کد خبر : 1499759 | 03 بهمن 1396 ساعت 09:49 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنی را به زور در تیم ملی نگه نمی‌داریم

کولاکوویچ: برزیل هم نمی‌تواند برای مدال تضمین بدهد

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در این مدت هم که در ایران نبودم، عملکرد تمامی بازیکنان حتی لژیونرها را زیر نظر داشتم.

کولاکوویچ: برزیل هم نمی‌تواند برای مدال تضمین بدهد

به گزارش "ورزش سه"، ایگور کولاکوویچ امروز بعد از گذشت یک هفته از بازگشتش به ایران در هتل آکادمی فوتبال  در نشست خبری حاضر شد. او علاوه بر توضیحاتی که درباره برنامه های تیم ملی در سال پیش رو داد، سوالات خبرنگاران حاضر در نشست را هم پاسخگو بود.


در لیگ جهانی به 2 تیم نیاز داریم


اولین مسابقه ما در فرانسه و آرژانتین است و سپس در روسیه و امریکا و تهران خواهد بود. اگر به مسابقات جهانی برویم، عملا ۱۹ مسابقه خواهیم داشت که خستگی زیادی برای بازیکنان در پی دارد و باید برنامه ریزی کنیم.در لیگ جهانی نیاز داریم از دو تیم استفاده کنیم و کار را ادامه دهیم. نکته مهم این است که جوانان و نوجوانان برنامه خاصی ندارند و از روز نخست می توانند در کنار باتجربه ها حضور داشته باشند و با منش آنها آشنا شده و از آنها یاد بگیرند. سال گذشته قرار بود از جوانان استفاده کنیم اما به دلیل فشرده بودن برنامه  آن رده سنی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم اما امسال شرایط فرق خواهد داشت و‌ می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.


تیم ب را به بازی های آسیایی می فرستیم


باید تاکید کنم که در اردو فقط ۲۸ بازیکن برتر حضور نخواهند داشت، چون همه می خواهند که جوانان در تیم ملی حاضر باشند. جام جهانی را هم در ایتالیا و بلغارستان داریم که امیدوارم با توافق مسئولان روبرو شویم و برای بازی های آسیایی به تیم ملی اصلی استراحت دهیم و از تیم ب استفاده کنیم. ضمن اینکه چون تدارک خیلی خوبی برای جهانی می خواهیم، امیدوارم در جام باشگاه های جهان هم با باشگاه مربوطه تعامل خوبی داشته باشیم تا ملی پوشان بتوانند بیشتر استراحت کنند. اعضای اصلی تیم ملی بزرگسال را باید سالم نگه داریم و در زمان نیاز از آنها استفاده کنیم.


همه بازیکنان را زیر نظر داشتم


من بعد از مسابقات جام قهرمانان قاره ها از ژاپن به کشورم برگشتم و از زمان قانونی مرخصی که داشتم، استفاده کردم. الان هم مدتی است که به ایران آمدم و با اکثر مربیان لیگ برتری دیدار کردم. البته در این مدت هم که در ایران نبودم، عملکرد تمامی بازیکنان حتی لژیونرها را زیر نظر داشتم.

 

1278148

 

دوره تنبیه انضباطی عادل غلامی تمام شد


من شخصا وقتی این تصمیم را درباره عادل غلامی گرفتم، خیلی متاثر بودم. او یک بازیکن باکیفیت است که در یک لحظه اشتباه بزرگی مرتکب شد. روز بعد از آن اتفاق گفت و گویی با غلامی داشتم که او اصول مرا پذیرفت. در دور آتی که پیش رو داریم، طبیعتا فعالیت های زیادی را خواهیم داشت. دوره تنبیه انضباطی عادل غلامی به پایان رسیده است اما مشخص نیست که قطعا او به تیم ملی دعوت شود. در این دوره برنامه ما روی بازیکنان جوان است و باید دید که غلامی می تواند در رقابت با آنها خوب عمل کند یا خیر.


از محمودی سیگنالی برای بازگشت دریافت نکردم


شهرام محمودی خودش تصمیم گرفت از تیم ملی جدا شود. بعد از آن من هیچ سیگنالی را از این بازیکن دریافت نکردم که می خواهد به تیم ملی برگردد. تمرکز من روی این است که بتوانم بازیکنان مستعد را دعوت کنم و هدفم موفقیت تیم ملی است.


میزان مرخصی ام طبق قرارداد است


من 14 ژانویه به ایران بازگشتم و دقیقا 3.5 ماه در مرخصی بودم، نه 4 ماه. تا جایی که به محتوای قراردادم مربوط می شود، آن را رعایت کردم. می توانید این موضوع را از فدراسیون به عنوان کارفرما سوال کنید؛ چون من نمی توانم درباره جزییات قراردادم صحبت کنم. مطمئنا فدراسیون خیلی دقیق عملکرد مرا زیر نظر دارد و اگر من برخلاف قرارداد عمل کنم، فدراسیون می تواند مرا تحریم کند.


قرار نبود به لهستان بروم


در قرارداد من چنین چیزی نیامده است که بخواهم برای مسابقات جام باشگاههای جهان بروم و عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشته باشم. مطمئن باشید که من این رقابت ها که بانک سرمایه به عنوان نماینده ایران در آن حضور داشت، مثل مسابقات لیگ زیر نظر داشتم. در ضمن بودجه ای هم برای حضور در لهستان کنار نگذاشته بودم.


هنوز کادرفنی تیم ب مشخص نیست


این پیشنهاد من برای فدراسیون والیبال بود که تیم ب به بازی های آسیایی 2018 اعزام شود و هنوز فدراسیون این موضوع را تایید نکرده است. جام جهانی جزو مسابقات مهم ما محسوب می شود؛ اما باید برای تمامی مسابقات پیش رو ارزش قائل شد. با این حال من امیدوارم با نظر مثبت فدراسیون مواجه شوم. در صورتی که با پاسخ مثبت فدراسیون روبرو شوم، در نحوه انتخاب کادرفنی باید دقت زیادی به خرج دهیم؛ اگرچه هنوز روی نام خاصی نظر نداریم.


امیدوارم ضیایی راه داورزنی را ادامه دهد


من به محض اینکه از سفر بازگشتم، نشستی را با ضیایی داشتم. تمام این طرح هایی که اینجا توضیح دادم، با رییس فدراسیون درمیان گذاشتم. فراموش نکنید ضیایی قبل از اینکه به عنوان ریاست فدراسیون والیبال انتخاب شود، قائم مقامی فعال در کنار داورزنی بود. هر 2 نفر برای پیشرفت والیبال ایران فعالیت های زیادی را در سطح آسیا و جهان انجام دادند. امیدوارم ضیایی مسیر موفق داورزنی را ادامه دهد.

 

بازیکنان ایران برای کشورشان جان می دهند


هیچ تضمینی در هیچ کجای دنیا برای کسب مدال دنیا وجود ندارد. حتی برزیل که تقریبا همیشه صاحب مدال بوده، نمی تواند بگوید که قطعا مدال کسب می کنیم. همین مسابقات آخر در ژاپن که برزیل، ایتالیا و ایران روی سکو رفتند، سایر تیم ها نیز شایستگی گرفتن مدال را داشتند. والیبال ایران یک چیز دارد که بقیه ندارند، آن هم یک میل قلبی بزرگ است که می خواهد کاری را انجام دهد. این جوانانی که داریم، عملا آمادگی دارند که جان خودشان را هم برای پرچمشان و کشورشان بدهند. من هم افتخار می کنم که در کنار این نفرات هستم. با توجه به شخصیتی که از ملی پوشان ایران سراغ دارم، می گویم که آنها در مسابقات پیش رو از هیچ فداکاری و ایثار کم نمی گذارند.

 

1278149


بازیکنی را به زور به تیم ملی نمی برم


شهرام محمودی یک بازیکن درخشان است. او مشکلی داشت و به ما اعلام کرد که به خاطر این مشکل نمی تواند در تیم ملی باشد. کیفیت او مورد نیاز تیم ملی است؛ اما من دوست ندارم بازیکنی را به تیم ملی بیاورم که برخلاف میل قلبی اش آنجا حضور داشته باشد. با این حال محمودی صادقانه گفت که نمی تواند تمام توانش را برای تیم ملی بگذارد. از سوی دیگر این موضوع خطرناک است که من قرار باشد برای هر بازیکنی شخصا صحبت کنم.


سفارت آمریکا برای ما محدودیت ایجاد کرد


لیست سال گذشته در اواسط تابستان تدوین شد. در این لیست گسترده که با همکاران آن را تدوین کردیم، تقریبا تمامی افرادی که امکان حضور در لیگ جهانی را داشتند، قرار دادیم. برای سفر به آمریکا شرایط پیچیده است و سفارت این کشور می گفت باید لیست نهایی خود را به ما بدهید. ما اصلا نمی دانستیم که نفرات سال گذشته ما امسال هم حضور دارند یا خیر. به همین دلیل شاید خیلی از نفرات مستعد والیبال ایران در آن لیست قرار نگرفتند. فدراسیون والیبال در تماس با فدراسیون آمریکا است تا اگر بتوانیم نام چند نفر را به آن لیست اضافه کنیم. با این حال شما می دانید که شرایط چقدر از نظر سیاسی سخت است. من نمی دانم این لیست چطور در رسانه ها منتشر شده است.


مسائل اخلاقی بازیکنان را از مربیانشان می پرسم


تا جایی که مسائل به نظارت من مربوط می شود و ویدیوی بازی های لیگ برای من ارسال می شد؛ روی نکات فنی تمرکز داشتم. با این حال نیاز است که با مربیان تیم های لیگ برتری صحبت کنم و درباره مسائل اخلاقی بازیکنان از آنها بشنوم. حتی اگر خودم در ایران حضور داشتم، باز هم خیلی از این مسائل را نمی توانستم ببینم. جا دارد از همین جا از همکاران ایرانی خودم تشکر کنم که با صداقت کامل و روی باز اطلاعات را در اختیار من قرار دادند.

 

برای چند تیم بزرگ دعوت نامه فرستادیم


در صحبت هایی که با ضیایی داشتم، از او خواهش کردم که به خاطر شلوغی برنامه های تیم ملی 2 تیم را داشته باشیم. رییس فدراسیون در این باره قول هایی به من داد. در ضمن برای بازی های تدارکاتی هم رایزنی هایی صورت گرفته است. ما جام واگنر را قبل از جام جهانی قطعی کردیم. از سوی دیگر برای تیم های بزرگ جهان دعوت نامه فرستادیم تا قبل از لیگ جهانی با آنها بازی کنیم که به محض گرفتن پاسخ آن ها را به اطلاع رسانه ها می رسانیم.


قرار نیست همسرم در ایران مربی شود


همسرم در صربستان شاغل است و به کار مربیگری اش می پردازد. هیچ صحبتی مبنی بر حضور در او در ایران برای سرمربیگری تیم ملی هندبال بانوان وجود نداشته است.


تا پایان جام جهانی در ایران هستم


من تا پایان مسابقات جام جهانی 2018 در ایران هستم. فقط شاید برای تعطیلات نوروز به کشور بروم و برگردم. باید بگویم متاسفانه در ایران امکاناتی که در کشورم برای بازبینی فیلم های بازی های لیگ برتر داشتم را ندارم. من بعد از مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر به صربستان می روم اما آنجا استراحت نمی کنم و مشغول بررسی بازی های لیگ خواهم بود.

دیدگاه‌ها