کد خبر : 1499483 | 02 بهمن 1396 ساعت 08:54 | 55.9K بازدید | 1 دیدگاه

4 هفته سرخابی‌ها تا دیدار بزرگ

مسیر دشوارتر استقلال تا دربی 86

سرخابی ها قبل از برگزاری دربی 86 در 4 دیدار باید به مصاف حریفان بروند. استقلال 2 بازی میزبان و 2 بازی مهمان خواهد بود این در حالی است که پرسپولیس در این مدت تنها یکبار از تهران خارج خواهد شد.

مسیر دشوارتر استقلال تا دربی 86

به گزارش "ورزش سه"، دربی 86 تهران پنجشنبه 10 اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و سرخابی ها تا آن زمان باید در 4 دیدار به مصاف رقبای خود بروند. با بررسی 4 هفته پیش رو به نظر می رسد پرسپولیسی ها مسیر هموارتری تا دربی داشته باشند، چرا که آنها در 3 بازی میزبان پیکان، سپاهان و استقلال خوزستان خواهند بود و تنها برای دیدار با صنعت نفت به ابادان پرواز می کنند. در مقابل شاگردان شفر باید در تهران به مصاف پارس جنوبی جم و سپیدرود بروند و در اصفهان و اهواز نیز مهمان ذوب آهن و فولاد خواهند بود. در این گزارش به مرور برنامه بازی های آتی دو تیم خواهیم پرداخت.


بازی انتقامی برابر پارس جنوبی جم


آبی پوشان که بازی رفت را با هدایت منصوریان با 2 گل به شاگردان تارتار واگذار کردند حالا مترصد فرصتی برای جبران و انتقام از پارسی ها هستند. علی دشتی و فرشاد سالاروند در آن بازی گلهای پارس جنوبی جم را زدند تا منصوریان یک گام دیگر به اخراج از استقلال نزدیک شود. اما برای بازی شرایط متفاوتی بر دو تیم حکمفرماست. استقلال با شفر بهترین روزهای خود را سپری می کند و جمی ها که دیگر اثری از دورتموندی بودن در آنها نیست در 9 هفته اخیر تنها یکبار طعم برد را چشیده اند.


ذوب آهن و ژنرال؛ رقبای همیشه رقیب


شاگردان قلعه نویی در ذوب آهن با یک تساوی بدون گل مقابل سیاه جامگان و 4 برد متوال برابر گسترش، پیکان، سپاهان و صنعت نفت حالا صدرنشین بلامنازع دور برگشت لیگ هفدهم هستند. آبی پوشان برخلاف بازی رفت به مصاف آماده ترین ذوب آهن این فصل می روند و کار بسیار سختی مقابل ژنرال دارند. قلعه نویی همیشه نشان داد برای برد استقلال از انگیزه خاصی برخوردار است، علی الخصوص زمانی که یک اجنبی روی نیمکت آبی ها نشسته باشد!


استقلال – علی کریمی جذاب تر از بازی با سپیدرود


استقلال در گام بعدی باید به مصاف سپیدرودی برود که در دیدار رفت با هدایت مک درموت موفق به شکست میزبانش شد. اما در دور برگشت بی شک تقابل استقلال با علی کریمی جذاب تر از بازی آبی پوشان برابر سپیدرود خواهد بود. یک شبه دربی در استادیوم آزادی که احتمالا شاهد حضور هواداران دو آتشه جادوگر در جایگاه 36 خواهیم بود. کریمی در مصاف با استقلال و روی نیمکت در قامت یک سرمربی آنقدر جذابیت دارد که بتوان پیش بینی کرد پیشکسوتانی مثل علی پروین نیز به حمایت از جادوگر به ورزشگاه بروند. قطعا برای استقلالی ها مصاف با سپیدرود بدون کریمی آرامش و حاشیه امنیت بیشتری داشت؛ اما با حضور مرد محبوب پرسپولیسی ها، شفر باید یک 90 دقیقه داغ را تجربه کند.


فولاد و اهواز؛ سخت ترین مسیر برای دربی


اینکه قبل از دبی 86 تا اهواز بروی و یک دیدار سخت پرفشار با تیم سخت بباز فولاد بازی کنی و البته هم بازنده نباشی و بعد هم به تهران برگردی و تیمت را آماده کنی برای بازی بزرگ، بدترین مسیری است که شفر و شاگردانش می توانند طی کنند. فولاد اولین حریف شفر در لیگ برتر ایران بود. او در بازی رفت یک تساوی بدون گل کسب کرد و با آرامش نسبی به استقبال دربی رفت؛ اما به نظر می رسد استقلالی ها در بازی رفت کار سختی در اهواز داشته باشند. نباختن به فولاد مستلزم صرف انرژی زیادی است که خرج کردن حجم زیاد آن قبل از دربی نمی تواند پشتوانه خوبی برای موفقیت برابر پرسپولیس باشد.


پیکان و انتقامی ترین بازی برانکو


پرسپولیس در اولین گام قبل از دربی باید به مصاف تیمی برود که اولین و آخرین باخت خود را در لیگ هفدهم مقابل این تیم متحمل شده است. یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 5 بازی مرتضی آقاخان کافی بود برانکو قافیه را به مجید جلالی ببازد. بی شک این دیدار انتقامی ترین بازی برانکو در این فصل خواهد بود. آن هم مقابل پیکانی که برخلاف نیم فصل اول حال و روز خوشی ندارد. پیکانی ها در دور رفت برابر پرسپولیس استارت محکمی برای ثبت رکورد 7 برد متوالی خود زدند؛ اما حالا آنها در شرایطی به مصاف سرخپوشان می روند که از هفته دهم به بعد دیگر طعم برد را نچشیده اند.


دوئل با سپاهان و شاید با علیمنصور


شاید این روزها هیچ تیمی به بحران زدگی سپاهان نباشد. طلایی پوشان در انتظار سرمربی جدید خود هستند تا بتوانند در فرصت باقی مانده تیم را نجات دهند. دیدار رفت دو تیم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید تا سپاهان تنها تیمی باشد که در این فصل بیش از یک گل به پرسپولیس زده است. بعد از برکناری کرانچار حالا زمزمه های حضور منصوریان در دیار زاینده رود شنیده می شود و قطعا دوئل برانکو با سپاهانی که منصوریان را روی نیمکت خود دارد، جذاب تر خواهد بود.  


آبادان تنها سفر سرخپوشان قبل از دربی


سرخپوشان قبل از دربی تنها یکبار از تهران خارج خواهند شد و باید به مصاف صنعت نفتی بروند که بازی رفت را با دبل علی علیپور بردند؛ اما در جام حذفی توسط همین تیم اوت شدند. قطعا برانکو نمی خواهد برای بار دوم از این حریف سرسخت ضربه بخورد و البته از آنجا که سرخپوشان عنوان بهترین مهمان لیگ هفدهم را در اختیار دارند، می توان به موفقیت آنها قبل از دربی خوشبین بود.


اس خوزستان و شبه دربی برای برانکو


برعکس شفر، برانکو در دیداری آسان تر و البته در تهران باید به مصاف آبی های خوزستانی برود و می تواند با بردی سهل الوصول تمرین خوبی را برای دربی 86 انجام دهد. البته پرسپولیسی ها در مصاف با تیم های نفت تهران و گسترش فولاد در تهران نشان داد هیچ وقت نمی تواند برنده از پیش تعیین شده باشد؛ اما بهرحال سرخپوشان که در دیدار رفت با برد 3 بر یک در اهواز به استقبال دربی رفتند، روی برد این بازی حساب ویژه ای باز کرده اند تا با روحیه خوبی به مصاف استقلال بروند.

دیدگاه‌ها