کد خبر : 1495437 | 14 دی 1396 ساعت 21:16 | 68.4K بازدید | 0 دیدگاه

فردا در تلویزیون چین اعلام می‌شود؛

رقابت غول‌های قاره کهن؛ سردار مرد سال آسیا می‌شود؟

بهترین بازیکن سال 2017 قاره آسیا روز پنجم ژانویه از سوی روزنامه نگاران انتخاب می شود.

به گزارش "ورزش سه"، بهترین بازیکن سال 2017 آسیا فردا پنجم ژانویه، توسط جمعی از روزنامه نگاران معرفی می شود. این انتخاب توسط شبکه تیتان اسپورت چین و با همکاری و مشارکت فاکس اسپورت آسیا انجام می شود. پیش از این از بین بازیکنان آسیایی یا شاغل در آسیا، این روزنامه نگاران پنج گزینه نهایی را برگزیدند تا در پایان یکی از آنها عنوان بهترین بازیکن سال قاره کهن را از آن خود کند. اسامی 5 گزینه نهایی به شرح ذیل است:

 

1) سردار آزمون (ایران)

 

مهاجم ملی پوش ایرانی در حالی بین گزینه های نهایی مرد سال آسیا قرار گرفته که در ماه های اخیر فروغ همیشگی را از خود نشان نداده است.  مهاجم 23 ساله گنبدی حضورش در جمع بهترین های آسیا را مرهون درخشش در بازی های ملی است. سردار که در اکثر بازی ها گزینه اصلی کارلوس کی روش پرتغالی برای نوک خط حمله ایران بوده، در 8 بازی ملی سال 2017 موفق به زدن 6 گل شد و مجموع گل های ملی خود را به 22 رساند. صعود مقتدارنه ایران به جام جهانی به عنوان دومین تیم پس از برزیل هم در انتخاب یک ستاره از تیم ملی ایران اثرگذار بوده است. فوتبال باشگاهی اما برای آزمون روند خوبی به همراه نداشت و این مهاجم فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت. معاوضه جنجالی او بین روستوف و روبین کازان تا حدودی این بازیکن را درگیر حواشی کرد. در مجموع 33 بازی سردار در لیگ روسیه برای تیم های روستوف و روبین کازان در سال 2017، 6 گل و 3 پاس گل در بر داشت.

 

1273999

 

2) سون هیونگ مین (کره جنوبی)

 

مهاجم ملی پوش کره ای که سومین فصل حضورش در تاتنهام انگلیس را تجربه می کند، به طور قطع یکی از موفق ترین آسیایی های حال حاضر دنیاست. سون در فصل جاری فوتبال اروپا 27 بار در رقابت های مختلف برای تاتنهام به میدان رفته و 9 گل به ثمر رسانده است. در نیمه اول سال گذشته میلادی هم مائوریتسیو پوچتینو 26 بار به ستاره 25 ساله کره ای خود میدان داد که با 14 گل از او همراه شد. ستاره ای که در کنار هری کین، کریستین اریکسن و دله آلی یکی از بازیکنان مهم تیم باشگاهی خود به حساب می آید، در بازی های ملی سال 2017 که عمده آنها را در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی انجام داد، عملکرد متوسطی داشت و آمار 3 گل در 9 بازی را برای تیم کره جنوبی به ثبت رساند.

 

1274002

 

3) عمرالخریبین (سوریه)

 

مهاجم زهردار سوریه ای یکی از جدی ترین گزینه ها برای انتخاب به عنوان مرد سال آسیا به شمار می آید. خریبین در سالی که گذشت تقریبا به هرچه می خواست رسید. حضور او در الهلال به تقویت خط حمله پرافتخارترین تیم فوتبال عربستان منجر شد و رامون دیاز با درخشش بازیکنانی چون خریبین توانست الهلال را به مقام قهرمانی لیگ و جام پادشاهی عربستان برساند. آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به فینال این رقابت ها خریبین را در 23 سالگی به جایزه ارزشمند مرد سال آسیا رساند که هرسال توسط AFC به طور رسمی انتخاب می شود. خریبین با تیم ملی کشورش هم تا یک قدمی کسب یک افتخار بزرگ پیش رفت. پس از قرار گرفتن در مقام سوم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی، سوریه دیدار پلی آف را مقابل استرالیا برگزار کرد که با شکستی خفیف مقابل این تیم روبرو شد و رویای همیشگی خریبین و یارانش محقق نشد.  این مهاجم زهردار، در سال 2017 طی 33 بازی در تورنمنت های مختلف موفق به 24 بار گلزنی برای الهلال شد و 3 گل ملی هم با پیراهن تیم سوریه به ثمر رساند.

 

1274003

 

4) پائولینیو (برزیل)

 

خاص ترین گزینه حاضر در بین 5 نامزد نهایی بدون شک پائولینیو، ستاره فعلی بارسلونا است. هافبک برزیلی پس از اینکه به عنوان ضعیف ترین خرید باشگاه تاتنهام لقب گرفت، در سال 2015 در تصمیمی عجیب و باورنکردنی، مثل چند ستاره مطرح دیگر دنیای فوتبال راه کشور چین و لیگ این کشور را در پیش گرفت. او که سابقه کسب عناوین مختلفی از جمله قهرمانی آسیا با گوانگژو اورگراند در کارنامه دارد، در سال 2017 برای این تیم 29 بار به میدان رفت و 12 گل به ثمر رساند. عملکرد خوب پائولینیو در چین، مسئولان بارسلونا را مجاب کرد در روزهایی که در جذب کوتینیو، وراتی و اریکسن شکست خورده بودند، به سراغ این گزینه عجیب بروند. پائولینیوی 29 ساله اما در بارسا فراتر از انتظارات ظاهر شد و تا پایان سال میلادی 22 بازی برای آبی اناری ها انجام داد که با 6 بار گلزنی همراه شد. هافبک میانی برزیلی در سال گذشته میلادی همچنین یکی از ارکان مهم صعود مقتدرانه سلسائو به جام جهانی بود و در 9 بازی ملی که انجام داد، 5 گل برای تیمش به ثمر رساند.

 

1274001

 

5) رافائل داسیلوا (برزیل)

 

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما برزیل تنها کشوری است که در بین کاندیداهای نهایی بهترین بازیکن آسیا از نگاه روزنامه نگاران، 2 نماینده دارد. دومین نماینده برزیلی ها ستاره تیم قهرمان آسیا است. رافائل داسیلوا، مهاجم تیم اوراواردز ژاپن موفق شد به همراه این تیم پس از حذف کردن تیم های بزرگ شرق آسیا، در دیدار پایانی الهلال را شکست دهد و بر بام قاره کهن بایستد.  داسیلوا که دقیقا یک سال پیش به اوراو پیوست، در بازی های داخلی و بین المللی 42 بار برای این تیم به میدان رفت و 21 گل به ثمر رساند. با وجود این آمار خوب باشگاهی، داسیلوای 25 ساله تنها کاندیدایی است که در تیم ملی کشورش حضور ندارد.

 

1274000

 

بنا به اعلام قبلی قرار است مرد سال آسیا در ویژه برنامه ای در شبکه تلویزیونی تیتان اسپورت روز پنجم ژانویه در چین انتخاب و رسما معرفی شود.

دیدگاه‌ها