کد خبر : 1499088 | 30 دی 1396 ساعت 13:44 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

اهواز؛ گمشده در ابرهای خاکی

وقتی از گردو غبار حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم

بازی دوتیم فولاد خوزستان و پیکان تهران دو رقیب جدی از بین تیم های بالای جدول به دلیل مشکلات آب و هوایی اهواز برگزار نشد تا مشخص شود هوای خوزستان هنوز قابل تنفس نیست.

به گزارش "ورزش سه" بازی حساس و شش امتیازی فولاد خوزستان و پیکان قرار بود روز جمعه در اهواز برگزار شود اما آنقدر غلظت گرد و غبار در اهواز بالا بود که به اجباراین بازی به تعویق افتاد و قرار است امروز برگزار شود.


شاید در وهله اول به نظر برسد که با وجود انجام بازی در هوای سرد و برفی یا در اوج گرما چرا این بازی به خاطر گرد و غبار برگزار نشده است. اما تصاویری که ظرف دیروز و امروز از اهواز به دستمان رسیده به خوبی دلایل لغو این مسابقه را نشان می دهد.


تصاویر و عکس هایی که از اهواز ظرف دیروز و امروز منتشر شده حکایت از یک بحران آب و هوایی دارد که تنفس را برای مردم ساکن این شهر دشوار کرده و این یعنی نود دقیقه دویدن در چنین آب و هوای قطعا می تواند مضر باشد.


مونیتور اعلام میزان گرد و غبار آلودگی در اهواز نشان از خطرناک بودن شرایط می دهد و در این وضعیت حتی مردم این شهر نیز باید کمتر از منازلشان خارج شود.


امروز حتی پل کارون که زیباترین سمبل شهر اهواز است آنچنان در زیر گردو غبار گم شده که تشخیص آن به سختی ممکن است. آلودگی و میزان گردو غبار در اهواز به حدی تمامی شهروندان از ماسک استفاده می کنند و متاسفانه در بطن این هوای خطرناک زندگی می کنند و این تردید نه تنها سلامت مردم این شهر که سلامت بازیکنانی که قرار است نود دقیقه در این گردو غبار بدوند را به خطر می اندازد.


امروز اهواز شهری گم شده در میان گردو غبار است و تنها می توان آرزو کرد مردم این شهر زیبا هرچه زودتر آسمان آبی خوشرنگشان را ببیند و از هوای دلنشین کنار رودکارون لذت ببرند.

 

1277459

 

1277458

 

1277457

 

1277456

 

1277455

 

1277454

 

1277453

 

عکس‌ها از سجاد ایمانیان

 

دیدگاه‌ها