کد خبر : 1499562 | 02 بهمن 1396 ساعت 13:20 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال خوزستان – ذوب‌آهن در مرز لغو

گردوغبار جنوبی علیه برنامه لیگ برتر

گرد و غبار همچنان در شهرهای مختلف استان خوزستان وجود دارد و هیچ بعید نیست بازی فردای استقلال و ذوب آهن در اهواز لغو شود.

گردوغبار جنوبی علیه برنامه لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، هفته پیش دیدار تیم های فولاد و پیکان که قرار بود روز جمعه برگزار شود، به شنبه موکول شد؛ اما تداوم گرد و غبار در اهواز، سبب تعویق این مسابقه به زمان دیگری شد. حال سه روز از این موضوع می گذرد و همچنان هوای اهواز در شرایط غیر استاندارد قرار دارد و هیچ بعید نیست مسابقات این هفته فوتبال در خوزستان بازهم لغو شود.

 

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان امروز در مصاحبه با رسانه های محلی گفت:« در حال حاضر به دلیل اینکه در هوا و جو تغییراتی ایجاد نشده است، وضعیت گرد و خاک در بیشتر شهرها پایدار مانده است؛ ولی به تدریج دید افقی بهتر خواهد شد.»

 

وی در خصوص پایان این گرد و غبار هم اظهار داشت:« زمانی این پدیده کاملا از خوزستان خارج می‌شود که بارش قابل ملاحظه یا تغییرات جوی مناسبی داشته باشیم. »

 

اما خبر دیگری که شهروندان اهوازی را نگران می کند، احتمال فعال شدن کانون های داخلی گرد و غبار است که ممکن است وضعیت را بدتر هم کند؛ ولی برخی نقشه های هواشناسی نیز از احتمال بارش خفیف باران در عصر سه شنبه خبر داده اند.

 

البته امروز برخلاف روزهای دیگر مدارس، دانشگاه ها و ادارات به فعالیت عادی خود ادامه دادند و مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز خبر از رفع کامل گرد و غبار تا پایان امشب داد.

 

اگر هوای اهواز تا فردا در حالت سالم قرار بگیرد، به احتمال زیاد بازی استقلال خوزستان و ذوب آهن برگزار خواهد شد و تلاش مسئولان فوتبال این استان نیز برای برگزاری مسابقه است، چرا که تعویق دو دیدار، اصلا خبر خوشایندی نیست.

 

اوضاع در استان خوزستان به قدری وخیم بود که حتی پرواز سبزپوشان اصفهانی به اهواز لغو شد و شاید این موضوع، برگزاری بازی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

همچنین باید گفت استاندارد غبار در هوا 150 میکروگرم برمترمکعب است؛ اما در روزهای اخیر، میزان غبار در هوای شهرهای جنوبی به 7-8 برابر این مقدار هم رسیده بود.

دیدگاه‌ها