کد خبر : 1481535 | 26 آذر 1396 ساعت 14:34 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشگاه آزادی به دنبال پول آب و برق و گاز!

رئیس مجموعه ورزشی آزادی می گوید که حاکمیت فدارسیون های مختلف در ورزشگاه آزادی مانع استانداردسازی این ورزشگاه شده است.

ورزشگاه آزادی به دنبال پول آب و برق و گاز!

به گزارش "ورزش سه"، سید حسن طباطبایی مدیر مجموعه ورزشی آزادی در گفتگو با ایسنا در مورد نواقص موجود در ورزشگاه آزادی گفت:  آزادی بزرگ‌ترین مجموعه‌ ورزشی در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در جهان است. در سال 85 یا 86 تصمیمی گرفته شد که بر اساس آن هر تکه‌ای از این مجموعه در اختیار فدراسیون‌های مختلف ورزشی گذاشته شد. مکان‌هایی که ما داریم در اختیار فدراسیون‌های مختلف است و حتی من را نیز به برخی از آن‌ها راه هم نمی‌دهند و درب جداگانه‌ای برای خود احداث کرده‌اند. بنابراین بحث چند لایه شدن مدیریت در این مجموعه ورزشی اتفاق افتاده و آزادی مثل گوشت قربانی شده که هر کس تکه‌ای از آن را می‌کشد فدراسیون‌های ورزشی این اماکن را به اسم اجاره در اختیار گرفته‌اند اما تقریبا به طور کامل متعلق به آن‌ها شده است. من دغدغه فدراسیون‌ها را می‌دانم و در جریان هستم فدراسیون‌هایی مانند کشتی، فوتبال، وزنه‌برداری و... با گرفتاری‌های خاص خودشان دست به گریبانند و بدهی‌های مختلفی دارند اما ما حتی پول آب و برق و گاز فدراسیون‌ها را هم نمی‌توانیم از آن‌ها بگیریم. مثلا فدراسیونی زمینی را از ما گرفته و اعلام کرده در آنجا مکانی احداث خواهد کرد اما وقتی فوندانسیون آن را زده رییس آن فدراسیون عوض شده و رییس بعدی نیز اعلام کرده بودجه ندارد و نمی‌تواند این پروژه را ادامه بدهد به همین خاطر پروژه‌ها به صورت نیمه کاره رها شده‌اند. تنها فدراسیونی که توانسته در این باره موفق عمل کند و پروژه‌اش را به طور کامل به بهره‌برداری برساند فدراسیون ووشو است که آکادمی ووشو را در موعد مقرر به اتمام رساند اما سایر فدراسیون‌ها پروژه‌هایشان را نیمه کاره رها کردند.


طباطبایی با بیان اینکه ارائه خدمات به بخش قهرمانی وظیفه مسئولان مجموعه ورزشی آزادی است خاطرنشان کرد: ما به عنوان مثال هفته‌ای یک یا دو مسابقه در زمین اصلی ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنیم که سالیانه حدود 50 یا 60 مسابقه فوتبال می‌شود. برای هر مسابقه رقمی در حدود 60 تا 70 میلیون تومان هزینه آب و برق، تاسیسات، نگهداری چمن، پرسنل، نگهداری بنا و... داریم. اما با این وجود حتی یک ریال هم از برگزاری مسابقه، بلیت‌فروشی، تبلیغات و گردش مالی استقلال و پرسپولیس و تیم ملی فوتبال دریافت نمی‌کنیم. نه آن زمان که بلیت فروشی دست سازمان لیگ بود و نه الان که دست استقلال و پرسپولیس است هیچ پولی به ما داده نشده است. همه فدراسیون‌های ورزشی مانند کشتی، والیبال و فوتبال مسابقه‌های خود را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند و از بابت تبلیغات و بلیت فروشی درآمدزایی دارند اما یک ریال هم به ما پرداخت نمی‌کنند. در ابتدا تفاهم می‌کنیم که یک رقمی را به عنوان اجاره برای برگزاری مسابقه‌ها بدهند که در آخر آن را هم پرداخت نمی‌کنند اما چون نگاه ما ملی است، با فدراسیون‌ها همکاری می‌کنیم و نمی‌خواهیم وقفه‌ای در برنامه‌هایشان ایجاد شود اما در حال برنامه‌ریزی برای تجدید نظر در هزینه‌ها و برگزاری مسابقه‌ها هستیم چرا که خود با مشکلات مالی دست به گریبانیم.


 
مدیر مجموعه ورزشی آزادی افزود: استاندارد مجموعه‌های ورزشی در جهان می‌گوید فقط 9 تا 10 درصد فضای یک مجموعه ورزشی باید اختصاص به اماکن ورزشی داشته باشد و بقیه آن فضا باید در اختیار فضای سبز، اماکن تفریحی، پارکینگ و... باشد. مثلا دریاچه آزادی می‌تواند به عنوان یکی از نقاط تفریحی در این مجموعه مورد استفاده قرار گیرد اما تنها در اختیار فدراسیون قایقرانی است. در زمان ساخت مجموعه ورزشی آزادی یک رستوران در کنار دریاچه احداث شد که ما بارها خواستیم از آن به عنوان رستوران استفاده کنیم اما فدراسیون قایقرانی جلوی این کار را گرفت چرا که می‌گوید کلاس‌های آموزشی‌اش را در آنجا برگزار می‌کند.

 

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان مدیر مجموعه ورزشی آزادی این قدرت و اختیار را ندارد که برای این مجموعه آن طور که شایسته است برنامه‌ریزی کند گفت: طی 20-30 سال گذشته این فضاها در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته تا بتوانند از آن استفاده کنند اما به مرور آن‌ها این حق را برای خود قائل شدند که مالک این اماکن شده‌اند. مثلا پارکینگ مجموعه ورزشی آزادی را قسمت‌های مختلف مانند فدراسیون‌های اتومبیلرانی، ووشو، کارتینگ، شرکت واحد، فدراسیون اسکیت و... در اختیار خود گرفته‌اند و مردم مجبورند برای بازی داربی ماشین‌هایشان را در خیابان‌های اطراف مجموعه ورزشی آزادی پارک کنند. ما خود را موظف می‌دانیم به ورزش قهرمانی خدمات ارائه کنیم کما اینکه از 8  مدال المپیک ریو 7 مدال‌آور در آزادی تمرین کرده‌اند اما با این حال در اعتبارات ویژه مخصوص بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی هیچ جایی نداریم. این مسائل را من بارها به سلطانی‌فر وزیر ورش هم گفته‌ام و حتی او نیز 4-5 مرتبه از این مجموعه بازدید داشت. خوشبختانه امسال با حمایت وزیر ورزش و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، اعتبارات‌مان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. اعتباری که برای بازسازی کل مجموعه ورزشی آزادی درخواست کرده‌ایم 160 میلیارد تومان است که نیاز به توجه ویژه دارد اما از اینکه اعتبارمان نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده، خوشحالیم و این موضوع نشان دهنده حمایت از ورزشگاه آزادی است. ما و فدراسیون‌ها مانند چرخ دنده‌هایی هستیم که مکمل یکدیگریم و باید به کمک هم چرخ ورزش را به حرکت درآوریم.

دیدگاه‌ها