کد خبر : 1498237 | 27 دی 1396 ساعت 10:38 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

8 مرد اصلی برانکو در 19 هفته

شاکله اصلی تیم صدرنشین لیگ هفدهم را 8 بازیکن تشکیل می دهند که در بیش از 80 درصد دقایق بازی تیم شان، حضور داشته اند.

8 مرد اصلی برانکو در 19 هفته

به گزارش "ورزش سه"، برانکو که در لیگ هفدهم در ارنج تیمش تقریبا دست بسته بود اسکلت اصلی تیمش را با همان بازیکنانی ساخت که در ابتدای فصل در اختیار داشت. البته با محرومیت طارمی در همان هفته های نخست، پروفسور این فرصت را پیدا کرد تا یک بازیکن جدید را وارد پازل تاکتیکی اش کرده و به زوج منشا و علیپور در خط حمله برسد. 


مهمترین چالش برانکو در ترکیب تیمش در مواجهه با منتقدین، حضور محسن ربیع خواه بود که در نهایت هم پروفسور مثل همیشه روی انتخابش اصرار کرد و تا همین حالا هم روی اثربخشی هافبک دفاعی تیمش تاکید دارد. در 19 بازی و 1710 دقیقه حضور پرسپولیس در این فصل، 8 بازیکن توانسته اند در بیش از 80 درصد این دقایق بازی تیم شان، حضور داشته باشند.  

 


1620 دقیقه و رکورد 719 دقیقه ای بیرانوند 


علیرضا بیرانوند سنگربان اول سرخپوشان در این فصل تنها در دیدار هفته نهم مقابل استقلال خوزستان فرصت بازی پیدا نکرد و بعد از آن با 18 حضور 90 دقیقه ای در ترکیب ثابت پرسپولیس رکورد 1620 دقیقه بازی را در این فصل ثبت کرده است. او در لیگ هفدهم موفق شد رکورد 719 دقیقه کلین شیت متوالی را از خود برجای بگذارد که خیلی زود توسط دروازه بان استقلال شکسته شد. بیرانوند با دریافت 6 گل در 18 بازی، صاحب رکورد هر 270 دقیقه یک گل خورده شده است. او با ادامه این روند در ترکیب سرخپوشان به احتمال زیاد یکی از سه دروازه بان تیم ملی در جام جهانی روسیه خواهد بود. 

 


1530 دقیقه و مثلث شجاع، ماهینی و پسرخوانده


شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی و محسن ربیع خواه بازیکنانی هستند که تاکنون در 17 بازی به طور کامل برای تیم شان بازی کرده اند. نکته جالب اینکه هروقت این سه بازیکن توسط برانکو به میدان رفته اند هیچگاه تعویض نشده اند. خلیل زاده در هفته دوازدهم و نوزدهم مقابل پدیده و سیاه جامگان دو نماینده فوتبال مشهد نتوانست برای سرخپوشان بازی کند. شجاع در این فصل دو بار مقابل فولاد و استقلال خوزستان موفق به گلزنی شده است. ربیع خواه در هفته های سوم و ششم مقابل نفت تهران و پیکان در ترکیب تیمش غایب بود. این بازیکن که به پسرخوانده برانکو معروف شده، بی هیچ گل زده و پاس گل تنها سه کارت زرد مقابل استقلال، سپیدرود و سیاه جامگان دریافت کرده است. حسین ماهینی نیز در هفته های دوازدهم و شانزدهم برابر پدیده و فولاد نتوانست به میدان برود. او در دیدار با استقلال خوزستان یک بار موفق به دادن پاس گل شده است. 

 


1457 دقیقه، محمد انصاری مردی در سایه


محمد انصاری پسر بی حاشیه پرسپولیسی ها نیز در دو دیدار برابر گسترش فولاد و پیکان جایی در ترکیب برانکو پیدا نکرد و مقابل سایپا و پدیده نیز در 10 دقیقه پایانی بازی تعویض شد. او هم تنها یک کارت زرد در دیدار با فولاد دریافت کرده است. انصاری در ابتدای فصل بیشتر به عنوان مدافع میانی به میدان می رفت و با اضافه شدن شجاع خلیل زاده و بهبود مصدومیت سیدجلال حسینی به سمت چپ تیمش بازگشت.

 


1402 دقیقه، آقای گل و هر 117 دقیقه یک گل


علی علیپور که با 12 گل زده عنوان آقای گل لیگ هفدهم را به خود اختصاص داده، با 1402 دقیقه حضور آمار هر 117 دقیقه یک گل را به ثبت رسانده است. او در کنار این 12 گل، با دو پاس گلی که مقابل ذوب آهن و تراکتور داده بی شک موثرترین بازیکن برانکو در این فصل بوده است. علیپور در بازی افتتاحیه تنها اخطار و اخراج خود در این فصل را تجربه کرده است.

 


1369 دقیقه، از وحید تا کمال


دو بازیکن در ترکیب سرخپوشان حضور دارند که به طور مشترک رکورد 1369 دقیقه بازی را ثبت کرده اند. امیری در هفته نهم و شانزدهم مقابل استقلال خوزستان و فولاد غایب بود. او در دیدار با پیکان و تراکتور به عنوان بازیکن وارد زمین شد و در 7 بازی نیز در دقایق پایانی بازی تعویض شده است. امیری با یک گل زده و 4 پاس گل از بهترین های تیمش بوده که همواره در خدمت تیم و موثر بازی می کند. کامیابی نیا نیز در هفته های چهارم و هفتم مقابل سیاه جامگان و سپاهان فرصت بازی پیدا نکرد و در 2 بازی مقابل فولاد و تراکتورسازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده است. کمال با 3 گل زده و یک پاس گل از مهره های کلیدی برانکو در میانه میدان به شمار می رود.

دیدگاه‌ها