کد خبر : 1499974 | 04 بهمن 1396 ساعت 10:49 | 96.7K بازدید | 0 دیدگاه

چرا الهلال صلابت فصل پیش را ندارد؟

گزارش: 8 دلیل افت شدید الهلال در آستانه لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال الهلال عربستان در ماه های اخیر نتایج مقتدرانه ای را کسب نکرده است.

گزارش: 8 دلیل افت شدید الهلال در آستانه لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الهلال، صدرنشین لیگ عربستان و حریف استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، یکی از مهمترین تیم های غرب آسیا به شمار می رود. این تیم که فصل گذشته راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان شد، قطعا مهم ترین امید سعودی ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی در رقابت های آسیایی در رده باشگاهی است.

 

به همین دلیل روزنامه های عربستانی به بررسی علل افت این تیم پس از دیدار فینال لیگ قهرمانان مقابل اوراواردز پرداخته اند تا مشخص شود چرا الهلال در حال حاضر نشانی از آن تیم چند ماه قبل و فصل گذشته ندارد. دلایل پایین آمدن سطح کیفی الهلال به این شرح است:

 

 

1) اثرات فینال آسیا:


شکست در فینال آسیا یک سایه در بازیکنان باقی گذاشت هم از لحاظ ذهنی و هم از نظر بدنی. آنها با وجود تلاش زیادی که کردند، بدون جام بازگشتند و این طبیعی است که روی اعضای تیم اثر بگذارد.

 

 

2) مصدومیت های پیاپی:


به عنوان نمونه، الهلال در آخرین بازی خود مقابل القادسیه، نواف العابد، کارلوس ادواردو، عمر خریبین، الخیبری و محمد البریک را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. این اتفاقات هر تیمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

1275968

 

3) غیاب کارلوس ادواردو:


همه غایبان الهلال یک طرف و غیاب کارلوس ادواردو در طرف دیگر. هیچ بازیکنی برای الهلال به اثرگذاری ادواردو وجود ندارد. غیبت او که پس از مصدومیت در فینال آسیا اتفاق افتاد، خط میانی و حمله الهلال را با خللی جبران ناپذیر مواجه کرد.

 

 

4) ترکیب ثابت:


استفاده از بازیکنان ثابت و بازی با ترکیب معین، باعث شده که همه مربیان با نحوه بازی الهلال آشنا باشند و چگونگی ضربه زدن به این تیم را متوجه شده باشند.

 

 

5) پرونده خارجی ها:


بعد از شکست در فینال آسیا، مدیریت باشگاه متوجه شد که ادواردو را در اختیار ندارد و همچنین ماتیاس از تیم جدا می شود. اما تا همین الان هنوز مشکل بازیکنان جانشین آنها حل نشده است.

 

 

6) بی انگیزگی:


تیم الهلال با ریتم آرامی بازی می کند و دیر به گل می رسد. بازیکنان به راحتی توپ را از دست می دهند. به نظر می رسد که تیم بدون روح و انگیزه در زمین حاضر می شود و شکست، بازیکنان را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

 

 

7) از دست دادن فرصت ها:


در هر بازی مهاجمان تیم تعداد زیادی موقعیت را از دست می دهند و این اتفاق ممکن است هر چیزی را تغییر دهد.

 

 

8) اشتباه بر سر ماتیاس:


بستن قرارداد با بازیکنی مثل ماتیاس اشتباهی نابخشودنی است. این اشتباه تیم را در زمانی که به همه بازیکنان نیاز داشت، تحت تاثیر قرار داد.

 

اینفوگرافی زیر نشان می دهد که نتیجه گیری و آمار الهلال در بازی های 3 ماه اخیر پس از فینال لیگ قهرمانان چقدر با مسابقات قبل از آن متفاوت بوده است. الهلالی ها قبل از بازی با اوراوا 62 درصد مسابقاتشان را برده بودند اما در این سه ماهه اخیر کمتر از  نیمی از بازی ها را با پیروزی به پایان رسانده اند؛ همچنین افت امتیاز گیری آبی های پایتخت عربستان از 74 درصد به 51 درصد کاهش چشمگیری داشته است.

 

1278350

 

یکی دیگر از نقاط مثبت الهلال قبل از بازی فینال آسیا، شکست ناپذیری آنها در 13 بازی متوالی بود؛ این در حالی است که شاگردان رامون دیاز در 11 بازی اخیر خود 2 بار مغلوب حریفان شده اند. جالب اینکه تیم هایی موفق به شکست الهلال شدند که اسم و رسم چندانی هم ندارند. الفیحاء در لیگ الهلال را مغلوب کرد و القادسیه هم موفق شد چند روز پیش مدافع عنوان قهرمانی جام پادشاهی عربستان را از این تورنمنت حذف کند.

دیدگاه‌ها