کد خبر : 1495985 | 17 دی 1396 ساعت 11:44 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی فر: قهرمانان امروزی تختی را الگو قرار دهند

پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان با حضور پرشور مردم

مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی امروز مثل هر سال با حضور پرشور علاقه مندان و اهالی ورزش بر سر مزار وی در ابن بابویه برگزار شد.


در این مراسم خیلی از مسئولان و اهالی ورزش در کنار علاقه مندان به جهان پهلوان تختی حضور داشتند و یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.


عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش که به عنوان نماینده وزیر ورزش در مراسم حاضر شده بود، پیامی را از سوی سلطانی فر قرائت کرد.


پیام مسعود سلطانی فر به شرح زیر منتشر شده است:


وزیر ورزش و جوانان گفت: تختی در کنار افتخارات بزرگی که در عرصه ورزش به ارمغان آورد و توانست سه مدال المپیک را بدست آورد و 2 مدال طلای جهانی هم دارد، یک نمونه و اسوه است از طرفی به دلیل دارا بودن خصائل جوانمردی، پهلوانی و فتوت با یک نگاه کلی به مقاطع مختلف زندگی او؛ یک ابرپهلوان و قهرمان محسوب می شود که همه صحنه ها، روزها و ایامش توام با حفظ ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی بوده است.


سلطانی فر ادامه داد: جهان پهلوان تختی چه زمانی که روی تشک بود و چه در زمانی که با مردم زندگی می کرد و آن موقعی که به کمک زلزله زدگان بویین زهرا رفت؛ در همه ایام هم که در مسابقات مختلف شرکت می کرد به عنوان یک اسوه و الگو از جهت حفظ ارزش های اخلاقی و انسانی زندگی بسیار شفاف ،روشن و ارزشمندی داشت.


وزیر ورزش و جوانان ضرورت و نیاز امروز جامعه ورزش را که در رویدادهای مختلف برای کسب مقام تلاش می کند؛ سنبل و الگو برای نسل جوانان عنوان و تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که سنبل و الگو برای جوانان و نسلی باشیم که امروز این نسل به عنوان موتور محرک توسعه کشور هستند و نسلی هستند که بایستی آینده کشور را بسازند.


سلطانی فر با بیان این مهم که ورزشکاران و قهرمانان از گروه های مرجع هستند، گفت: رفتار، تعاملات و ارتباطات ورزشکاران به عنوان الگوی جوانان و نوجوانان مدنظر قرار دارد و نظارت و ارزیابی نیز می شود.


وزیر ورزش و جوانان گفت:مطمئنا قهرمانان و پهلوانان ما که در عرصه های مسابقات مختلف حماسه آفرینی می کنند، اگر در حفظ ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی هم اهتمام داشته باشند، کمک بزرگی به سلامت جامعه و توسعه فرهنگی و اجتماعی است.


سلطانی فر جامعه ورزش بویژه قهرمانان و ورزشکاران را خطاب قرار داد و خواستار الگو قرار دادن روش و سیره ائمه اطهار ، بزرگان کشور و مشاهیر شد و تصریح کرد: ورزشکارن با الگو قرار دادن پهلوانانی چون جهان پهلوان تختی در زندگی شخصی و ورزشی خود اصول مردانگی ،جوانمردی ،فتوت ،بزرگ اندیشی، صبر و سعه صدر را رعایت کنند تا همه بتوانیم دست در دست هم و با رویکردی که در جامعه وجود دارد و تلاشی که در حال انجام است ، کشوری آباد و با عزت داشته باشیم .

 

1274498

 

1274497

 

دیدگاه‌ها