کد خبر : 1499547 | 02 بهمن 1396 ساعت 12:07 | 11.5K بازدید | 3 دیدگاه

از کرانچار انتظار قهرمانی یا نائب قهرمانی داشتیم؛

سبحانی: نه به ساکت فکر می‌کنم، نه خلیلیان!

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه می گوید که هیچ‌کدام از گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی سپاهان در رسانه‌ها مطرح شده‌اند را برای این سمت در نظر ندارد.

سبحانی: نه به ساکت فکر می‌کنم، نه خلیلیان!

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از خبرگزاری ایمنا اتفاقات باشگاه سپاهان از عصر روز جمعه تا کنون در صدر اخبار رسانه‌های اصفهان و کشور قرار گرفته و پس از استعفای محسن طاهری از مدیرعاملی این باشگاه و کناره‌گیری زلاتکو کرانچار از سرمربیگری زردپوشان، نام‌های متفاوتی برای جانشینی این دو در رسانه‌ها مطرح شده است.

 

در مورد شرایط این روزهای باشگاه سپاهان با بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت و گو کردیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

 

 

•  گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی باشگاه سپاهان مطرح شده تا چه اندازه به گزینه مدنظر شما نزدیک است؟

 

اصلاً. این گزینه‌ها، گزینه‌های من نیستند و در این مورد با رسانه‌ها مصاحبه‌ای نداشته‌ام. هر زمان تصمیم گرفتم چه کسی را برای مدیرعاملی باشگاه سپاهان انتخاب کنم، وی را معرفی می‌کنم و خبر آن هم منتشر می‌شود. اینها گمانه‌زنی‌هایی است که دیگران مطرح می‌کنند و من بر اساس گمانه‌زنی‌های دیگران تصمیم نمی‌گیرم. ممکن است گمانه‌زنی‌های دیگران به تصمیم من نزدیک باشد یا نباشد.

 

 

•  در چند روز اخیر از افرادی مانند مهرزاد خلیلیان، احمدرضا نیک‌کار اصفهانی، علیرضا رحیمی و محمدرضا ساکت در رسانه‌ها نام برده شده است.

 

اصلاً نام هیچ کدام از این افراد برای مدیرعاملی در ذهن من نیست.

 

 

•  گزینه‌های خود را برای مدیرعاملی باشگاه انتخاب کرده‌اید؟

 

نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم و هر زمان که مدیرعامل جدید را انتخاب کردم، خبرش را می‌بینید.

 

 

•  تا الان فکری برای این موضوع نکرده‌اید و اینکه نفراتی را انتخاب کنید؟

 

در حال فکر کردن هستیم و بدون فکر که نمی‌شود مدیرعامل انتخاب کرد. معیارهایی برای انتخاب مدیرعامل باشگاه دارم که سه تا چهار نفر را با این معیارها شناسایی می‌کنیم و در نهایت به گزینه اصلی می‌رسیم. تا کنون کسی بر اساس این معیارها شناسایی نشده است.

 

 

•  فکر می‌کنید مدیرعامل باشگاه سپاهان چه زمانی معرفی شود؟

 

عجله‌ای برای انتخاب مدیرعامل نداریم. الان سرمربی تیم فوتال سپاهان برای ما مهم است. سرمربی است که تیم را اداره می‌کند و کاری با باشگاه ندارد. باشگاه تیم‌های ریز و درشت و مختلفی در بخش آقایان و بانوان دارد. می‌خواهیم مدیرعامل را با دقت بیشتری انتخاب کنیم.  

 

 

•  برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال سپاهان به نتیجه‌ای هم رسیده‌اید؟

 

در حال مذاکره با چند سرمربی مطرح هستیم که یک مربی خارجی و یک مربی ایرانی هستند و سرمربی سپاهان در سه یا چهار روز آینده معرفی می‌شود. گزینه‌هایی که برای سرمربی تیم مطرح است را دیگران مطرح کرده‌اند. درست نیست که ما الان بگوییم، هر کسی را که انتخاب کردیم در یک فضای کاملاً آرام با او مذاکره و شرایط را بررسی می‌کنیم و با هر گزینه‌ای که به توافق رسیدیم، به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان معرفی خواهیم کرد.

 

 

•  مربی خارجی بیشتر مدنظرتان است یا مربی ایرانی؟

 

با هر کدام که بتوانیم توافق کنیم.

 

 

•  محسن طاهری در سمت سرمربیگری تیم هندبال سپاهان می‌ماند؟

 

طاهری در تیم هندبال حضور دارد. عضو هیأت مدیره باشگاه و کمیته فنی هم است و تنها از سمت مدیرعاملی باشگاه استعفا کرد.

 

 

•  به نظر شما استعفای طاهری بر بهبود عملکرد تیم فوتبال سپاهان تأثیری دارد؟

 

 مدیرعامل باشگاه نقش زیادی در تیم فوتبال ندارد. سرمربی و بازیکنان در تیم نقش دارند. مدیرعامل مدیر سطح بالای کل باشگاه است تا بودجه باشگاه را دریافت کند، تخصیص بودجه کند، از کارخانه برای باشگاه پول بگیرد، به دنبال اسپانسر برود و ... . در واقع کار مدیرعامل باشگاه تخصصی نیست. انتظار می‌رود تغییر در مدیریت باشگاه تأثیر مثبتی به دنبال داشته باشد.

 

 

•  شما با جدایی طاهری از باشگاه سپاهان موافق بودید؟       

 

طاهری چون در تیم هندبال هم فعالیت می‌کند، اصرار به کناره‌گیری از مدیرعاملی باشگاه داشت. او فردی توانمند، سالم و بدون حاشیه است و کارش را انجام می‌دهد. طاهری پیش از این هم چندین بار استعفای خود را اعلام کرده بود، اما باشگاه با استعفای او موافقت نکرد چون از کارش راضی بود.

 

 

•  نامه استاندار اصفهان چه اندازه در استعفای طاهری تأثیر داشت؟    

 

 ما تصمیممان را گرفته بودیم. استاندار هم که به شخص خاصی اشاره نکرده بود. درخواست استاندار بازنگری بود تا باشگاه آسیب نبیند. چون هواداران از مهرعلیزاده به‌عنوان مسئول استان انتظار داشتند، مهرعلیزاده این انتظارات را به ما منتقل کرد که البته ما تصمیماتمان را از قبل گرفته بودیم.

 

 

•  نحوه جدایی کرانچار و اینکه بدون درخواست مطالبات زیاد از تیم جدا شد، کمی تعجب‌انگیز بود. دلیل این موضوع چه بود؟

 

کرانچار انتظار رفتن را هم داشت چون به او گفته بودیم که اگر نتیجه نگیرد، ممکن است در مورد او تصمیماتی بگیریم. این را قبلاً هم به او گفته بودیم. باشگاه، بازیکنان را با نظر او انتخاب کرده و تیم را بسته بود و حتی انتظار قهرمانی و نایب قهرمانی از او داشتیم و به هر دلیلی کرانچار نتوانست خواسته‌های ما را برآورده کند و متوجه شده بود که شاید ادامه همکاری با تیم سپاهان به صلاح نباشد.

 

 

•  این شایعه که کرانچار را تهدید کرده بودند، صحیح است؟

 

نه، اصلاً این طور نیست. کرانچار آدم با شخصیتی است و تیم سپاهان را هم دوست داشت. کما اینکه زمانی که از او درخواست کردیم به سپاهان بیاید، خیلی سریع آمد و بر روی مبلغ قرارداد خود هم حرف زیادی نداشت. الان هم که قرار به رفتن او شد، به‌عنوان یک آدم حرفه‌ای و با شخصیت‌ حرفه‌ای این موضوع را پذیرفت. بالاخره یک روز او را می‌خواهند و یک روز نتیجه نمی‌گیرد و به او می‌گوییم برو و خودش تمام این موارد را می‌داند. انشاالله که نحوه جدایی کرانچار درسی برای ایرانی‌ها شود.

 

 

•  آیا باشگاه سپاهان از نتیجه گرفتن با یک مربی خارجی درس می‌گیرد تا به سراغ گزینه ایرانی باتجربه برود؟

       

اگر هم قرار شد مربی خارجی بیاوریم، یک مربی خارجی خوب به خدمت می‌گیریم.

 

 

•  به نظرتان با توجه به نتایج ضعیف سپاهان و شرایط این تیم در جدول رده‌بندی، کسی هدایت این تیم را تا پایان فصل قبول می‌کند؟

 

سپاهان ویژگی‌هایی دارد که خیلی‌ها دوست دارند در آن حضور داشته باشند. نحوه پرداخت‌ها، شخصیت و سابقه تیم و ... که هم بازیکن و هم مربی بر روی آن حساب می‌کند و این موارد برای آن‌ها انگیزه است و بازیکنان هم درست است در همه بازی‌ها شانس نمی‌آورند، اما تمام اهل فن تأیید می‌کنند که تیم سپاهان خیلی خوب بازی می‌کند و بازیکنان سپاهان بسیار خوب هستند و بالاخره هر سرمربی از حضور در این تیم استقبال می‌کند.

دیدگاه‌ها