کد خبر : 1499568 | 02 بهمن 1396 ساعت 13:49 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال ایران و قطر با هم قابل مقایسه نیست؛

طارمی: آرزویم بردن جام با الغرافه است

مهاجم ایرانی و جدید تیم الغرافه قطر مصاحبه ای اختصاصی با سایت این لیگ انجام داد.

طارمی: آرزویم بردن جام با الغرافه است

به گزارش "ورزش سه"، در این هفته رقابت های لیگ ستارگان قطر، تیم الغرافه میزبان قهرمان 13 دوره لیگ قطر یعنی تیم السد خواهد بود.

 

مهدی طارمی که در نقل و انتقالات زمستانی به همراه وسلی اسنایدر هلندی به الغرافه پیوسته، به دلیل محرومیت 4 ماهه ای که فیفا برایش در نظر گرفته بود، در بازی هفته سیزدهم مقابل ام صلال که با پیروزی 4 بر 2 الغرافه همراه شد، نتوانست تیمش را همراهی کند.

 

مهاجم 25 ساله ایرانی که نخستین حضور در خارج از ایران را تجربه می کند و در 22 بازی ملی 10 گل به ثمر رسانده، مصاحبه ای اختصاصی با سایت لیگ ستارگان قطر انجام داده است که به شرح ذیل است:

 

حضور در قطر تا به اینجا چطور بوده است؟


من حدود یک هفته است که به قطر آمده ام و احساس خوبی دارم. مسئولان باشگاه و بازیکنان حمایت های خوبی از من داشته اند. به تازگی محرومیت چهار ماهه من به پایان رسیده و در تلاش هستم که یک بازگشت قدرتمندانه به فوتبال داشته باشم. من بسیار هیجان زده ام از این که شروع کارم در الغرافه با بازی مقابل تیم السد است. روحیه تیم و فضای رختکن الغرافه خوب است. تیم به طرز قابل توجهی پیشرفت داشته و پیروزی های پیاپی یک حس رضایت به همه ما داده است.

 

چرا الغرافه را انتخاب کردی؟


من درباره فوتبال باشگاهی قطر و سطح بالای آن زیاد شنیده ام. هموطن های من، اشکان دژاگه که تجربه طولانی در العربی داشت و مسعود شجاعی، که خودش در الغرافه بازی کرده، به من درباره چشم انداز ادامه فوتبالم در قطر مشورت داده اند. اما تصویر شفاف تر از شرایط قطر را مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم السد و همچنین سروش رفیعی، هافبک تیم الخور به من داده اند.

 

هنوز در قطر بازی نکرده ای، اما تفاوتی که بین اینجا و ایران حس می کنی در چیست؟


شما نمی توانید بازی در ایران و قطر را با هم مقایسه کنید. در کشور من بازیکنان و استعدادهای بسیاری حضور دارند؛ اما زیرساخت ها به خوبی اینجا نیست. در قطر هم کیفیت بازی ها بالاست و امکانات خوبی در اختیار فوتبال است.

 

بازی کنار اسنایدر را چگونه می بینی؟


اسنایدر یک بازیکن فوق العاده است و هیچ شکی در این مورد نیست. او در آژاکس، اینتر و رئال درخشیده و من همیشه سبک بازی او را دوست داشته ام. حضور او برای الغرافه و فوتبال قطر قطعا خوب خواهد بود.

 

چشم انداز پیش روی الغرافه چطور است؟


الغرافه یک باشگاه بزرگ با دستاوردهای فراوان است. این تیم کیفیت و ظرفیت شکست همه تیم های لیگ قطر را دارد.

 

1277015

 

نظرت درباره کار کردن زیر نظر بولنت ترکیه ای چیست؟


حتی قبل از حضور در قطر هم من درباره این سرمربی و نحوه کار او شنیده بودم. او تمرینات ویژه ای برای ما در نظر می گیرد و هیچ دلیلی وجود ندارد که الغرافه دوباره به یک قدرت بزرگ تبدیل نشود.

 

بازی هفته چهاردهم مقابل السد چگونه است؟


السد هم تیم بزرگی است؛ اما من باور دارم که می توانیم این بازی را ببریم. این ترکیب تیم الغرافه مانند یک ماشین عالی کار می کند. ما می توانیم آنها را شکست دهیم، چرا که نه! من به الغرافه آمدم که کمک کنم در بازی ها به پیروزی برسیم و آرزو می کنم با این تیم یک جام فتح کنم.

 

پیام تو برای هواداران الغرافه چیست؟


ما بیشترین تلاشمان را انجام می دهیم تا با یک عملکرد خوب هواداران را خوشحال کنیم. شخصا دوست دارم با گلزنی های بسیار، باعث خوشحالی آنها بشوم.

 

نظرت در خصوص شانس های ایران در جام جهانی روسیه چیست؟


ایران با اسپانیا و پرتغال و مراکش همگروه شده و یک گروه قدرتمند را تشکیل داده اند. با این حال ما هنوز امیدواریم که به دور حذفی جام جهانی صعود کنیم.

دیدگاه‌ها