کد خبر : 1496521 | 19 دی 1396 ساعت 16:46 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

دغدغه افاضلی در نفت، اول نباختن بعد بردن

هومن افاضلی در دومین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر این هفته میزبان تراکتورسازی خواهد بود.

دغدغه افاضلی در نفت، اول نباختن بعد بردن

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی بعد از اینکه در اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر موفق شد پرسپولیس برانکو را در ورزشگاه آزادی متوقف کند حالا به دنبال کسب امتیاز مقابل تراکتورسازی است. شاگردان گل محمدی در دیدار رفت با درخشش محمد ایران پوریان گلزن ترین مدافع لیگ موفق شدند نفتی ها را شکست دهند. البته که تراکتور در نیم فصل دوم متحول شده و با جذب بازیکنان جدید به لحاظ ساختار بازی تغییرات زیادی را درون خود ایجاد کرده است.


به نظر می رسد افاضلی برای کسب امتیاز مقابل تراکتورسازی باید استراتژی مشابهی همانند بازی پرسپولیس اتخاذ کند، چرا که گل محمدی حالا با مهره هایی که در اختیار دارد، در دور برگشت به سراغ سیستم 4-2-3-1 رفته که حضور هافبک های طراح و پا به توپ در کنار وینگرهای سرعتی نقش پررنگی در آن دارند.


در ترکیب افاضلی، شهاب عادلی با نمایش درخشان خود مقابل پرسپولیس قطعا مرد شماره یک نفت در این هفته خواهد بود. محمد نصرتی و احمد آل نعمه هم زوج خط دفاعی نفت در قلب خط دفاعی مقابل سرخپوشان بودند که به محسن بنگر ترجیح داده شدند و به نظر می رسد برای بازی تراکتورسازی و مهار فرزاد حاتمی بار دیگر مردان منتخب نفت باشند. دو مدافع کناری نفت که در دیدار با پرسپولیس در زمین خود محبوس شده و کمتر نفوذ می کردند، برای اینکه مقابل حرکات پا به توپ بازیکنانی نظیر امید عالیشاه، دانیال اسماعیلی فر و احسان پهلوان جا نمانند، کمتر اقدام به نفوذ کنند. افاضلی به خوبی می داند دادن فضای خالی به این بازیکنان می تواند باعث شکاف در کانال دفاعی تیمش شده و شانس گلزنی تراکتوری ها را افزایش دهد.


نفتی ها برای از کار انداختن مهدی کیانی مرد کلیدی گل محمدی به یک بازی خراب کن و هافبک تخریبی نیاز دارند تا درگیری ها یک به یک مرکز زمین را تصاحب کند. سامان آقازمانی و احمد امیرکامدار می توانند دو هافبک دفاعی افاضلی باشند که فضای مقابل دفاع تیم خود را پوشش دهند.


سرمربی جدید نفت تهران برای کسب دومین امتیاز خود در لیگ برتر خوب می داند که باید در گام نخست گل نخوردن و نباختن تیمش را تضمین کرده و بعد چشم به گلزنی و برد داشته باشد. برای همین دغدغه این روزهای او استحکام سازمان دفاعی نفت خواهد بود. الگویی که در تیم بزرگتری مثل استقلال توسط شفر پیاده سازی شد و منتج به نتیجه شد. ثبت کلین شیت های متوالی و ترک عادت باختن توسط نفتی ها می تواند متضمن موفقیت افاضلی در هفته های آتی باشد.

دیدگاه‌ها