کد خبر : 1499245 | 01 بهمن 1396 ساعت 10:15 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

فرزان عاشورزاده تکلیفش را با خودش مشخص کند

ناکامی در المپیک ریو، عدم دستیابی به مدال در مسابقات جهانی و حالا شکست در گام نخست مسابقات گرند اسلم زنگ خطری برای این جوان تکواندو ایران است تا به خودش بیاید.

فرزان عاشورزاده تکلیفش را با خودش مشخص کند

به گزارش "ورزش سه"، آخرین مرحله از مسابقات تکواندوگرند اسلم نیز با برگزاری مسابقات وزن اول المپیکی مردان و وزن دوم المپیکی بانوان برگزار شد و فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری دو نماینده دیگر کشورمان نیز دست خالی این مسابقات را ترک کردند.

 

قبل از شروع مسابقات قطعا همه کارشناسان فرزان عاشورزاده را یکی از مدعیان این وزن می‌دانستند و انتظار می‌رفت نماینده شایسته تکواندو ایران حداقل با برتری مقابل "رویدانگ وو" از چین در گام دوم به مصاف کارلوس ناوارو، مکزیکی برود تا شاهد جدال مجدد این دو تکواندوکار باشیم اما عاشورزاده در این مسابقات نیز مانند مسابقات المپیک ریو در حالی که انتظار نمی‌رفت شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

 

با توجه به حضور عاشورزاده در فینال آخرین مرحله مسابقات گرند پری به نظر می‌رسید فرزان دوران افت روحی و جسمی خود را پشت سر گذاشته است. نقره مسابقات فینال گرندپری در ساعل عاج باعث شده بود همه از بازگشت فرزان به روزهای درخشان صحبت کنند اما شکست مقابل نماینده ناشناخته کشور چین که تنها به واسطه میزبانی این کشور مجوز حضور در مسابقات را پیدا کرده بود به هیچ عنوان دستاورد قابل دفاعی برای سونامی سابق تکواندو دنیا نیست.

 

فرزان عاشورزاده بعد از این شکست باید تکلیفش را با خودش مشخص کند و واقعا به دنبال برطرف کردن نقاط ضعفش باشد. او با وجود 21 سال سن اصلا تکواندوکار کم تجربه‌ای نیست و دیگر زمان آزمون و خطا برای او تمام شده است. ناکامی در المپیک ریو، عدم دستیابی به مدال در مسابقات جهانی و حالا شکست در گام نخست مسابقات گرند اسلم زنگ خطری برای این جوان تکواندو ایران است تا به خودش بیاید.

 

اگر فرزان دلایل شکست‌های خود را فنی نمی‌داند، شاید بهتر باشد برای مدتی از تیم ملی تکواندو دور و به ترمیم روحیه از دست رفته بپردازد. شاید بهتر بود فرزان از تجربیات چند سال اخیر و عدم حضورش در لیگ تکواندو استفاده می‌کرد و این بار بدون توجه به مسائل مالی، تنها برای کمک به خودش در لیگ شرکت و از افتادن در سراشیبی خطرناک سقوط جلوگیری می‌کرد.

 

تداوم این روند فرزان قطعا باعث خواهد شد با توجه به حضور آرمین هادی‌پور و ابراهیم صفری به زودی جایگاه خود در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را از دست بدهد و دیگر برگشت به مسیر موفقیت برای او سخت باشد. همه خانواده تکواندو نسبت به توانایی‌های فرزان عاشورزاده ایمان دارند اما نباید برای این مهره ارزشمند تکواندو ایران نیز شکست به یک امر عادی تبدیل شود.

 

قطعا باید تا زمان بازگشت فرزان عاشورزاده و مهدی بی‌باک به تهران منتظر ماند تا دلایل شکست این بازیکنان را جویا شد اما از این دو نفر انتظار می‌رود اگر واقعا قصد تغییر رویه دارند صادقانه صحبت و یک تصمیم اساسی برای بازگشت فرزان به روزهای درخشان اتخاذ کنند و از از هدر رفتن سرمایه مادی ومعنوی جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها