کد خبر : 1496417 | 19 دی 1396 ساعت 10:30 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

تنها تیم ملی نیست که در روسیه می‌خواهد طلسم‌ را بشکند

پنج تیم در رویای نخستین صعود به دور بعد

در روزهایی که تیم ملی در مقدماتی جام جهانی قدرتمندانه پیش می‌رفت، این باور بیش از پیش تقویت شد که شاید این بار ایران بتواند از گروهش در جام جهانی صعود کند و طلسم ناکامی در چهار حضور قبلی‌اش را بشکند.

پنج تیم در رویای نخستین صعود به دور بعد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، تیم ملی در نهایت موفق شد بدون شکست به روسیه برسد و به گفته کارشناسان در حال حاضر آماده‌ترین تیم قاره آسیاست، هرچند قرعه سخت عبور از مرحله گروهی را به ماموریتی سخت تبدیل کرده.


ایران اما تنها تیم حاضر در جام جهانی 2018 نیست که تا به حال نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. چند تیم دیگر هم در روسیه امیدوارند که برای نخستین بار صعود از مرحله گروهی را جشن بگیرند.

 

مصر: امید به صلاح


مصری‌ها نخستین تیم آفریقایی بودند که به جام جهانی رسیدند، ولی تنها مسابقه‌شان در مسابقات سال 1934 را به مجارستان باختند و حذف شدند. دومین حضور مصر در جام جهانی هم ناموفق بود و این تیم مسابقات سال 1990 را با دو تساوی و تنها یک گل زده به پایان برد. مصر در سومین حضورش در جام جهانی امید زیادی به صعود از گروه دارد، بخصوص اینکه با قرعه نسبتا آسانی روبه‌رو شده. سخت‌ترین حریف فراعنه در گروه A اروگوئه است و عربستان و حتی روسیه در دسترس به نظر می‌رسند. امید مصر به محمد صلاح، آماده‌ترین بازیکن این روزهای لیگ‌برتر است. مهاجم لیورپول و بهترین بازیکن سال آفریقا هفته گذشته مدعی شد که به موفقیت تیمش در روسیه خوشبین است.

 

روسیه: زیر سایه اسلاف


شاید برای‌تان عجیب باشد که روسیه هم هیچ‌وقت نتوانسته از مرحله گروهی جام جهانی فراتر برود. شوروی یکی از تیم‌های باسابقه جام جهانی بود، ولی روسیه از زمان تجزیه شوروی نتوانسته در این مسابقات موفق شود. این تیم در جام جهانی 94، 2002 و 2014 حاضر بود، ولی هر سه بار در مرحله گروهی حذف شد. روسیه این بار قرعه خوبی دارد و مهم‌تر از آن می‌تواند روی امتیاز میزبانی هم حساب کند، با این حال هیچ چیزی تضمین شده نیست.
آفریقای جنوبی در سال 2010 تنها میزبان جام‌جهانی بود که نتوانست از گروهش صعود کند و این خطر حالا روسیه را هم تهدید می‌کند، بخصوص اینکه دو حریف سخت مثل اروگوئه و مصر دارد.

 

ایسلند: انگیزه تکرار شگفتی


معمولا تیم‌هایی که برای نخستین بار در جام جهانی شرکت می‌کنند، بخت زیادی برای موفقیت ندارند، ولی این درباره ایسلند صدق نمی‌کند. آنها دو سال قبل در نخستین حضورشان در یورو شگفتی‌ساز شدند و توانستند تا یک چهارم نهایی پیش بروند. ایسلند حالا نخستین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند و وایکینگ‌ها امیدوارند در روسیه هم از گروه‌شان صعود کنند. این تیم در مرحله مقدماتی بالاتر از ترکیه و کرواسی ایستاد تا ثابت کند موفقیتش در جام ملت‌های اروپا شگفتی نبوده و با سبک بازی منحصر به فردش می‌تواند در روسیه هم حریف چغری باشد. البته ایسلند در یکی از سخت‌ترین گروه‌های مسابقات قرار دارد و در رقابت با سه تیم باتجربه آرژانتین، کرواسی و نیجریه کار آسانی ندارد.

 

پاناما: تازه‌واردها


پاناما هم مثل ایسلند نخستین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند، ولی به اندازه ایسلند امید به صعود ندارد. پاناما که با حذف آمریکا توانسته به جام جهانی برسد، در گروه G با بلژیک، انگلیس و تونس همگروه است. چهار سال قبل کاستاریکا، دیگر تیم منطقه آمریکای مرکزی توانست با حذف انگلیس و ایتالیا شگفتی‌ساز شود، ولی پاناما برای تکرار این شگفتی کار خیلی سختی دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها بلژیک پرستاره و انگلیس بخت اصلی صعود از این گروه هستند و بعد از آن باید به تونس اشاره کرد.  پاناما که در آسمان فوتبال جهان هیچ ستاره‌ای ندارد، ظاهرا برای صعود از مرحله گروهی باید هنوز منتظر باشد.

دیدگاه‌ها