کد خبر : 1500022 | 04 بهمن 1396 ساعت 14:15 | 193.8K بازدید | 0 دیدگاه

اگر برابر پدیده بد بازی می‌کرد، حسینی به میدان می رفت

شفر: رحمتی نمی تواند تاثیری روی من بگذارد

سرمربی استقلال امیدوار است تیمش فردا با پیروزی برابر پارس جنوبی دوباره روند پیروزی های خود را آغاز کند.

شفر: رحمتی نمی تواند تاثیری روی من بگذارد

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر در نشست خبری قبل از بازی با پارس جم پاسخ خبرنگاران را داد:


همه می خواهند استقلال را ببرند


بازی قبلی در لیگ را دیدیم. الان همه می خواهند مقابل ما برنده باشد.

 

ما مثل بایرن مونیخ هستیم


همه تیم های 20-30 درصد بیشتر از توانشان در بازی های قبلی، خود را مقابل ما نشان می دهند و همه می خواهند تیمی باشند که ما را شکست می دهند. من این را به بازیکنانم هم گفتم. در بازی های قبلی هم به آنها گفتم که این یک تعریف و تمجید است که همه می خواهند شما را ببرند. مثل بایرن مونیخ در آلمان که همه می خواهند آنها را شکست دهند. پس باید همیشه آماده باشیم. خیلی وقت می گذرد از آخرین بازی ای که استقلال شکست خورد ولی باید بگویم همه بازی های لیگ سطح خوبی دارند و من بازی خیلی از تیم ها را می بینم و همه بازی ها سخت و دشوار است. این برای کی روش و تیم ملی ایران هم خیلی خوب است. من کنفرانس اول یا دومی بود که در ایران داشتم و گفتم این خیلی مهم است که بازیکنان ملی پوش در باشگاه هایشان خیلی خوب باشند و در تیم ملی هم خوب کار کنند.

من امروز و روزهای قبل هم به بازیکنان گفتم که حریفمان بسیار خوب است و در بازی قبلی هم ما را شکست داده است. در بازی قبلی که ما باختیم، استقلال خیلی موقعیت گل نداشت. در بازی با حریف قبلی یعنی پدیده هم از بازیکنان و کادرفنی درباره آنها  در بازی رفت پرسیدم ولی گفتند ما نمایش خوبی در بازی رفت برابر آنها نداشته ایم. می خواهم کمی درباره مسائل تاکتیکی صحبت کنم. ما همواره با کادرفنی فیلم بازی های حریف را می بینیم و درباره نقاط ضعف و قوت آنها صحبت می کنیم. در بازی قبلی مقابل پدیده می دانستیم دفاع چپ و شماره 7 این تیم در کارهای تهاجمی خیلی خوب است و شجاعیان هم مصدوم بود. اگر می خواستیم قائدی را بازی دهیم باید خیلی عقب بازی می کرد و شاید او کیفیت خودش را در آنجا نمی توانست نشان دهد.

ما نشستیم و صحبت کردیم و دیدیم نورافکن می تواند در آن پست، بازیکن خوبی باشد. در نیمه اول موقعیت نورافکن جدید بود ولی خیلی خوب توانست شماره 7 آنها را مهار کند و در نیمه دوم هم خیلی خوب بازی کرد. شاید می گفتند ما دفاعی بازی کردیم. اگر شما آمار را ببینید ما 5 موقعیت خوب گلزنی داشتیم ولی حریف ما 2 موقعیت داشت. در مقابل سایپا 5 به 5 بود موقعیت های دو تیم. ما خیلی وقت ها شانس های گلزنی بیشتری از حریف داشته ایم.

 

 

ضربه آخر زدن خیلی مهم است


شاید خیلی ها هم بدانند که زدن ضربه آخر خیلی مهم است. ما موقعیت های خوبی داشتیم مثل فرصتی که جابر انصاری داشت. برای آینده هم همین کار را می کنیم. ما حریف را آنالیز می کنیم تا ببینیم چطور برنامه ریزی کنیم تا پیروز شویم. من خیلی وقت ها می شنوم که چرا استقلال دفاعی بازی کرد. می خواهم این مسئله را توضیح دهم. همینطور در آمار دیدیم که حریف بیشتر از ما خطا کرد. با این حال فردا بازی سختی داریم چون حریفمان تیم بسیار خوبی است و آنها در ضدحمله قدرتمند هستند؛ در نتیجه باید در ضدحملات موفق باشیم و گل بزنیم.

 


بازهم رحمتی بازی می کند


بعد از بازی با تراکتورسازی قبل از بازی آخرمان در جام حذفی، گفتم که رحمتی در حذفی به میدان می رود و حسینی در لیگ بازی می کند. مسئله این است که بازی بسیار مهمی در جام حذفی داریم. نمی توان یک دفعه او را به آن بازی مهم ببریم بدون اینکه آمادگی خود را بالا برده باشد. به او گفتم اگر بازی قبلی خوب باشد، این بازی هم به میدان می رود. اگر او آن بازی را بد کار می کرد، حسینی در حذفی هم به میدان می رفت. چیزی که اینجا مهم است تیم است. حسینی دروازه بان بسیار خوبی است و کی روش  و همه این مسئله را می دانند و باید دروازه بان تیم ملی در جام جهانی باشد. او دو کارته است و شاید یک بازی هم کارت بگیرد و این بار محروم شود. من با کل تیم صحبت کردم. درباره او و قربانی صحبت کرده ام. تیم ما یک روح مشترک دارد. شما نمی توانید پیروز شوید اگر پنج نفر یک سمت و 3 نفر سمتی دیگر باشند. همه باید همدل باشیم چون یک تیم هستیم تا موفق شویم.

 

 

رحمتی تاثیری روی من ندارد


شما من را می شناسید؟ فکر می کنید من چنین کاری می کنم؟ در اینستاگرام یک خانم یا یک آقا هرچه می خواهد می تواند بنویسد. من مربی جوانی نیستم. هیچکس نمی تواند به من بگوید چکار کنم چون تصمیم گیرنده سرمربی است.

 


نیاز به شانس گلزنی داریم


شرایط وقتی که من آمدم خیلی خوب نبود. باید بگویم که کار راحتی نبوده و کار ما خیلی سخت بوده است. همه ما کنار هم خوب کار کردیم و می توانیم جایگاه بهتری را بدست آوریم. کسانی مثل وریا بهتر از قبل شده اند.

روحیه خوبی در تیممان داریم. هواداران ما، هواداران بسیار خوبی هستند و با تیم ما یکی هستند. همه ما و بازیکنان می دانیم که به هواداران نیاز داریم و آنها هم از عملکرد ما راضی هستند. فقط در بازی با سایپا یک اشتباه داشتیم. باید مدافع ما توپ را با سر می زد ولی این اشتباه ایجاد شد. علی قربانی یک شانس خوب داشت. در بازی قبلی هم یک پنالتی بدست آوردیم. البته پنالتی همیشه گل نمی شود. قبل از زدن ضربه از سوی ابراهیمی سه چهار بازیکن حریف وارد محوطه جریمه شدند. نمی خواهم درباره آن صحبت کنم به هرحال این فوتبال است. چیزی که ما لازم داریم شانس گلزنی است. ما باید برای گل زدن قدرتمندتر باشیم. بنویسید خطاب به هوادارانمان که ما با قلبمان به سختی تلاش می کنیم و بازیکنان ما با تمام وجودشان در زمین هستند. مسئله ای که به بازیکنانمان هم گفته ام این است که چون چند بازی را با سه گل یا چهار گل بردیم همه بازی ها را با این نتیجه ببریم ولی کار راحت نیست. ما باید تلاش بیشتری بکنیم. همه حریفانی که مقابل ما قرار می گیرند با توانایی بیشتری کار می کنند تا پیروز شوند و این یک تعریف و تمجید برای ماست.

 

 

جذب بازیکن خارجی؟


دو بازیکن مد نظر ماست. یکی از آنها شاید خیلی معروف نباشد که خیلی سریع او را بشناسید. ولی یکی دیگر هست که او مهاجم بسیار خوب و گلزنی است. الان نمی توانم اسمی بگویم. در آسیا همه آن بازیکن را می شناسند.

بازیکن پشت مهاجم است این نفر بعدی که به آن اشاره کردم. در این شرایط خیلی راحت نیست که بازیکنی را که می خواهیم جذب کنیم. ما منچستر سیتی نیستیم که بتوانیم چند میلیون دلار برای یک بازیکن خرج کنیم. فقط گرفتن یک مهاجم گلزن کافی نیست. مهاجم نیاز به پاس خوب برای گلزنی دارد. اگر یک هافبک خوب هم داشته باشید ولی پاس ها به گل نرسد، همه می گویند چرا توپ ها گل نشد. پس ما یک ترکیب مناسب برای گلزنی نیاز داریم. یک مثال برای آقای افتخاری زدم. در العین بودیم که یک مهاجم از شیلی گرفتیم. او یک بازیکن پشت مهاجم بود ولی کسی نبود که گل بزند. به مالک باشگاه گفتم یک مهاجم آرژانتینی بگیریم و بعد از آن 3 جام در سه ماه گرفتیم.

ساختن تیم کار راحتی نیست. باید دید کدام ترکیب بهترین ترکیب برای ماست. ما ملاقات های زیادی در باشگاه داشتیم. با آقای توفیقی و دستیارانم جلسه داشتیم. فیلم های زیادی دیدیم و با بازیکنان صحبت کردیم. می دیدیم که مدیرعامل هم شخصا ارزیابی می کرد و این خیلی خوب است. توفیقی هم بازیکنانی را به ما نشان می داد و در آخر به این دو بازیکنی که به شما معرفی کردم رسیدیم. اگر الان گوشی من را ببینید بیشتر از صد مدیر برنامه به من برای بازیکنانشان مطالبی فرستاده اند. الان به این دو گزینه رسیده ایم. این مهم نیست که من یک بازیکن را انتخاب کرده باشم یا یک نفر به ما معرفی کرده است. این یک کار تیمی بود که ما چه بازیکنی را جذب کنیم و ما به این دو بازیکن رسیده ایم. دیدیم که در ابتدای فصل بیت سعید و شهباززاده نتوانستند به آنچه می خواستند برسند و رفتند و امیدوارم این دو بازیکن جدید به تیم کمک کنند. ما جلسات زیادی داشته ایم و حتی یکبار آنقدر کار طول کشید که پرزیدنت (سیدرضا افتخاری) برای ما پیتزا گرفت (باخنده).

 

 

بازیکنان جدید به زودی به تهران می آیند


بازیکنان در اولین فرصت به تهران می آیند تا در تست پزشکی حاضر شوند. من هم امیدوارم آنها زودتر بیایند. مثلا فردا بیایند. باشگاه درحال مذاکره با آنها است و باید برایشان بلیت تهیه شود.

 


شجاعیان باید تست بدهد


داریوش شجاعیان به ما اضافه شده است ولی فردا باید تست بدهد. محسن کریمی آماده نیست. یک مشکل کوچک با روزبه چشمی داریم. نمی خواهیم روی هیچ بازیکنی ریسک کنیم. او هم بازیکن ملی است و باید آماده باشد. باید تا فردا برای انتخاب ترکیب صبر کنیم.

دیدگاه‌ها