کد خبر : 1497239 | 23 دی 1396 ساعت 09:50 | 76.3K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه احتمال انتقال الکسیس از آرسنال به سیتی

ستاره ات را به تیم رقیب نده!

انتقال احتمالی الکسیس سانچس به سیتی یا یونایتد، اولین جابجایی بزرگ بین تیم های مشهور لیگ برتر جزیره نیست.

ستاره ات را به تیم رقیب نده!

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای اخیر بازیکنان زیادی بین تیم های بزرگ لیگ جزیره رد و بدل شده اند که برخی موفق و بعضی از آنها کارایی خاصی نداشته اند. در ادامه، مشهورترین انتقال ها بین 6 تیم برتر لیگ برتر را بررسی خواهیم کرد؛

 

کارلوس ته‌وز - منچستر یونایتد به منچسترسیتی، 47 میلیون پوند (تابستان 2009)

 

1275615

 

بحث برانگیزترین انتقال در این میان، مهاجرت ته‌وز از یونایتد به سیتی بود تا او اولین بازیکن جا به جا شده بین دو تیم از سال 1999 و به نوعی آغازگر انقلاب سیتیزن ها برای تبدیل شدن به تیم کنونی لقب بگیرد. علیرغم سپری کردن 2 فصل عالی در ابتدا و زدن 23 و 20 گل، رابطه ته‌وز با مانچینی تعریفی نداشت ولی او در اولین قهرمانی تاریخ لیگ سیتیزن ها نقش آفرینی کرد.

 

امانوئل آدبایور - آرسنال به منچسترسیتی، 25 میلیون پوند (تابستان 2009)

 

1275618

 

در اواخر دوران حضور در آرسنال، نمایش آدبایور باعث ابراز تمایل تیم های بزرگ اروپا شد اما سیتیزن های متمول آرسنال را برای خرید آدبایور قانع کردند. انتقال به دلیل شیوه ای که او اولین گل خود را برای سیتی در برابر آرسنال جشن گرفت، بحث برانگیز شد. آدبایور طول زمین برای برای شادی کردن مقابل هواداران توپچی ها طی کرد و در نهایت بعد از 2 انتقال قرضی راهی تاتنهام شد.

 

کولوتوره - آرسنال به منچسترسیتی، 14 میلیون پوند - منچستر سیتی به لیورپول، رایگان (تابستان 2009 / تابستان 2013)

بعد از جدایی ویلیام گالاس، توره نیز از آرسنال درخواست جدایی داشت و بعد از انتقال به سیتی توسط مارک هیوز به عنوان کاپیتان هم انتخاب شد و این عنوان را به عنوان یک بازیکن در 2011 به دست آورد. توره در نهایت به لیورپول، جایی که او به ندرت در آن بازی کرد انتقال یافت.

 

یوسی بنایون - لیورپول به چلسی، 5.5 میلیون پوند (تابستان 2010)

بنایون نسبتا در لیورپول موفق بود و در 92 بازی، 18 گل را به عنوان بازیکن خط میانی به ثمر رساند. اما او در تابستان 2010 به چلسی، که در آن زمان یک رقیب جدی برای قرمزها بود انتقال یافت. بنایون در ماه سپتامبر مصدوم شد و دوباره تا آوریل 2011 بازی نکرد و در نهایت فقط 14 بازی برای چلسی در طول سه سال انجام داد.

 

فرناندو تورس - لیورپول به چلسی، 50 میلیون پوند (ژانویه 2011)

 

1275617

 

تورس در آنفیلد بسیار محبوب بود اما مصدومیتی تلخ در سال 2011 باعث افت او شد و در نهایت چلسی ناامید از جذب تورس، در روز پایانی بازار نقل و انتقالات با 50 میلیون پوند او را به خدمت گرفت. دوران حضور ستاره اسپانیایی در لندن متاثر از مصدومیت او موفق نبود اما تورس گلی فراموش نشدنی برابر بارسا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند.

 

رائول میرالش - لیورپول به چلسی، 12 میلیون پوند (تابستان 2011)

میرالش در لیورپول نمایش خیره کننده ای در میانه میدان داشت اما در 31 اوت 2011 او درخواست جدایی داد و لیورپول با فروش 12 میلیون پوندی او به چلسی موافقت کرد. اما حضور میرالش همراه با هدایت چلسی توسط ویاش بواش که خیلی به او اعتقادی نداشت همراه بود و تنها یکسال بعد این بازیکن راهی فنرباغچه شد.

 

سمیر نصری - آرسنال به منچسترسیتی، 25 میلیون پوند (تابستان 2011)

 

1275610

 

نصری در نهایت در سیتی به بازیکن خطرناک فصل آخر حضورش در آرسنال تبدیل شد و در فصل قهرمانی سیتی 31 بار به میدان رفت و عنصری خلاق در میانه میدان لقب گرفت. اما در ادامه نصری به بازیکنی نیمکت نشین تبدیل شده و در 2 فصل اخر خود در هر سال کمتر از 10 بازی به میدان رفت.

 

رابین فن پرسی - آرسنال به منچستر یونایتد، 24 میلیون پوند (تابستان 2012)

زدن 30 گل در سال 2011 در امیرتیس باعث شد تا فرگوسن وی را به عنوان سلاحی برای پایان دادن به قدرت سیتیزن ها در نظر بگیرد. قبل از پیوستن به فنرباغچه در سال 2015، فن پرسی در فصل اول حضور خود با زدن 26 گل برای یونایتدها نقش مهمی در فتح لیگ برتر توسط شیاطین سرخ ایفا کرد.

 

خوان ماتا - چلسی به منچستر یونایتد، 44 میلیون پوند (ژانویه 2014)

 

1275614

 

بعد از کسب عنوان بازیکن فصل طی 2 سال حضور در چلسی، تصمیم مورینیو برای فروش او به یونایتد حیرت انگیز بود و دیوید مویس امیدوار بود با حضور ماتا سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند اما در نهایت یونایتدها هفتم شدند. ماتا به طور منظم تحت هدایت لوئیس فان گال بازی کرد و برنده دو جام حذفی هم شد. با ورود مورینیو حس می شد پایان دوران ماتا فرا رسیده اما او با حضوری مستمر در ترکیب، با یونایتد فاتح لیگ اروپا و جام حذفی هم شد.

 

دنی ولبک - منچستر یونایتد به آرسنال، 16 میلیون پوند (تابستان 2014)

بعد از سالها حضور در رده پایه، ولبک بالاخره به تیم اصلی منچستر راه یافت اما تصمیم فان خال برای استفاده از فالکائو باعث شد او اجازه دهد ولبک یونایتد را به مقصد آرسنال ترک کند و همان فصل ولبک با گلزنی باعث حذف شیاطین سرخ از جام حذفی شد. اما آسیب دیدگی ها اجازه درخشش و انجام بیش از 30 بازی در یک فصل برای آرسنال را از ولبک گرفت.

 

پتر چک - چلسی به آرسنال، 10 میلیون پوند (تابستان 2015)

 

1275611

 

با ورود تیبو کورتوا، پتر چک جایگاه خود در ترکیب را از دست داد و  به لطف رومن آبراموویچ، به او مجوز رفتن به آرسنال داده شد. بسیاری معتقد بودند حضور پتر چک باعث حضور آرسنال در کورس قهرمانی خواهد بود اما پتر چک قادر به تکرار درخشش در امیرتیس نبود و حالا آنها امسال هم احتمالا برای دومین بار در کسب سهمیه ناکام خواهند ماند.

 

جیمز میلنر - منچستر سیتی به لیورپول، رایگان (تابستان 2015)

میلنر در سیتی تبدیل به بازیکن مفیدی نشد و در نهایت با یک انتقال رایگان با لیورپول قرارداد امضا کرد. میلنر ابتدا در میانه میدان در لیورپول بازی کرد اما اشتباهات مورنو باعث شد او به جناح چپ منتقل شده و در کسب سهمیه لیگ قهرمانان لیورپول نقش آفرینی کند.

 

رحیم استرلینگ - لیورپول به منچسترسیتی، 49 میلیون پوند (تابستان 2015)

 

1275612

 

بعد از ابراز تمایل سیتی، استرلینگ تمرینات پیش فصل لیورپول را برای انتقال به این تیم از دست داد. در بدو ورود به سیتی، استرلینگ در تلاش برای توجیه رقم پرداخت شده و انتقادات کارشناسان بود اما با ورود گواردیولا او تبدیل به بازیکن فیکس سیتی شده و امسال با زدن 14 گل، در حال سپری کردن بهترین فصل خود در لیگ برتر است.

 

نمانیا ماتیچ - چلسی به منچستر یونایتد، 40 میلیون پوند (تابستان 2017)

 

1275613

 

بعد از آنکه کونته به شکل عجیبی او را در لیست فروش گذاشت، پروسه جذب او توسط یونایتد خیلی طولانی نشد و حالا عملکرد هافبک جدید یونایتد ماه های ابتدایی فصل چشمگیر بوده و ماتیچ خود را تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی شیاطین سرخ کرده است.

 

کایل واکر - تاتنهام به منچسترسیتی، 50 میلیون پوند (تابستان 2017)

با توجه به تصمیم پوچتینو مبنی بر فروش واکر، سیتیزن ها خیلی زود او را به خدمت گرفتند و این بازیکن نیز در روند 22 بازی بدون باخت سیتی و قهرمانی احتمالی زودهنگام آنها نقشی انکار نشدنی ایفا کرده است.

 

الکس چمبرلین - آرسنال به لیورپول، 35 میلیون پوند (تابستان 2017)

علیرغم چندپسته بودن چمبرلین، پرداخت 35 میلیون پوند برای جذب او در ابتدا زیاد به نظر می رسید اما حالا گرچه خود چمبرلین علاقمند به بازی کردن در میانه میدان است، اما او گزینه مناسبی برای بسیاری از پست های بخش هجومی به شمار می آید.

 

منبع: دیلی میل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها