کد خبر : 1500063 | 04 بهمن 1396 ساعت 17:33 | 69K بازدید | 0 دیدگاه

مدیر لالیگا؛

رونالدوی عربستان اکنون در لالیگا حضور دارد!

پیوستن یکباره 9 بازیکن سعودی به تیم های لالیگایی بازتاب فراوانی در رسانه های اسپانیایی داشته است.

رونالدوی عربستان اکنون در لالیگا حضور دارد!

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله چند ماه تا رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، فدراسیون فوتبال عربستان در توافقی دوجانبه با بنیاد لالیگا(مسئول برگزاری رقابت های قهرمانی اسپانیا) زمینه کوچ دسته جمعی ملی پوشان سعودی به رقابت های قهرمانی اسپانیا را فراهم کرد تا این بازیکنان با تجربه حضور در فوتبال اروپا در جام جهانی به داد عربستان برسند.

 

 

1278432

 

 

نکته کلیدی در انتقال دسته جمعی این 9 بازیکن به باشگاه های همچون ویارئال، لگانس، ختافه، رایووالکانو و ... به عدم دخالت باشگاه ها در این نقل و انتقال براساس قوانین فیفا برمی گشت، به نحوی که توافق بر سر پوشیدن پیراهن این تیم ها بین فدراسیون عربستان و بنیاد لالیگا بسته شد تا به این ترتیب باشگاه ها هیچ ضمانتی در راه بازی دادن یا عقد قرارداد مالی با بازیکنان سعودی نداشته باشند.

 

انتقال این بازیکنان قرضی با شرط خرید است و تنها اگر باشگاه های اسپانیایی قصد خرید بازیکن را داشته باشند، باید رقم توافق شده را پرداخت کنند.

 

 

1278431

 

 

فرناندو سانز، مدیر بخش آسیا و شمال آفریقای لالیگا در واکنش به اعتراضاتی که به این قضیه صورت گرفته به کادنا سر گفت:« به شخصه هیچ نقشی در انتخاب این 9 بازیکن نداشته ام؛ ولی تحقیقات خوبی برای انتخاب شان انجام شده بود. به اعتقاد من بازاری خوب و شیرین در حال گشایش است. چندان شناختی هم از بازیکنان سعودی ندارم؛ ولی مطلعم که بازیکنی که به لوانته پیوسته(فهد الموالید)، رونالدو یا مسی عربستان است. او می تواند در سمت چپ یا به عنوان مهاجم دوم بازی کند.»

 

سانز همچنین تایید کرده است که باشگاه های اسپانیایی که بازیکنان سعودی به آنها پیوسته اند، بین 2 تا 3 میلیون یورو دریافت کرده اند تا جزئیاتی از این توافق را فاش نکنند.

 

 

دیدگاه‌ها