کد خبر : 1482138 | 29 آذر 1396 ساعت 12:29 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

اظهارنظر جالب چوک در آخرین روز حضور در ایران

هر مربی بزرگ، باید کمک مربی چاق داشته باشد!

مربی مستعفی پرسپولیسی ها که امشب راهی کرواسی خواهد شد در آخرین روز حضور در تمرین این تیم میان خبرنگاران به صحبت پرداخت.

هر مربی بزرگ، باید کمک مربی چاق داشته باشد!

به گزارش "ورزش سه"، سرتن چوک که در یک و نیم فصل اخیر به عنوان کمک اول برانکو روی نیمکت پرسپولیسی ها می نشست امروز برای آخرین بار در تمرین این تیم حضور یافت و به صحبت با خبرنگاران پرداخت.


ارتباط من و برانکو یک خیابان دو طرفه بود


من برای کمک به برانکو به اینجا آمدم و ارتباط کاری ما نیز یک خیابان دو طرفه بود. تا جایی که توانستم و در توانم بود تلاش کردم به رشد فوتبال ایران کمک کنم و البته چیزهایی هم اینجا یاد گرفتم.


یک پست رده بالا و مهم به من پیشنهاد شد


پرسیده می شود آیا به خاطر مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس را ترک می کنم یا خیر باید بگویم (با خنده) در ایران همه باشگاه ها مشکل پرداختی دارند. شما مگر ندارید؟ نخیر تنها دلیلم برای ترک ایران دعوت آقای شوکر، رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی است که از من برای همکاری دعوت به عمل آورد و چون به کار در فدراسیون اهمیت زیادی می دهم و آنها هم اینگونه ارزشیابی کردند که می توانم در پستی مهم در فدراسیون فوتبال به فعالیت بپردازم تصمیم گرفتم از مجموعه پرسپولیس جدا شوم. البته باید بگویم پستی که به من پیشنهاد شد پست مهم و رده بالاست و نمی توان به آن فکر نکرد.


باید بازی های بین المللی ایران بیشتر شود


رسیدن به توافقات بازی بین دو تیم ملی اینگونه نیست که یکی دو نفر بخواهند برای آن به توافق برسند و قطعا روابط بین الملل فدراسیون ها می تواند در این زمینه موثر باشد. در یک سال و نیم اخیر که ایران هستم می بینم که مردم بافرهنگ ایران تمایل دارند با جامعه جهانی ارتباط داشته باشند و این گونه بازی ها می تواند در جهت میل مردم ایران باشد.


سرمایه گذاری در جوانی به درد پیری می خورد


من به مدیرعامل سابق، آقای طاهری پیشنهاد دادم که آکادمی پرسپولیس را افتتاح کنند که این تیم ها برای بازی های بین المللی و دوستانه راهی خارج از کشور شوند. ما ضرب المثلی داریم که می گوید هر سرمایه گذاری در جوانی، در سال های پیری به درد می خورد. ایران یک نسل خوب از تیم 17 ساله ها دارد. این ها باید آینده فوتبال ایران باشند و فدراسیون ایران باید از همین امروز سرمایه گذاری کند روی آنها که آینده فوتبال ایران بیمه شود. حضور من و یا آقای برانکو در سه سال اخیر قدمی رو به جلو برای فوتبال ایران بود. به طوری که تیم ما متشکل شد از بازیکنان با تجربه و جوان و این نشان می دهد اهمیت به جوانان می تواند موفقیت را ضمانت کند.


هر مربی بزرگ باید یک کمک مربی چاق داشته باشد!


من آقای زلاتکو را می شناسم. من 25 سال است که برانکو را می شناسم و طبیعی است که برادر او را نیز می شناسم. در رابطه با موفقیت او و نوع فعالیت بنده، زمان مشخص می کند. خیلی ها می گویند مربیان بزرگ باید کمک مربی های بزرگ در کنار خود داشته باشند اما نظر من این است مربیان بزرگ باید کمک مربیان چاق در کنار خود داشته باشند و به همین دلیل به زلاتکو پیشنهاد می کنم تا به ایران آمد 6 کیلو اضافه وزن پیدا کند! مانند من که چاق شدم. (باخنده) همانطور که می بینید آقای شفر هم در استقلال یک کمک مربی چاق آورد و در کارش موفق شد.

دیدگاه‌ها