کد خبر : 1481929 | 28 آذر 1396 ساعت 16:26 | 234.7K بازدید | 0 دیدگاه

شگفتی بزرگ در ورزشگاه آزادی

پرسپولیس 1 (4) ـ نفت آبادان1 (5)؛ اولین جام پرید

نفت آبادان با انجام یک بازی حسابگرانه در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد و به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

پرسپولیس 1 (4) ـ نفت آبادان1 (5)؛ اولین جام پرید

به گزارش "ورزش سه"، در این دیدار پر برخورد و جنجالی ابتدا پرسپولیس توسط فرشاد احمدزاده(26) به گل رسید؛ اما نفت آبادان با گل علی عبدالله زاده بازی را به تساوی کشاند و با کنترل بازی تا پایان وقت اضافه کار را به ضربات پنالتی برد و موفق به پیروزی در این بازی شد. برای پرسپولیس منشا، علیپور و نعمتی پنالتی ها را از دست دادند و در آبادان حسین بغلانی و نیک نفس ضربه های خود را هدر دادند. اما پنالتی های پریرا، ریکانی، ابراهیم زاده، مگنو باتیستا و اگوستو سزار به گل تبدیل شد تا نفت به پیروزی برسد. در پرسپولیس بشار رسن، حسین ماهینی و ربیع خواه و انصاری پنالتی های خود را گل کردند؛ اما این تلاش برای صعود به نیمه نهایی کافی نبود.


نفت آبادان در مرحله قبلی داماش گیلان را از پیش رو برداشته و پرسپولیس نیز با شکست بادران تهران در این مرحله حاضر شده است.


استادیوم آزادی           تماشاگر: حدود 6 هزار نفر
داور: اشکان خورشیدی          کمک داوران: علیرضا ایلدروم و هادی طوسی

اخطار: کمال کامیابی نیا (42) و سیدجلال حسینی (60) و حسین ماهینی (63) و فرشاد احمدزاده (63) و شجاع خلیل زاده (103) از پرسپولیس 

مسعود ابراهیم زاده (56) و آگوستو سزار (66) و مگنو باتیستا (75) و زبیر نیک نفس (99) و لوسیانو پریرا (103) و داوود نوشی صوفیانی (119) از صنعت نفت

 

پرسپولیس:


علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(67 بشار رسن)، فرشاد احمدزاده(69 سیامک نعمتی)، گادوین منشا و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 


نفت آبادان:
 

داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، علی عبداله‌زاده، حسین بغلانی، مسعود ابراهیم‌زاده، حسین ساکی(87 رضا جبیره)، کرار جاسم(81 طالب ریکانی)، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، محمدامین درویشی و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

 

 

شرح گل:

 

پرسپولیس 1 نفت آبادان 0: ( دقیقه 26، فرشاد احمدزاده): ارسال از سمت چپ با پرواز بلند فرشاد احمدزاده و ضربه سر این بازیکن گل اول پرسپولیس را رقم زد.

پرسپولیس 1 نفت آبادان 1: ( دقیقه 46، علی عبدالله زاده): روی ارسال کرنر توسط کرار این عبدالله زاده بود که توانست در میان بهت بیرانوند دروازه این تیم را با ضربه سر باز کند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقایق 1-7: دو تیم در میانه میدان بیشتر با پاس های کوتاه به دنبال مالکیت توپ هستند و البته اشتباهات در ارسال پاس باعث شده تا موقعیتی جدی روی دروازه‌ها شکل نگیرد.

دقیقه 21: در شرایطی که بازی بدون ایجاد موقعیتی از سوی دو تیم دنبال می‌شد، مسلمان با پاس دیدنی خود منشا را در آستانه دروازه و برابر نوشی صوفیانی قرار داد که این مهاجم نتوانست در این مصاف دروازه نفت را باز کند.

دقیقه 37: کاشته کرار جاسم از سوی علیرضا بیرانوند دفع شد تا جدی ترین حمله نفت سودی برای این تیم نداشته باشد.

دقیقه 44: فرار علیپور روی پاس محسن مسلمان با پاس مهاجم پرسپولیس برای گادوین منشا همراه شد که تعلل این بازیکن و ضربه کم دقت او راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 47: پرسپولیس بعد از دریافت گل تساوی با ارسال فرشاد احمدزاده و ضربه سر کامیابی نیا فرصت گل دوم را داشت که نوشی صوفیانی با واکنشی دیدنی آن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 51: کمال کامیابی نیا اینبار در آستانه دروازه خالی و در حالی که نوشی صوفیانی نیز از توپ جا مانده بود برابر مدافع نفت ناکام ماند و نتوانسته ضربه اش را به گل تبدیل کند و مگنو باتیستا مانع از آن شد.

دقیقه 52: اینبار سیدجلال حسینی با نفوذ خود به محوطه جریمه قصد گلزنی داشت که ضربه این بازیکن نیز در فرصتی ایده آل توسط مدافعان نفت راهی کرنر شد.

دقیقه 61: اینبار هم جاسم کرار صاحب موقعیت شد و از روی ضربه ایستگاهی بیرانوند را مورد محک قرار داد که دروازه بان پرسپولیس این ضربه خطرناک را دفع کرد.

دقیقه 63: حرکت انفرادی مگنو باتیستا و ایجاد موقعیت گلزنی برای نفت با ضربه این بازیکن همراه شد که توپ با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 78: روی ضدحمله خطرناک نفتی‌ها، درویشی با بیرانوند تک به تک شد و در حالی که انصاری نیز او را تا محوطه جریمه مشایعت می کرد ضربه اش را نواخت که توسط بیرانوند دفع و در ادامه توسط انصاری راهی کرنر شد.

دقیقه 82: اینبار ضربه ایستگاهی بشار رسن با پرواز بلند منشا و ضربه سر او همراه شد که واکنش دیدنی دیگری از سوی نوشی صوفیانی را در پی داشت و توپ راهی به دروازه نیافت.

وقت اضافه اول
دقیقه 93: شوت کمال کامیابی نیا روی پاس بشار می‌توانست پرسپولیس را به گل برتری برساند که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 94: اینبار پاس علی علیپور پشت محوطه جریمه برای بشار رسن در حالی که هافبک عراقی تعادل خوبی روی توپ نداشت با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 100: در شرایطی اشکان خورشیدی در ابتدا کنترل توپ مدافع نفت را پنالتی تشخیص داده بود در ادامه با مشورت با کمک خود این پنالتی را از پرسپولیس گرفت.

دقیقه 103: حرکت خطرناک پریرا روی شجاع خلیل زاده با اعتراض شدید این بازیکن همراه شد که گسترده شدن دامنه اعتراض در نهایت با دو کارت زرد از سوی داور برای مهاجم و مدافع دو تیم همراه شد.

دقیقه 116: اینبار شوت از راه دور سیامک نعمتی با ارتفاع کمی نسبت به تیرک افقی راهی اوت شد تا باز پرسپولیس برای گل برتری حسرت بخورد.

دقیقه 118: اینبار روی ریباند، کمال کامیابی نیا فرصت خوبی برای گلزنی داشت که ضربه اش با اختلاف ناچیزی راهی اوت شد.

ضربات پنالتی
ضربه اول ( پرسپولیس – گادوین منشا): مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان که فرصت‌های زیادی در جریان بازی از دست داده بود، پنالتی خود را به بیرون زد.

ضربه اول ( نفت آبادان-  حسین بغلانی): علیرضا بیرانوند موفق شد با واکنشی فوق العاده ضربه بغلانی را مهار کند.

ضربه دوم ( پرسپولیس – حسین ماهینی): مدافع راست باتجربه پرسپولیس با ضربه ای دقیق به وسط دروازه نوشی صوفیانی را تسلیم کرد.

ضربه دوم ( نفت آبادان – مسعود ابراهیم زاده): در حالی که بیرانوند اینبار نیز مسیر پنالتی را درست پیش بینی کرده بود به توپ نرسید.

ضربه سوم ( پرسپولیس - بشار رسن): هافبک عراقی پرسپولیس بدون دورخیز و ضربه ای دیدنی توپش را به گل تبدیل کرد.

ضربه سوم ( نفت آبادان - محمد نیک نفس): پنالتی سوم نفت با ضربه چیپ این بازیکن و با برخورد به تیرک دروازه به زمین بازگشت تا پرسپولیس شانس برتری در این دیدار را از آن خود کند.

ضربه چهارم ( پرسپولیس -  محمد انصاری): مدافع چپ پرسپولیس در حالی که صوفیانی مسیر توپش را تشخیص داده بود با ضربه دور از دستان او گل تیمش را رقم زد.

ضربه چهارم ( نفت آبادان - پریرا): مهاجم برزیلی نفت نیز موفق شد برخلاف حرکت بیرانوند گل خود را به ثبت برساند.

ضربه پنجم ( پرسپولیس - علی علیپور): ضربه پنالتی گلزن اول پرسپولیس با بدشانسی با برخورد به دیرک عمودی راهی به دروازه نیافت.

ضربه پنجم ( نفت آبادان - طالب ریکانی): ضربه محکم و غیر قابل مهار این هافبک گل شد تا دو تیم در ضربه پنجم به تساوی برسند.

ضربه ششم ( پرسپولیس - محسن ربیع خواه): هافبک دفاعی پرسپولیس در حالی که سکونشینان با شک و تردید منتظر ضربه او بودند به زیبایی آن را تبدیل به گل کرد.

ضربه ششم ( نفت آبادان - آگوستو سزار): این هافبک نفت آبادان نیز دور از دستان بیرانوند توپش را تبدیل به گل کرد.
ضربه هفتم ( پرسپولیس - سیامک نعمتی): هافبک پرسپولیس که در نیمه دوم روانه زمین شده بود ضربه اش را به سمت چپ دروازه کوبید که نوشی صوفیانی آن را مهار کرد.

ضربه هفتم ( نفت آبادان - مگنو باتیستا): ضربه تعیین کننده نفت آبادان را مگنو تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس از صعود جا بماند.

 

 

 

نکات ویژه:


* در بین بازیکنان فعلی پرسپولیس تنها محسن ربیع خواه سابقه حضور در نفت آبادان را دارد و پیش از بازی به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.
* برانکو که در دیدار مقابل بادران چند تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود، در این بازی و برابر نفت آبادان بار دیگر نفرات باتجربه تیمش  (سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و محسن ربیع خواه ) را به ترکیب اصلی آورد.
* با بازگشت ربیع خواه به ترکیب اصلی این تیم بار دیگر به سیستم خطی 2-4-4 بازگشته است تا بتواند از پس خط میانی قدرتمند نفت بر بیاید.

* گادوین منشا در دو دیدار قبلی پرسپولیس در جام حذفی مقابل نفت تهران و بادران موفق به گلزنی شده و باید دید در این دیدار نیز این روند را تکرار می‌کند.
* با توجه به آلودگی هوا و تغییرات چند باره زمان این بازی در نهایت استقبال خوبی از این بازی از سوی هواداران نشده است.
* طالب ریکانی، مهاجم سابق استقلال خوزستان که سابقه گلزنی با پیراهن سپاهان را به پرسپولیس در کارنامه دارد، با جدایی از جمع شاگردان ویسی از امروز قادر خواهد بود نفت آبادان را همراهی کند.
 

دیدگاه‌ها