کد خبر : 1499530 | 02 بهمن 1396 ساعت 11:15 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

مسئولان بدانند به غیر از کشتی باید به فکر زندگی‌ام باشم

اظهارات جالب عبدولی درباره پدیده «ضدکُشتی»!

دارنده مدال برنز جهان و المپیک از دلایل غیبت خود در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی پرده برداشت.

اظهارات جالب عبدولی درباره پدیده «ضدکُشتی»!

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک بعد از کناره گیری نفراتی چون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی در یکی، ۲ سال اخیر سعید عبدولی شاخص ترین چهره در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی محسوب می شود.


عبدولی که سابقه قهرمانی در جهان و رفتن روی سکوی المپیک را هم دارد، امسال در رقابت های جهانی فرانسه به مدال برنز رسید. این کشتی گیر ۲۸ ساله اندیمشکی که همواره از وضعیت زندگی معیشتی خود به عنوان یک مدال آور ناراضی است، در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای جام تختی قرار نگرفته است.


به نظر می رسد غیبت های پرتعداد او در اردوهای اخیر تیم ملی باعث شده تا کادرفنی باتجربه ترین ملی پوش را در ترکیب تیم ملی قرار ندهد.


به همین بهانه با سعید عبدولی همکلام شدیم که در ادامه صحبت های وی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 

 

  • دلیلی ندارد در جام تختی شرکت کنم


من سعی می کنم در تمرینات و اردوها تا جایی که می توانم حضور داشته باشم؛ اما رقابت هایی همچون جام تختی برای نفرات جوان تر است تا بتوانند تجربه کسب کنند. دلیلی نداشت در این مسابقات باشم. همچنین برای حضور در جام جهانی هم تصمیمی نگرفتم. هدف اصلی ام برای سال آینده حضور موفق در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی است.

 

 

  • کاش برای مدال آوران امتیازی قائل شوند


چه خوب می شد اگر برای مدال آوران جهانی و نفراتی مثل من که امتحانشان را پس داده اند، امتیازی قائل می شدند. به نظرم کسی که در جهان و المپیک مدال گرفته، لیاقت این را دارد که با سایرین وضعیتش متفاوت باشد. حتی خود رسول خادم به عنوان رییس فدراسیون گفته بود که اول شدن در مسابقات انتخابی ایران ملاک نیست، چون دیدیم که خیلی از آنهایی که در ایران قهرمان می شوند، در سطح جهان شانس زیادی برای گرفتن مدال ندارند. کسی مثل من نمی تواند هر ماه مسابقه بدهد. انتخابی تیم ملی برای خیلی ها خوب است؛ اما در رقابت های دیگر باید من را محک بزنند.

 

 

  • اسماعیل پور با یک دست هم از خیلی ها بهتر است!


یک مثال برای شما می زنم. مسعود اسماعیل پور در این یکی، ۲ سال به خاطر شکست خوردن در انتخابی تیم ملی به مسابقات اعزام نشده است. به نظر من اگر یک دست او را هم ببندند، بازهم از خیلی ها بهتر است. در ایران حریفان از اسماعیل پور شناخت کافی را دارند و به خاطر همین می توانند انرژی او را تخلیه کنند. اسماعیل پور بعد از ۲ کشتی انرژی اش تخلیه می شود و به همین خاطر شکست می خورد. سوریان هم اگر سوریان شد، به خاطر این بود که در طول سال زیاد وزن کم نکرد و تحت فشار نبود.

 

 

  • دینم را به کشتی ادا کردم


می توانم به جرات بگویم از بین تمام کشتی گیران ایرانی تنها کسی هستم که همیشه دینم را ادا کردم و همیشه برای کشتی گرفتن پیش قدم بودم. متاسفانه با این حال هیچ وقت ندیدم که مسئولان در حق من لطفی کنند و مرا متفاوت با بقیه ببینند. امروز هم به اردو می روم تا سوءتفاهمی پیش نیاید. گردنم از مو باریک تر است و نمی خواهم فکر کنند برای تیم ملی کلاس می گذارم.

 

1277953

 

 

  • باید به فکر زندگی ام باشم


وقتی به اردو نمی آیم، باید بدانند که ما بچه و زندگی داریم و فقط زندگی من کشتی نیست. البته بهترین اتفاق زندگی من قطعا کشتی بوده، چون از بچگی عمرم را برای این رشته گذاشتم. دغدغه من این است که بعد از خداحافظی از کشتی چطور خودم و زندگی ام را جمع و جور کنم. برخی بودند که حتی تا مرز افسردگی هم پیش رفتند. باید درک کنند که من خانواده دارم و آنها هم از من توقع دارند که در طول سال کنارشان باشم.

 

 

  • برخی ها ضدکشتی می گیرند!


متاسفانه وقتی هم که به مسابقات انتخابی می رویم، برخی ضدکشتی می گیرند و دفاعی عمل می کنند. این اتفاق هر کشتی گیری را اذیت می کند. البته من در همه حال توانستم توانایی های خودم را ثابت کنم؛ اما می خواهم بگویم شرایط کشتی گرفتن در ایران با مسابقات جهانی و المپیک متفاوت است.

 

 

  • مطمئن باشید سوریان برنمی گردد


حمید سوریان اسطوره است؛ اما مطمئن باشید دیگر به کشتی برنمی گردد. او کارش را کرده و برایش سخت است بعد از این همه مدت در شرایط سخت تمرینات قرار بگیرد. امید نوروزی هم با توجه به قوانین جدید و تغییر اوزان بعید است بتواند کاری از پیش ببرد. فقط قاسم رضایی به خاطر اینکه شرایط سنگین وزن ها متفاوت است؛ شاید بتواند برگردد. با این حال او هم آنطور که می دانم به خاطر بالا رفتن وزنش خیلی علاقه ای به بازگشت ندارد.

دیدگاه‌ها