کد خبر : 1497539 | 24 دی 1396 ساعت 11:00 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

حکومت کیومرث و دوستان در کمیته المپیک به پایان راه رسید

فردا، روز سرنوشت ساز ورزش ایران

انتخابات کمیته ملی المپیک فردا برگزار خواهد شد تا تکلیف ۱۱ کرسی این کمیته مشخص شود.

فردا، روز سرنوشت ساز ورزش ایران

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات کمیته ملی المپیک را می توان بزرگترین انتخابات ورزشی در ایران نامید. این کمیته در کنار وزارت ورزش جزو نهادهای تصمیم ساز برای ورزش کشور هستند؛ اما تفاوت این جاست که برخلاف وزارت ورزش که متولی آن از سوی رییس دولت معرفی می شود، در کمیته ملی المپیک تکلیف همه پست ها از طریق انتخابات روشن می شود.


برخلاف دوره قبلی این بار با توجه به فشار رسانه ها و همچنین برنامه ریزی وزارت ورزش، انتخابات کمیته ملی المپیک سر موعد برگزار خواهد شد. ۳۰ دیماه سال ۱۳۹۲ بود که کیومرث هاشمی توانست ریاست کمیته ملی المپیک را از محمد علی آبادی بگیرد و تا فردا این سمت را برعهده خواهد داشت. با این حال او تصمیم گرفت در این دوره از انتخابات به خاطر آنچه خودش مصلحت اعلام کرد، شرکت نکند.


فردا از ساعت ۱۴ انتخابات کمیته ملی المپیک در شرایطی برگزار می شود که هر عضو از مجمع این کمیته باید نام ۱۱ نفر منتخب خود را برای پست های ریاست، دبیرکلی، نواب رییس، خزانه دار و هیات اجرایی روی برگه رای بنویسد. عصر دوشنبه از تیم جدید مدیریتی کمیته ملی المپیک برای ۴ سال آینده رونمایی خواهد شد و ۱۱ نفر می توانند کار خود را برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ استارت بزنند. باید دید از ۲۹ نفری که تا قبل از مجمع فردا در انتخابات کاندیداها هستند، کدام افراد آرای بیشتری کسب می کنند.


صالحی امیری، جانشین قطعی هاشمی


شرایط انتخابات کمیته ملی المپیک برای پست ریاست طوری پیش رفت که از همان یک ماه قبل می شد رییس جدید را حدس زد. سیدرضا صالحی امیری، سرپرست سابق وزارت ورزش با نظر دولت به انتخابات کمیته ورود کرد و همین مساله سایر افراد علاقه مند به این پست را از ورود به انتخابات دلسرد کرد. تنها رقیب صالحی امیری روی کاغذ محمود خسروی وفا است که او هم اعلام کرده وقتی از حضور رقیبش در انتخابات اطمینان حاصل کند، انصراف خواهد داد. بدین ترتیب حساسیتی در انتخابات پست ریاست کمیته ملی المپیک وجود ندارد و صالحی امیری قطعا از فردا جانشین کیومرث هاشمی خواهد شد.


رقابت حساس برای دبیرکلی


یکی از پست های مهم و کلیدی در کمیته ملی المپیک دبیرکلی به حساب می آید. به دلیل حساسیت این کرسی، در این دوره سخت گیری های لازم برای ورود کاندیدا صورت گرفت. حتی از ۵ نامزد سمت دبیرکلی آزمون زبان انگلیسی گرفته شد و در نهایت هر ۵ نفر یعنی علی مرادی(رییس فدراسیون وزنه برداری)، شاهرخ شهنازی(دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک)، مهدی علی‌نژاد(رییس فدراسیون ووشو)، صادق فرجی(رییس فدراسیو کاراته) و محمد درخشان(رییس فدراسیون جودو) تایید شدند تا فردا شاهد رقابت داغی برای رسیدن به پست دبیرکلی باشیم. باید دید از بین ۴ رییس فدراسیون و شاهرخ شهنازی مجمع کمیته ملی المپیک به کدام فرد اعتماد می کند. در هفته های اخیر شاهد رایزنی های گسترده ای از سوی نامزدهای دبیرکلی بودیم.


۲ کرسی نایب رییسی و ۱۰ کاندیدا


کرسی های نایب رییسی کمیته ملی المپیک با توجه به اینکه این سمت شغل محسوب نمی شود و افراد منتخب می توانند به کار خود در سمت های فعلی هم ادامه دهند، با استقبال خوبی مواجه شده است. علی مرادی(رییس فدراسیون وزنه برداری)، غلامرضا نوروزی(رییس فدراسیون پزشکی ورزشی)، حسین بابوئی(رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی)،‌ طاهره طاهریان(خبره ورزشی)فضل‌الله باقرزاده(رییس فدراسیون شمشیربازی)، هاشم اسکندری(رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد)، هادی ساعی(نماینده کمیسیون ورزشکاران)، رباب شهریان(نایب رییس فعلی کمیته ملی المپیک)، محمود خسروی‌وفا(رییس کمیته ملی پارالمپیک) و مجید شایسته(رییس فدراسیون تنیس) ۱۰ کاندیدایی هستند که برای کسب ۲ کرسی نایب تلاش می کنند.


خزانه دار؛ پست دردسرساز


مهدی علی نژاد(رییس فدراسیون ووشو)، میترا نوری(خبره ورزشی) و کیکاوس سعیدی(رییس فدراسیون گلف) ۳ کاندیدای پست خزانه داری هستند. با توجه به اینکه این سمت شغل محسوب می شود و خیلی هم در بخش اجرایی و رسانه ای پست مهمی به حساب نمی آید، اعضای مجمع علاقه زیادی به حضور در انتخابات آن نداشتند. به جز این ۳ نفر هادی ساعی هم برای خزانه داری ثبت نام کرده بود که بعد از مدتی پشیمان شد و اعلام کرد حوصله پشت میز نشستن و چک امضا کردن ندارد. باید دید کدام یک از این ۳ نفر در نهایت پست خزانه داری را تصاحب می کند؛ اگرچه بلافاصله باید از سمت دیگر خود در فدراسیون ها استعفا دهد.


تلاش ۱۶ نفر برای تصاحب ۶ کرسی

 

انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شاید جذاب ترین بخش مجمع فردا باشد. ۱۶ نفر از روسای فدراسیون ها برای این سمت ثبت نام کردند. محسن رضوانی(رییس فدراسیون شنا)، محمد علیپور(رییس فدراسیون انجمن های ورزشی)، مجید شایسته(رییس فدراسیون تنیس)، احمد ضیایی(رییس فدراسیون والیبال)، مسعود خلیلی(رییس فدراسیون سوارکاری)، صادق فرجی(رییس فدراسیون کاراته)، زهرا اینچه درگاهی(رییس فدراسیون ژیمناستیک)، فضل‌الله باقرزاده(رییس فدراسیون شمشیربازی)، مهدی تاج(رییس فدراسیون فوتبال)، محمد درخشان(رییس فدراسیون جودو)، محمدعلی صبور(رییس فدراسیون سه گانه)، سید عبدی افتخاری(رییس فدراسیون اسکی)، مجید کیهانی(رییس فدراسیون دوومیدانی)، علیرضا رحیمی(رییس فدراسیون هندبال)،‌ خسرو قمری(رییس فدراسیون دوچرخه سواری) و علی دادگر(رییس فدراسیون تیراندازی) نفراتی هستند که برای خود شانسی دانستند تا یکی از ۶ کرسی هیات اجرایی را تصاحب کنند.

دیدگاه‌ها