کد خبر : 1483654 | 06 دی 1396 ساعت 13:22 | 23.9K بازدید | 0 دیدگاه

جامعه قطر استقبال خوبی از من داشته است

انتقاد مجدد سروش رفیعی از سرمربی سابق الخور

سروش رفیعی در خط میانی تیم الخور قطر و در لیگ ستارگان این کشور مشغول به بازی کردن است؛ اگرچه انتظارات از سروش رفیعی بسیار بالا بوده و به نظر می رسید او نوازنده دوم بعد از مادسون برزیلی و هم پست او باشد اما آنها در نیم فصل دوم این تورنمنت عملکرد خود را در این پست بهبود می بخشند.

انتقاد مجدد سروش رفیعی از سرمربی سابق الخور

به گزارش "ورزش سه"، الخور در نیم فصل اول فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد. نتایج 7 بازی اول زیر نظر لارنت بانید سرمربی فرانسوی این تیم آسیب زیادی به موقعیت آنها زد؛ اما زیر نظر نسیف البایاوی سرمربی جدید الخور، شرایط به کلی تغییر کرد و اگرچه الخور تنها 4 بازی زیر نظر سرمربی جدید خود انجام داد؛ اما حالا آنها با 10 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند.


در مصاحبه اختصاصی با QSL Online در اردوی تمرینی الخور در کمپ آسپیور (20 تا 28 دسامبر)، سروش رفیعی 27 ساله که چهار گل در 11 مسابقه را به ثمر رسانده است، در خصوص بسیاری از مسائل صحبت داده است.


چرا لیگ قطر را انتخاب کردی؟


صادقانه بگویم به علت گذراندن خدمت سربازی طی دو سال اخیر، قادر نبودم به عنوان فوتبالیست حرفه ای کسب درآمد کنم؛ پس تصمیم گرفتم برای حمایت از خانواده ام در جایی بازی کنم که درآمد خوبی به بازیکنان اختصاص می دهد. زمانی که در سن 21 سالکی به فولاد ملحق شدم از والدینم خواستم دیگر کار نکنند و به همین دلیل من باید هزینه های آنها را تامین کنم. من پیشنهادات زیادی از برخی کشورهای اروپایی مانند بلژیک، سوئد، فرانسه و روسیه داشتم اما پس از مشورت با دوستانی که اینجا داشتم و سبک و سنگین کردن انتخاب هایم، قطر را ترجیح دادم.


تا کنون چه تجربه هایی در لیگ ستارگان QNB پیدا کرده اید؟


حضور در قطر یک تجربه کاملا جدید برای من بود و برای اولین بار من در خارج از کشورم بازی می کنم و می خواستم نکته ای جدید در طول دوران حرفه ای خود بیاموزم. اگر می خواهید خودتان را در فوتبال ثابت کنید، راه های زیادی در لیگ قطر وجود دارد و جامعه قطر استقبال بسیار خوبی از من داشته است. پس از پیوستن به الخور از پرسپولیس ایران در آغاز فصل، متوجه شدم کیفیت بازی در این کشور بالاست اما مهمتر از همه چیز این است که مدیران، مربیان، بازیکنان و همه کسانی که با فوتبال ارتباط دارند، علاقمندند مرحله به مرحله فوتبال این کشور را بهبود ببخشند.


بازی کردن در ایران و قطر را چگونه مقایسه می کنید؟


مطمئنا از تمامی ابعاد بازی کردن در ایران دشوارتر است. ما سالها پیش 18 تیم در لیگ برتر داشتیم اما حالا 16 تیم حضور دارند. من مفتخرم که در فصل گذشته عضوی از قهرمان لیگ برتر، تیم پرسپولیس بوده ام. بعضی از بازی ها در شهرهای دور انجام می شوند و شما باید دو یا سه روز قبل از بازی به محل انجام مسابقه سفر کنید. از نظر زمانی طول سفرها بیشتر بوده و گاهی اوقات شما مجبورید ساعاتی طولانی را با اتوبوس به دیگر شهرها سفر کنید. به این ترتیب شرایط در قطر بسیار راحت تر است زیرا دیگر شما این زمان طی شده برای سفرهای طولانی را ذخیره کرده و در خانه خود را آماده مسابقات می کنید. به طور کلی اینجا آسایش و راحتی بیشتر است.


آیا می توانید عملکرد خود را در مرحله اول لیگ ارزیابی کنید؟


ابتدای این فصل پنج یا شش بازیکن جدید راهی الخور شدند و مربی تیم نیز تازه این شغل را بر عهده گرفته بود. بانید در ابتدای فصل در حال آزمون و خطا بود و به همین دلیل ما امتیازات ارزشمندی را که می توانستیم به دست آوریم، به راحتی از دست دادیم. تفکرات سرمربی سابق الخور خیلی دفاعی بود و البته ما خیلی هم بد شانس بودیم اما من اعتقاد دارم که در سه بازی اول نمایش خوبی ارائه دادم. من در پست وینگر راست پشت مهاجم احساس راحتی می کنم؛ اما بانید از من می خواست که در 2 سمت چپ و راست بازی کنم که من احساس راحتی نمی کردم. من در 7 بازی اول زیر نظر سرمربی قبلی تنها یک گل زدم و این در حالی است که در 4 مسابقه بعدی تحت هدایت البایاوی موفق به زدن 3گل شدم؛ همچنین ما در بخش اول را بدون مهاجم نوک و مدافع راست بازی می کردیم و حتی کاپیتان ما نایف آل بوریکی نیز مجبور شد پست خود را در دفاع عوض کند.


شما چه تفاوت هایی را در البایاوی می بینید؟


تحت رویکرد سرمربی جدید، تغییرات بزرگی در تفکر و سبک بازی الخور به وجود آمده است و حالا همه ما بعد از هر مسابقه احساس می کنیم شرایطمان بهتر شده و به خودمان اعتقاد داریم. او از ما می خواهد حفظ توپ کرده و از بازی با آن لذت ببریم و همچنین دیگر خواسته البایاوی حفظ آرامش بازیکنان است. از نظر شخصی نیز او به من این آزادی را داده که بازی ذاتی خودم را به نمایش بگذارم.

دیدگاه‌ها