کد خبر : 1497525 | 24 دی 1396 ساعت 10:08 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

مسئولان گنبدی زیر بار خواسته های فدراسیون نمی روند!

ماجرای درگیری مسلحانه در کورس اسبدوانی چه بود؟

هفته هفدهم کورس پاییزه گنبد شاهد اتفاقات تلخی بود که در نهایت منجر به مجروح شدن ۶ نفر شد.

ماجرای درگیری مسلحانه در کورس اسبدوانی چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، در ماه های اخیر اختلافات زیادی بین فدراسیون سوارکاری و مسئولان برگزاری کورس پاییزه گنبد وجود دارد. با اینکه فدراسیون تاکید کرده این رقابت ها باید زیر نظر آنها برگزار شود، مسئولان گنبدی زیر بار این مساله نرفتند.


این اختلافات فعلا دست فدراسیون سوارکاری را از دخالت در کورس پاییزه گنبد کوتاه کرده است؛ اگرچه دبیر فدراسیون سوارکاری اعلام کرده نامه نگاری های لازم در این خصوص به نهادهای ذیربط از جمله سازمان بازرسی و وزارت ورزش انجام شده است.


همچنین با دستور وزیر ورزش در هفته های اخیر برخی بازرسان ویژه از سوی وزارت ورزش به محل برگزاری کورس پاییزه گنبد رفتند؛ اما هنوز نتیجه ای اعلام نشده است.


حتی سریک، اسب سردار آزمون که از سوی فدراسیون سوارکاری دوپینگی اعلام شده بود، به راحتی در کورس گنبد شرکت می کند و در یکی از هفته ها به قهرمانی هم رسیده است.


هفته هفدهم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد که بعد از برگزاری این مسابقات اخبار عجیبی به گوش رسید. درگیری برخی از شرط بندان با دخالت ماموران نیروی انتظامی همراه شد که در نهایت این مساله به مجروح شدن ۶ نفر از جمله ۲ مامور پلیس منجر شد.


طیبی: درگیری مسلحانه مربوط به سوارکاری نبود!


بهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان درباره درگیری مسلحانه در حاشیه کورس اسبدوانی گنبد اظهار داشت: «طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، این درگیری ربطی به کورس گنبد نداشته و خارج از فضای این مسابقات رخ داده است. آنطور که من می‌دانم، مسابقات این هفته با آرامش تمام برگزار شده و حاشیه‌ای هم وجود نداشته است! البته نیروی انتظامی به موقع به این درگیری ورود کرده و خیلی زود هم ماجرا ختم به خیر شده است. به ‌هرحال در درگیری هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. این درگیری‌ها به خاطر برخی حساب و کتاب‌های شخصی برخی افراد بوده که ممکن است در هر مکانی اتفاق بیفتد.»


وی درپاسخ به این سوال که چرا با وجود تأکید فدراسیون همچنان کورس گنبد زیرنظر هیأت این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: «ما تابع دستورات وزارت ورزش هستیم. اخیرا بازرس‌هایی از سوی وزارتخانه به گنبد رفتند و بررسی‌هایی انجام دادند که ابلاغی بعد از آن به دست ما نرسیده است. اداره ورزش استان گلستان نظارت کافی روی مسابقات دارد. با این حال فدراسیون با هیأت‌های استانی و شهرستان‌ها طرف است و طرف حساب ما هم وزارت ورزش است. کورس اسبدوانی گنبد یک مسابقه محلی است و به همین دلیل زیرنظر هیأت شهرستان گنبد برگزار می‌شود. از نظر بحث دوپینگ هم تا جایی که من می‌دانم نمونه‌ها به آزمایشگاهی در استرالیا ارسال می‌شود و نظارت کافی وجود دارد.»

دیدگاه‌ها