کد خبر : 1499216 | 01 بهمن 1396 ساعت 08:38 | 148.3K بازدید | 0 دیدگاه

در هفته توقف صدرجدولی‌ها

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

بازیکنان برتر هفته بیستم، در حالی انتخاب شده اند که میان نفرات برتر 3 بازیکن از نفت تهران دیده می شود .

تیم منتخب هفته بیستم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" ، در هفته بیستم مسابقات لیگ برتر ، هیچ کدام از تیم های بالای جدول موفق به کسب پیروزی نشدند . پرسپولیس ، صدرنشین لیگ برتر با گل دقایق پایانی سیامک نعمتی بازی خود مقابل گسترش فولاد را به تساوی کشاند . بازی فولاد برابر پیکان به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در اهواز لغو شد . تیم پارس جنوبی جم در شهر خود در حالی برابر استقلال خوزستان به تساوی رسید که در این بازی هم یک پنالتی از دست داد تا نشان دهد کماکان روی دور بد شانسی قرار دارد .  استقلال تهران هم در هفته هایی که روی نوار تساوی قرار دارد با از دست دادن پنالتی دقایق آخر خود مقابل پدیده ، نتیجه ای بهتر از تساوی به دست نیاورد .


ذوب آهن و سایپا به ترتیب با برتری مقابل صنعت نفت آبادان و تراکتور سازی تبریز ، خود را به جمع بالا نشینان جدول اضافه کردند. اما شاید بهترین نتیجه هفته را نفت تهران کسب کرده باشد . نفتی های تهران بازی باخته مقابل سیاه جامگان را با برد 4 گل عوض کردند تا نشان دهند  روحیه و نظم تاکتیکی مناسبی را به دست آورده اند .


دیگر بازی حساس هفته در رشت برگزار شد . جایی که سپیدرود توانست با برتری مقابل سپاهان ، وضعیت خود را تا حدودی سامان ببخشد و از طرف دیگر حکم به برکناری مدیرعامل و سرمربی سپاهان بدهد .
بر همین اساس تیم منتخب هفته بیستم به شرح زیر است :

 

دروازه بان :


سعید جلالی راد ( پدیده خراسان ) :


گلر جوان تیم پدیده با بازی ای که به نمایش گذاشت ، نشان داد که نیمکت نشین شدن گردان بی دلیل نبوده است . جلالی راد با واکنش های خود ، به خصوص در نیمه اول مانع فروپاشی دروازه اش توسط بازیکنان استقلال شد . در دقیقه 5 بازی ، کار تیمی و تاکتیکی بازیکنان استقلال در محوطه شش قدم  به جابر انصاری رسید ولی شوت این بازیکن را جلالی راد با یک سیو استثنایی دفع کرد. دومین سیو جلالی راد در دقیقه 10 بازی رقم خورد . وی شوت جابر انصاری از گوشه محوطه جریمه را در آغوش گرفت . سیو دیگر جلالی راد در دقیقه 31 رقم خورد . استقلال تهران به دلیل آشفتگی دفاعی تیم پدیده توسط امید ابراهیمی صاحب موقعیتی شد که جلالی راد شوت این بازیکن را در دو ضرب مهار کرد . اما اوج کار این دروازه بان در دقیقه 87 بازی دیده شد . وی توانست ضربه امید ابراهیمی از روی نقطه پنالتی را دفع کند و مانع باخت تیمش در دقایق پایانی شود. دیدار با استقلال دهمین بازی جلالی راد برای پدیده بود . علاوه بر جلالی راد ، وحید شیخ ویسی و حامد فلاح زاده هم در این هفته موفق به دفع کردن پنالتی حریفان خود شدند .

 

1277593


مدافعان :


سید احمد موسوی ( گسترش فولاد تبریز ) :


موسوی بی شک یکی از بهترین مدافعان  کنونی لیگ برتر ایران است که در هفته های اخیر به مهره ای قابل اتکا برای فیروز کریمی  خصوصا در فاز تهاجمی ، تبدیل شده است.او در بازی با پرسپولیس تهران علیرغم اینکه به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد ، اما با نفوذ سریع خود در بین هافبک ها و مدافعان پرسپولیس ، با پاس عمقی بی نقص  ، اسماعیل فرهادی را صاحب توپ کرد تا تک گل گسترش فولاد این گونه به ثمر برسد . موسوی در این بازی علاوه بر تاثیر گذاری در فاز هجومی تیمش ، در بخش دفاعی هم موثر واقع شد . به طوری که بسیاری از حملات تیم میزبان خنثی شد و توانستد تیم صدر نشین را در خانه خود متوقف کنند .

 

1277705

 

محمد نصرتی ( نفت تهران ) :


شاید خیلی ها فوتبال محمد نصرتی را تمام شده می دانستند . اما وی با بازی های درخشانش در نیم فصل دوم ، نشان داد که دود از کنده بلند می شود !
نصرتی بعد از آمدن هومن افاضلی ، به یکی از مهره های قابل اطمینان این مربی در خط دفاعی تبدیل شد و کمک زیادی به تشکیل انسجام دفاعی نفت در 3 بازی اخیر کرده است. نصرتی با تجربه بالایش در بازی مقابل پرسپولیس و تراکتور ، مانع فروپاشی دروازه تیمش شد و بسیاری از حمله های این دو تیم را خنثی کرد . این بازیکن در بازی مقابل سیاه جامگان ، علیرغم اینکه تیمش را بازنده می دید ، با استفاده از تجربه اش ، یکی از پایه گذاران کام بک تیم بود تا با برد در این بازی خیال خود و هم تیمی هایش را از بقا در لیگ برتر تا حدودی راحت کند .

 

1275442

 

وریا غفوری ( استقلال تهران ) :


شاید بتوان وریا غفوری را بهترین بازیکن استقلال در هفته های اخیر دانست . غفوری یکی از نفرات اصلی شفر در طراحی حملات این تیم است .
این بازیکن با استفاده از سرعت و قدرت دریبل زنی پایه گذار بسیاری از حملات استقلال از سمت راست است . غفوری در بازی با پدیده بارها با استفاده از حرکات ترکیبی و نفوذی که به دفاع پدیده داشت ، مهاجمان استقلال به خصوص جابر انصاری را صاحب موقعیت کرد که همگی این فرصت ها با بی دقتی از دست رفت . در بخش دفاعی هم وریا غفوری با حضور به موقع خود ، مانع نفوذ مهاجمان پدیده شد و بسیاری از حملات این تیم از جناح چپ را خنثی و دفع کرد .

 

1277469


هافبک ها :


جرج ولسیانی ( ذوب آهن اصفهان ) :


بازیکن گرجستانی ذوب آهن که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه  و خیلی سریع به بازیکن ثابت قلعه نویی تبدیل شده است .
ولیسیانی در تمامی بازی های نیم فصل دوم تا به اینجا به صورت کامل برای ذوب آهن و در خط هافبک به میدان رفته است . ذوب آهن در این مدت موفق شده 4 برد پیاپی به دست بیاورد و تنها 3 گل دریافت کند که به خوبی تاثیر این بازیکن در ذوب آهن را نشان می دهد . ولیسیانی در بازی مقابل نفت آبادان ، نقش مهمی در طرح ریزی حملات تیمش داشت. وی با انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله تیم ، یکی از نفرات تاثیر گذار در به دست آمدن چهارمین برد پیاپی ذوب آهن بود .

 

1276966

 

سیامک نعمتی ( پرسپولیس تهران ) :


شاید بتوان لقب تعویض طلایی این روز های  فوتبال ایران را به سیامک نعمتی داد .نعمتی بی شک فرشته نجات پرسپولیس در دو هفته اخیر لیگ برتر بوده است .
این بازیکن در بازی با سیاه جامگان بر اساس پا فشاری و جنگندگی بیش از حد خود در دقایق آخر بازی ، پایه گذار تک گل پیروزی بخش تیمش در آن بازی شد . نعمتی هم چنین در بازی با گسترش فولاد تبریز با ورود خود به زمین ، تحرک بیش از حدی به خط حمله پرسپولیس داد و باز هم در دقایق آخر بازی با شوتی زیبا فریادرس قرمز پوشان پایتخت شد تا به شایستگی در تیم منتخب هفته قرار بگیرد  .

 


حسین ابراهیمی ( سپیدرود رشت ) :


شاید بتوان گفت حسین ابراهیمی در کنار محمد نزهتی یکی از بهترین بازیکنان سپیدرود در این فصل هستند . ابراهیمی در این بازی ، زیبا ترین گل هفته را در دقیقه 7 به ثمر رساند . این بازیکن با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه گل اول سرخپوشان رشت را وارد دروازه سپاهان کرد  . ابراهیمی در این بازی بهترین بازیکن سپیدرود رشت بود . این بازیکن در دقیقه 60 با پاس در عمق نزهتی را تک به تک با دروازه قرار داد که داور به اشتباه این موقعیت را آفساید اعلام کرد . در دقیقه 66 بار دیگر با پاس عمقی خود ، محمد غلامی را در موقعیت گلزنی قرار داد که توپ این بازیکن به کرنر رفت .

 

1241285


امیرحسین فشنگچی ( نفت تهران ) :


فشنگچی هم جز بازیکنانی بود که اکثر فوتبالی ها با دیدن بازیش در نیم فصل اول او را تمام شده می دانستند . اما با آمدن هومن افاضلی این بازیکن با تغییر پست تبدیل به یکی از ستاره های تیمش شد . او در دو بازی اخیر به عنوان وینگر برای نفت بازی کرد و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود . فشنگچی در بازی با سیاه جامگان گل سوم تیمش را ساخت. او با کرنری دقیق ، بنگر را صاحب موقعیت کرد تا این بازیکن با ضربه سر گل سوم تیمش را به ثمر برساند . فشنگچی گل چهارم نفت را هم به تماشایی وارد دروازه تیم مشهدی کرد . وی با دریبل مدافعان و دروازه بان سیاه جامگان گل چهارم نفت را به ثمر رساند تا نقش پر رنگی در برد پرگل این تیم  داشته باشد .

 

1277424

 

مهدی ترابی ( سایپا تهران ) :


ترابی در این فصل چندین گل زیبا مقابل حریفان به ثمر رسانده است . یکی از این گل ها در هفته بیستم و مقابل تراکتور به دست آمده است .
این بازیکن با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه ، گل اول سایپا را در نیمه دوم به ثمر رساند و در ادامه با گل کردن پنالتی، هم خود هم سایپا را در این بازی 2 گله کرد تا با این برد شیرین تیمش به جمع بالا نشینان لیگ برتر اضافه شود . بی شک نقش ترابی در طرح ریزی حملات تیم دایی را نمی توان نادیده گرفت . با دیدن بازی های اخیر سایپا ، پا فشاری علی دایی برای نگه داشتن ترابی دراین تیم  را می توان درک کرد . شاید بتوان گفت که ترابی موثر ترین مهره دایی در این فصل است .  

 

1276977


*مهاجمان :


مرتضی تبریزی ( ذوب آهن اصفهان ) :


مهاجم اصلی ذوبی‌ها در دیدار گذشته نیز یکی از بهترین بازیکنان تیمش محسوب می‌شد؛ تبریزی که بارها با حرکات خود مدافعان حریف را به هم ریخت در نهایت موفق شد یک بار نیز دروازه صنعت نفت آبادان را باز کند تا سهم عمده‌ای در پیروزی 2 بر یک تیمش داشته باشد؛ تبریزی با احتساب گلی که در دیدار اخیر به ثمر رساند موفق شد تعداد گل‌های خود را به عدد 9 برساند تا همچنان یکی از بهترین گلزنان لیگ هفدهم محسوب شود.

 

1277286

 

امین منوچهری ( نفت تهران ) :


امین منوچهری از زمانی که هومن افاضلی هدایت نفت تهران را بر عهده گرفته به مهره ثابت تیمش تبدیل شده است. او در این هفته ها به خودباوری لازم رسیده و در بازی با سیاه جامگان نیز در دقیقه 39 زننده گل دوم تیمش بود تا نفتی ها برای اولین بار در لیگ هفدهم نیمه اول را برنده به رختکن بروند. منوچهری با استارت های خود هنگام ضد حمله کنار فشنگچی و  رضا حبیب زاده حرکت می کرد و در نبردهای هوایی نیز در مصاف با حنیف عمران زاده روز خوبی را پشت سر گذاشت.

 

1277372

دیدگاه‌ها