محروم شدند. این دو کشور مسابقات قهرمانی جهان 2017 را از دست دادند.

 

دیگر وزنه‌برداری که در لیست شش نفره است، ساپاترا کائو کونگ از تایلند است که در مسابقات قهرمانی جهان آناهیم در وزن 53 کیلوگرم زنان چهارم شده بود.

 

وزنه‌بردار دیگر لیست، لورا ینیرت از ونزوئلا است.

 

کمیته‌ بین‌المللی المپیک اوایل این ماه اعلام کرد که هنوز مشخص نیست وزنه‌برداری در مسابقات  المپیک 2024 حضور داشته باشد ، زیرا باید تکلیف دوپینگ گسترده در این ورزش مشخص شود و راهکارهای فدراسیون جهانی برای مبارزه با دوپینگ عملی شود.

 

قرار است که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در ماه ژوئن 2018 دوباره گزارشی از عملکردهای خود در این زمینه به IOC ارائه دهد.

 

یکی از درخواست های IOC از IWF برخورد با کشورهایی است که دوپینگ گسترده در وزنه‌برداری دارند.

 

دیدگاه‌ها