کد خبر : 1483278 | 04 دی 1396 ساعت 14:30 | 40.2K بازدید | 0 دیدگاه

دو نیمه ی متفاوت برای گسترش با لوکا و فیروز؛

از خطر سقوط تا امید به کسب سهمیه آسیایی !

فیروز کریمی در هشت هفته ای که هدایت تیم گسترش فولاد تبریز را برعهده داشته این تیم را از قعر جدول به یکی از تیم هایی که شانس کسب سهمیه آسیایی دارند تبدیل کرده است.

از خطر سقوط تا امید به کسب سهمیه آسیایی !

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که فیروز کریمی هدایت تیم گسترش فولاد تبریز را برعهده گرفت و جایگزین لوکا بوناچیچ شد، این تیم با 7 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول رده بندی قرار داشت و روزهای ناامیدکننده ای را پشت سر می گذاشت.


این تیم با لوکا بوناچیچ در 8 هفته ابتدایی 2 پیروزی و یک تساوی را به دست آورده بود و در 5 هفته مقابل حریفان شکست خورده بود. 5 گل زده و 14 بار باز شدن دروازه این تیم آماری بود که این تیم را پایین تر از سایر تیم ها در رتبه 16 جدول قرار داده بود؛ اما از زمانی که فیروز کریمی هدایت این تیم را پذیرفت در 8 هفته ای که سرمربی آبی پوشان تبریز بوده است، نتایج این تیم به کلی تغییر کرده و حالا آنها با 23 امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار دارند و می توان آنها را یکی از تیم های مدعی کسب سهمیه آسیایی دانست.


فیروز کریمی اگرچه شروع خوبی نداشت و در دیدار اول مقابل پیکان شکست خورد ولی در خانه مقابل سپاهان به تساوی دست یافت و در ادامه موفق شد روند رو به رشد خود و تیمش را آغاز کند. پس از تساوی مقابل سپاهان آنها مقابل صنعت نفت و استقلال خوزستان به دو پیروزی پیاپی دست یافتند و علیرغم شکست 2 بر صفر در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال توانسته اند سه پیروزی پیاپی برابر سایپا، پدیده و پارس جنوبی جم کسب کنند که هر سه از مدعیان کسب سهمیه آسیایی به شمار می روند و در رتبه های بالایی جدول قرار دارند.


در پایان هفته شانزدهم حالا همه آمارها برای تیم دوم شهر تبریز تغییر کرده؛ آنها که در 8 هفته ابتدایی تنها 5 گل زده بودند، در 8 هفته ای که با فیروز کریمی پشت سر گذاشتند 10 بار گلزنی کردند و خط دفاعی آنها که 14 گل تا هفته هشتم خورده بود، در ادامه تنها 5 گل دریافت کرد تا نقطه قوت تیم فیروز کریمی در کسب این نتایج باشد.


فیروز کریمی و گسترش فولاد این روزها فوتبال اقتصادی ای با تمرکز بر کسب نتیجه ارائه می دهند؛ آنها با تکیه بر تفکرات تدافعی فیروز کریمی گل نخوردن را در دستور کار قرار می دهند و در ضد حملات به گل می رسند؛ سیستمی که به خصوص در دو دیدار انتهایی آنها برابر پدیده و پارس جنوبی به طرزی عجیب جواب داده، اما برای قضاوت کامل در مورد تیم فیروز کریمی باید تا پایان فصل منتظر ماند و دید که این سرمربی کهنه کار تا چه زمانی می تواند با تکیه بر این سیستم حریفان خود را شکست دهد؛ هر چند این سرمربی تا بدین جا خواسته مدیران گسترش فولاد که فرار از منطقه سقوط بود را جامه عمل پوشانده است.

دیدگاه‌ها