کد خبر : 1497644 | 24 دی 1396 ساعت 16:37 | 54K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت اجباری؛ سیستم الماس برانکو مقابل فیروز

سرمربی کروات سرخپوشان با از دست دادن دو هافبک دفاعی تیمش در جدال با سیاه جامگان، چاره‌ای جز بازی با تک هافبک دفاعی برابر گسترش فولاد ندارد.

بازگشت اجباری؛ سیستم الماس برانکو مقابل فیروز

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ بعد از هفته‌ها بازی با دو هافبک دفاعی که البته با انتقادات زیادی نیز همراه بود و همواره با دفاعیه او همراه می‌شد، اینبار برابر گسترش فولاد هر دو هافبک دفاعی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.


کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه هر دو با دریافت کارت از سوی داور بازی با سیاه جامگان، جدال این هفته مقابل گسترش فولاد را از دست داده‌اند تا تنها امیدواری برانکو ایوانکوویچ به بازگشت احمد نوراللهی به لیست این تیم و پایان دوران سربازی‌اش باشد. نوراللهی که البته مدت‌هاست از بازی رسمی دور بوده و نتوانسته برای این تیم به میدان برود، در اولین آزمون خود – در صورتی که برانکو ایوانکوویچ از او به صورت ثابت استفاده کند- باید به عنوان تنها هافبک دفاعی به هماهنگی بالا با دیگر هافبک‌های این تیم دست یابد. بزرگترین بدشانسی او البته این است که هافبک‌های دیگر سرخپوش مدت‌هاست به بازی با دو هافبک دفاعی عادت کرده و وظیفه دفاعی کمتری را عهده‌دار بوده‌اند.


در غیاب کامیابی نیا و ربیع خواه، برانکو ایوانکوویچ برای بازی مقابل گسترش فولاد احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری را احتمالا به عنوان نفرات اصلی خود انتخاب کند. محسن مسلمان پیش از این در سیستم لوزی سرخپوشان ارتباط مناسبی با تک هافبک دفاعی آن زمان پرسپولیس که معمولا از بین نوراللهی و کامیابی نیا یک نفر انتخاب می‌شدند، برقرار کرده بود اما این بازیکن نیز مدت‌هاست از فاز تدافعی‌ و جنگندگی بالا خارج شده و بیشتر در نقش پلی‌میکر برای این تیم به میدان می‌رود.


با این حال نوراللهی و یا هر هافبک دیگری که برانکو ایوانکوویچ برای این بازی برای پست هافبک دفاعی در نظر بگیرد، می‌تواند روی قدرت دوندگی و حفظ توپ امیری و احمدزاده حساب ویژه باز کرده و از آن به عنوان برگ برنده تیمش سود ببرد. بازگشت محسن مسلمان نیز می‌تواند این تیم را در فاز تهاجمی با موقعیت‌های بیشتری همراه کرده تا آنها مشکلی برای تقابل با حمله‌وران آبی‌پوش نداشته باشند.


فیروز کریمی که در دیدارهای قبلی این تیم با حفظ توپ مناسب در یک سوم دفاعی خود و سود بردن از سرعت بالای مهاجمان تیمش در ضدحملات توانسته به نتیجه دست یابد، اینبار نیز در آزادی مطمئنا روی این مساله حساب ویژه‌ای باز کرده و غیبت محسن ربیع خواه نیز می‌تواند امیدواری آنها را برای موفقیت برنامه‌شان در این بخش افزایش دهد.

دیدگاه‌ها