کد خبر : 1498238 | 27 دی 1396 ساعت 10:40 | 17.6K بازدید | 1 دیدگاه

با ثبات ترین مهره های استقلال در 19 هفته

6 بازیکن بدنه اصلی استقلال را تشکیل می دهند که در بیش از 70 درصد دقایق بازی تیم شان، حضور داشته اند.

با ثبات ترین مهره های استقلال در 19 هفته

به گزارش "ورزش سه"، استقلال 8 هفته از این فصل را با منصوریان، یک هفته با مک درمورت و 10 هفته را با شفر سپری کرده و در این بین 6 بازیکن بوده اند که در بیش از 70 درصد دقایق بازی تیم شان حضور داشته اند. یک دروازه بان، 3 مدافع و 2 هافبک از مردان اصلی آبی پوشان بوده اند که تاکنون موفق به جلب اعتماد سرمربی تیم شده و ثبات خوبی در ترکیب استقلال پیدا کرده اند.

 


1530 دقیقه، چشمی و آن خطای لعنتی در دربی 


شاید در ابتدای فصل خیلی قابل تصور نبود اما در پایان هفته نوزدهم لیگ هفدهم روزبه چشمی با 1530 دقیقه حضور در ترکیب تیم استقلال، با ثبات ترین مهره آبی ها به شمار می رود. او تنها در هفته های هشتم و هجدهم مقابل سپیدرود و تراکتورسازی فرصت حضور در ترکیب تیمش را پیدا نکرد و پس از آن در همه بازی های استقلال 90 دقیقه حضور کامل را تجربه کرده است. خشن ترین بازیکن این فصل آبی ها با 6 کارت زرد، مهمترین خطای خود را امسال در دقیقه 21 دربی 85 روی علی علیپور انجام داد تا پایه گذار تنها باخت شفر تا به امروز باشد. چشمی که خود را برای حضور در جام جهانی روسیه آماده می کند، این فصل در دو دیدار مقابل ذوب آهن و استقلال خوزستان نیز موفق به گلزنی شده است.  

 


1440 دقیقه، بی حاشیه مثل مجید حسینی


مجید حسینی دیگر مدافع استقلال خیلی بی سر و صدا و بی حاشیه در ترکیب تیمش به ثبات خوبی رسیده و با 1440 دقیقه بازی در رده دوم قرار دارد. این بازیکن در سه بازی تیمش در هفته های اول، ششم و هفتم مقابل صنعت نفت، پارس جنوبی جم و ذوب آهن جایی در ترکیب آبی ها پیدا نکرد اما در 16 بازی دیگر به طور کامل برای استقلال بازی کرده است. این بازیکن تنها در دیدار هفته هشتم مقابل سپیدرود یک کارت زرد دریافت کرده و اتفاق خاص دیگری را تجربه نکرده است. بازیکن آرامی که همواره جانب احتیاط را رعایت کرده و حالا مهره قابل اتکاء شفر در قلب خط دفاعی محسوب می شود.

 


1350 دقیقه، وریا غفوری و رویای جام جهانی


وریا غفوری این فصل با 1350 دقیقه حضور در ترکیب استقلال رده سوم بیشترین حضور را به خود اختصاص داده است. یک گل به استقلال خوزستان، یک پاس گل مقابل صنعت نفت آبادان در بازی برگشت و یک کارت زرد حاصل کار این بازیکن در 15 دیداری است که برای تیمش به میدان رفته است. او هفته ششم مقابل پارس جنوبی جم غایب بود و از هفته دوازدهم تا چهاردهم نیز به دلیل مصدومیت نتوانست برای استقلال بازی کند. وریا امیدوار است با ادامه حضورش در ترکیب استقلال در نهایت مسافر روسیه شود. غفوری نیز در همه دیدارهایی که به میدان رفته، هیچگاه تعویض نشده و 90 دقیقه کامل بازی کرده است.

 


1260 دقیقه، حسینی و رکورد تاریخی


سیدحسین حسینی از هفته ششم در جمع آبی پوشان قرار گرفت با 1260 دقیقه حضور در ترکیب استقلال رتبه چهارم این رده بندی را به دست آورد. او در این مدت 6 گل دریافت کرده است یعنی هر 210 دقیقه یک گل. حسینی در نهایت موفق به ثبت رکورد 873 دقیقه رکورد کلین شیت متوالی در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران شد تا یکی از جدی ترین گزینه های کی روش برای حضور در روسیه باشد. او در 14 دیداری که وظیفه حراست دروازه استقلال را بر عهده داشته تنها یک بار در دیدار رفت مقابل پارس جنوبی جم کارت زرد دریافت کرده است. 

 


1190 دقیقه، شجاعیان موثرترین عنصر هجومی آبی


داریوش شجاعیان با 16 بازی و ثبت 1190 دقیقه در رده پنجم قرار دارد. او در دیدار مقابل پارس جنوبی جم، ذوب آهن و سیاه جامگان در ترکیب قرار نگرفت و در 2 دیدار نیز به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده است. داریوش با 3 گل به سپیدرود، صنعت نفت و سایپا و همچنین 3 پاس گل مقابل تراکتور، صنعت نفت و استقلال خوزستان یکی از موثرترین مهره های هجومی استقلال به شمار می رود. او این فصل 2 کارت زرد دریافت کرده و حالا یکی از بازیکنان اصلی شفر در برنامه های هجومی آبی پوشان است. 

 


1140 دقیقه، سرور جپاروف


هافبک ازبکستانی استقلال با 1140 دقیقه حضور در ترکیب استقلال به زحمت به رکورد 70 درصدی می رسد اما نمایش موثر این بازیکن در بازی های زیادی کمک حال آبی پوشان بوده است. جپاروف به لحاظ تعداد بازی همانند روزبه چشمی در 17 دیدار به میدان رفته اما تعویض های او باعث شد تا نتواند دقایق بیشتری را ثبت کند. گل او به تراکتورسازی در هفته چهارم اولین گل زده استقلال در این فصل بود. گلزنی بعدی جپاروف تا هفته پانزدهم طول کشید تا مقابل سپاهان دبل کند. او در دیدار با استقلال خوزستان نیز یک پاس گل داده و در این فصل یک کارت زرد دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها