کد خبر : 1482395 | 30 آذر 1396 ساعت 18:19 | 130.5K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ شگفتی‌ساز جام حذفی

نکونام! چقدر شبیه کی‌روش هستی؟

خونه به خونه بابل به جمع چهارتیم نهایی جام حذفی راه یافت و این تیم جوان با مربی جوان و جاه طلبش در جستجوی رویاهای بزرگتری مثل رسیدن به فینال جام حذفی است.

نکونام! چقدر شبیه کی‌روش هستی؟

به گزارش " ورزش سه " از جام جهانی 2006 که ستاره های بزرگ آرام آرام از تیم ملی دور شدند تا جام جهانی 2014 که تیم ملی ایران بهترین تیم آسیا بود را می توان عصر جواد نکونام نامید. او به عنوان بازیکنی که نه در فوتبال و نه در بیرون از مستطیل سبز به دنبال نمایش های متعارف ستاره ای در قواره کاپیتان تیم ملی نبود سال ها در لالیگا سطح اول فوتبال جهان بازی کرد، گل های زیبا و حساسی زد و یکی از ستون های تیمش بود.  او در اولین ماه های مربیگری اش با تیم خونه به خونه در مکان پنجم لیگ یک قرار گرفته و البته این تیم به جمع چهارتیم پایانی جام حذفی رسیده است.

 

نکونام متمرکز و پرتلاش در مربیگری هم پیش می رود و چه بسا عصر نکونام در مربیگری فوتبال ایران آغاز شود.

 

 

تیم خونه به خونه با مربیگری شما به جمع چهارتیم نهایی جام حذفی رسید. این مسیر چگونه برای شما و تیمتان طی شد؟ یا چطور توانستید به عنوان یک تیم لیگ یکی از چهار تیم باشید؟


بازی خیلی سختی مقابل گسترش فولاد داشتیم ولی ما بازی به بازی خوب پیش رفتیم و توانستیم موفق شویم که به جمع چهار تیم برسیم که خیلی از تیم های خوب به این مرحله نرسیدند و حذف شدند مثل ذوب آهن، تراکتور و... ما کار بزرگی کردیم و با حذف 2 تیم لیگ برتری به اینجا رسیدیم.

 


بسیاری روش بازی خونه به خونه با مربیگری شما را روشی اقتصادی و برد با حداقل گل میدانند با این موضوع موافق هستید؟


روش بازی ما مشخص است؛ رعایت اصول تاکتیکی و مبارزه برای پیروزی.همین! هرکسی هر برداشتی دوست دارد بکند.

 

 

خیلی ها هم سبک بازی تیم شما را با سبک مورد علاقه کی روش که بازی واکنشی است مقایسه می کنند.نظرتان در این باره چیست؟


من سبک خودم را دارم و حتما هم این روش را ادامه خواهم داد اما حتما هم از کارلوس (کی روش) خیلی چیزها یاد گرفتم.

 

 

 

شما یک مربی جوان هستید اما به خوبی توانستید بازیکنان و حتی جو سنگین لیگ یک را کنترل کنید؟چگونه توانستید بر این چالش ها غلبه کنید؟


قبلا هم گفتم که مربیگری به سن نیست. من چندین بار گفتم که در دنیا الان همه تیم ها مربیان جوان و بروز دارند. سن مربیگری در دنیا پایین آمده است.

 

 

شما قطعا جاه طلبی ها و اهداف بزرگی در مربیگری دارید.به عنوان شروع این مسیر بلندپروازانه با خونه به خونه به چه آرزوهایی فکر می کنید؟


من کار خودم را انجام می دهم و برایم فرقی ندارد که کجا باشم. مربیگری عشق می خواهد. علاقه و اطلاعات می خواهد که من دوست دارم این موارد را بیشتر از همه داشته باشم. جاه طلب هستم ولی منطقی. دوست دارم هر روز تلاش کنم تا به آرزوهایم برسم و قطعا اهداف بزرگی دارم.

 


صعود به لیگ برتر چقدر برای خونه به خونه امکان پذیر است؟


واقعا آمدن به لیگ برتر سخت است. ولی به همراه کادر فنی و بازیکنان تلاش می کنیم که انشالله به این مهم دست پیدا کنیم.

 


از لالیگا به لیگ یک ایران...! تفاوت های بنیادی در فوتبال را چگونه هضم کردید که توانسته اید در لیگ یک شلوغ و پرچالش ایران دوام بیاورید؟


اگر بخواهم به این چیزها فکر کنم که کجا بودم و الان کجا هستم نباید به ایران می آمدم اما در مربیگری هم مثل دوران بازی از یک جایی شروع می کنید و پله پله جلو می روید تا به آنچه زحمت کشیده اید برسید.

دیدگاه‌ها