کد خبر : 1495747 | 16 دی 1396 ساعت 11:09 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

با برانکو قرار شام گذاشتیم

افاضلی: اتوبوس من مدرن و مدل 2018 است

نفت تهران با یک بازی منطقی یک امتیاز با ارزش از پرسپولیس در آزادی گرفت و این باعث شد تا برخی رسانه ها امروز از اصطلاح اتوبوس زرد برای این تیم استفاده کردند.

افاضلی: اتوبوس من مدرن و مدل 2018 است

به گزارش " ورزش سه" هومن افاضلی در حالی که کمتر از 5 روز بود که هدایت تیم نفت را به عهده گرفته بود، توانست با اتخاذ تاکتیک های مناسب صدرنشین مسابقات لیگ را در ورزشگاه آزادی متوقف کند. این اتفاق در روزی افتاد که پرسپولیس برخلاف بازی های قبلی فرصت زیادی روی دروازه حریف خلق نکرد. هومن افاضلی سرمربی جدید نفت درباره این بازی و اینکه چگونه توانست تیمش را در این مدت کوتاه به انسجام تاکتیکی مدنظرش برساند گفت:« واقعیت این است که بچه های ما اکثرا با تجربه هستند و این کمک بزرگی برای ما است. در بازی روز گذشته در ترکیب تیم ما چند بازیکن مثل امیرحسین فشنگچی، محمد نصرتی و سامان آقازمانی تجربه بازی در پرسپولیس را داشتند، هاشم بیگ زاده در استقلال و سپاهان و تیم ملی بازی کرده، احمد آل نعمه درجام جهانی حاضر بوده، امین منوچهری در استقلال بازی کرده و حتی ما محسن بنگر را هم داریم که سابقه کاپیتانی پرسپولیس را داشته است.» او افزود:« نفت بازیکنان با تجربه ای دارد که شاید به خاطر شرایط این باشگاه از نظر انسجام فکری و روانی مقداری دچار آشفتگی بودند. ما تلاش کردیم تا جایی که ممکن است در این 5 روز حواس بچه ها را از مشکلات دور کرده و تمام تمرکزشان را روی فوتبال و برنامه تمرینی بیاوریم. همانطور که گفتم ما 5 جلسه تمرینی برای بازی با پرسپولیس داشتیم و در این بازی تجربه و انگیزه بازیکنان کمک حال بزرگی بود. این بازی نشان داد که بازیکنان نفت توانایی این را دارند که جور دیگری بازی کرده و کیفیت متفاوتی را از خودشان به نمایش بگذارند.»


سرمربی جدید تیم نفت تهران درباره شرایط فنی تیمش گفت:« تیم ما خیلی کار دارد؛ اما واقعیتش این است که این تیم می تواند رشد و پیشرفت زیادی داشته باشد. ما باید بتوانیم بازیکنانی بگیریم که تنوع بازی تیم را افزایش بدهند. ما در کنار با تجربه های چند جوان خوب هم در تیم داریم که می توانند ترکیب تیم را کامل تر کنند؛ اما برای هماهنگی کامل نیاز به زمان داریم.»


برخی از رسانه ها امروز تیتر زده بودند که هومن افاضلی راننده اتوبوس زرد برابر پرسپولیس بوده است. سرمربی نفت درباره اتخاذ تاکتیک اتوبوسی برابر پرسپولیس گفت:« صددرصد همینطور است. ما برای این بازی یک اتوبوس خیلی خوب سفارش دادیم و برخلاف برخی از مربیان از مدل های قدیمی استفاده نکردیم. اتوبوس من یک اتوبوس مدرن مدل 2018 با لوکس ترین و بیشترین تجهیزات و مطابق استاندارد است که می تواند در بازی های مختلف کارکردهای مختلفی داشته باشد.»


سرمربی تیم نفت با بیان این که امروز با برانکو سرمربی پرسپولیس مکالمه تلفنی داشته است، گفت:« بله آقای برانکو امروز صبح به من زنگ زد، چون ما بعد از بازی همدیگر را ندیدیم، هم ایشان عصبانی بود و هم من دور و برم شلوغ بود و نتوانستیم باهم صحبت کنیم.» او اضافه کرد:«واقعیت این است که من تا همین چند روز قبل با برانکو همفکری می کردم و تمام تلاشم این بود که پرسپولیس در تمام بازی هایش برنده شود؛ اما از چند روز قبل تمام هدفم شکست پرسپولیس بود. با این حال ارتباط ما بسیار نزدیک است و حتی در چند مقطع می توانستم به عنوان یکی از همکاران پرسپولیس روی نیمکت این تیم بنشینم.»


مربی سابق تیم ملی در این رابطه که چرا به عنوان مربی پرسپولیس در کنار برانکو کار نکرده است گفت:« حقیقتش این است که من به همین شکل هر کمکی از دستم برمی آمد، انجام می دادم؛ اما احساسم این بود که پرسپولیس پیشکسوتانی دارد که برای این کار اولویت دارند. ضمن این که بعد از بازی های مقدماتی جام جهانی 2010 که با آقای دایی در تیم ملی کار کردم، دنبال این بودم که مستقل باشم و هیچ جا به عنوان دستیار کار نکردم. در سه مقطع سرمربی تیم المپیک بودم و در چند تیم باشگاهی مثل صبا، استیل آذین و... کار کردم و امروز هم که سرمربی نفت تهران هستم. با این وجود به این همکاری با پرسپولیس و برانکو افتخار می کنم و فکر می کنم هواداران پرسپولیس از اینکه چنین تیمی دارند باید خوشحال باشند.»


او همچنین در این باره که چقدر نتیجه مساوی به خاطر تاکتیک های نفت و چقدر به مساله افت پرسپولیس مربوط می شود گفت:« پرسپولیس افت نکرده است. اگر به امتیازات پرسپولیس نگاه کنید متوجه این موضوع خواهید شد. در بازی دیروز تاکتیک تیم ما و شرایط بازی هم به این نتیجه کمک کرد. نبود تماشاگران و نیمکت پرسپولیس که خالی بود. من روی این موضوع خیلی برنامه ریزی کرده بودم و می دانستم برانکو انتخاب های زیادی روی نیمکت ندارد. البته این را هم باید بگویم که برانکو مربی بزرگی است و روی اصولش ایستاد و دو بازیکن اصلی اش را به خاطر بی انضباطی کنار گذاشت. ممکن است او دو امتیاز از دست داده باشد؛ اما خواهید دید که با این کار ده ها امتیاز در آینده برای این تیم کسب خواهد کرد.»


افاضلی در ادامه در مورد اینکه برخی از بازیکنان تیم نفت مثل عیسی آل کثیر و محسن بنگر اعلام کرده بودند که قصد جدایی دارند گفت:«ما برای رسیدن به اهدافمان به همه پتانسیل هایمان نیاز داریم؛ اما از طرفی هیچکس را به زور نگه نمی دارم و اگر بازیکنی می خواهد پیشرفت کند و دنبال شرایط بهتری است، می تواند برود؛ اما یک بحث دیگری هم که هست بحث قرارداد و مسایل حقوقی میان باشگاه و بازیکن است و هر دو طرف باید به قراردادهایشان احترام بگذارند. شاید برخی از بچه ها به خاطر شرایط باشگاه ناراحت باشند؛ اما روال باشگاه نفت تغییر کرده و من امیدوارم مسئولان جدید تیم به تعهداتشان پایبند باشند و کارها به شکل مطلوبی در ادامه پیش برود.»


سرمربی نفت تهران درباره اینکه در مکالمه امروزش با برانکو چه مسایلی بین آن ها رد و بدل شد گفت:« ما باهم مقداری راجع به بازی صحبت کردیم. ایشان توصیه هایی راجع به تیم نفت داشت و من هم نظریاتی راجع به پرسپولیس داشتم. ضمن اینکه برانکو از تصمیماتی که علیه پرسپولیس گرفته می‌شود گله مند بود و معتقد بود این تصمیمات غیر منصفانه است. صحبت های دوستانه همیشگی را باهم داشتیم و در نهایت هم یک قرار شام باهمدیگر گذاشتیم.»

دیدگاه‌ها