کد خبر : 1499002 | 30 دی 1396 ساعت 09:43 | 54.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرا قهرمانی بورسا اسپور با ارطغرل جنجالی شد؟

وجه اشتراک ساغلام و تراکتور؛ دروغ قهرمانی!

ارطغرل ساغلام سرمربی ترکیه ای تراکتورسازی یک وجه اشتراک جالب با تیم جدیدش دارد؛ او در دوره هدایت بورسا اسپور شرایطی مانند تراکتور در لیگ چهاردهم را به طور برعکس تجربه کرد!

وجه اشتراک ساغلام و تراکتور؛ دروغ قهرمانی!

به گزارش "ورزش‌سه"، ماجرای جمعه سیاه فوتبال ایران را همه به یاد دارند؛ روزی که تراکتورسازی و نفت تهران برای قهرمانی در لیگ برتر چهاردهم در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند و سرخپوشان تبریزی در حالی که 3 بر یک از حریف پیش بودند و خود را قهرمان لیگ برتر می دانستند اتفاقاتی رقم خورد که بازی 3 بر 3 مساوی شود. نتیجه ای که کاملا به سود سپاهان شد تا با برتری در دیدار پایانی جام قهرمانی را برباید.


موضوعی که جنجالی شد؛ اما پخش شدن خبر عجیب در ورزشگاه یادگار امام تبریز بود؛ اینکه گفته بودند سپاهان به تساوی رسیده و تراکتور با همین تساوی مقابل نفت قهرمان لیگ شده است؛ دروغ قهرمانی! همین شد که تراکتوری ها به نشانه قهرمانی وارد زمین شدند و به خوشحالی پرداختند. چند دقیقه بعد که مشخص شد جام قهرمانی را در سپاهان به اصفهان اهدا کرده اند، همه رویاهای فوتبالدوستان آذربایجان برباد رفته بود و اتفاقات عجیب و غریبی نیز در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ داد.

 

1277352

 

1277353


با گذشت حدود 3 سال از آن مسائل حالا ارطغرل ساغلام سرمربی پرآوازه ترکیه ای برای قبول هدایت تراکتورسازی به ایران آمده است و هواداران تبریزی امیدوارند با این مربی به روزهای خوب گذشته برگردند.


ساغلام اما یک نکته اشتراک جالب با تراکتورسازی دارد؛ او از سال 1984 تنها مربی است که توانسته یک تیم به غیر از 3 غول فوتبال ترکیه(بشیکتاش، گالاتاسرای و فنرباغچه) را به قهرمانی در لیگ این کشور برساند. در سال 2010 ساغلام با بورسا اسپور نتایجی فوق العاده گرفت و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد. نکته جالب اما ساغلام شرایط تراکتور در جمعه سیاه را به صورت برعکس تجربه کرد.


در آن سال بورسا اسپور و فنرباغچه در هفته پایانی هم امتیاز بودند. بورسا با بشیکتاش بازی داشت و فنرباغچه به مصاف ترابوزان اسپور رفته بود. هردو تیم مسابقه خود را بردند؛ اما به اشتباه در ورزشگاه فنرباغچه اعلام شد که بورسا اسپور مساوی کرده و همین دروغ کافی بود تا فنرباغچه ای های جشن قهرمانی بگیرند؛ اما این در حالی بود که شاگردان ساغلام جام را بالای سر برده اند.

 

1277355

 

1277354

 


اتفاقات آن روز ورزشگاه فنرباغچه بی شباهت به ماجرای جمعه سیاه برای تراکتورسازی نبود. در سال 2010 ساغلام به صورت برعکس شرایطی مانند تراکتور را تجربه کرد و حالا با گذشت چند سال از آن روزها به تبریز آمده تا بتواند تراکتورسازی را به سرمنزل مقصود برساند.

دیدگاه‌ها