کد خبر : 1500201 | 05 بهمن 1396 ساعت 14:02 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

منشا و نعمتی 30 گل برای ما ساختند

جلالی: به نبودن طارمی فکر نمی‌کنیم

پیکان تنها تیمی است که در این فصل موفق به شکست پرسپولیس شده است و همین موضوع بازی فردای دوتیم را جذاب تر می کند.

جلالی: به نبودن طارمی فکر نمی‌کنیم

به گزارش "ورزش سه" پیکان برای رقم زدن دومین شکست پرسپولیس فردا به مصاف این تیم می رود. مجید جلالی سرمربی پیکان در کنفرانس خبری قبل از بازی گفت:« در حالی خودمان را برای یک روز خوب آماده می‌کنیم‌که امیدواریم از تجربیات گذشته استفاده کنیم. ما برای این بازی استراحت کمتری نسبت به بازی‌های قبلی داشتیم، چرا که بازگشت‌مان از اهواز دو روز به تأخیر افتاد. با این حال تمرینات خوبی انجام دادیم و می‌توانم بگویم از این مسابقه به بعد بازی‌های برتری نسبت به قبل از ما خواهید دید. البته بازی‌های قبلی ما هم بسیار خوب و قابل قبول بود، اما نتیجه‌ای از آن حاصل نشده است و امیدوارم از این بازی به بعد به جدول بازگشته و تیمی بهتر از قبل باشیم.» او درباره طرح برخی حواشی و بحث جادوگری و اینکه آیا چنین موضوعی نتایج این تیم را تحت‌تأثیر قرار داد گفت: «مشخصاً وقتی شما وارد مسابقات فشرده و سنگینی می‌شوید و سطح رقابتی نیز سنگین است، باید تمرکز ذهنی خوبی هم داشته باشید و برخی مسائل است که باعث می‌شود تمرکز شما از بین برود. اگر کسی باشد که بازی‌های ما را رصد کند، این‌گونه قضاوت نخواهد کرد، چرا که بازی‌های درخور توجهی داشتیم و شاید نیاز به تمرکز بیشتری در زدن ضربات آخر داریم.» او در این رابطه افزود:«کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند با فوتبال بیگانه هستند. خود شما ببینید که لیورپول، منچسترسیتی را شکست می‌دهد، اما به تیم پایین جدول می‌بازد یا بازی شب گذشته آرسنال را ببینید که فوتبال متفاوت است. فوتبال این‌گونه نیست که همیشه بد بیاورید، اما منِ نوعی هم نباید همیشه خوش‌شانس باشم. بازی‌های ما را نگاه کنید که خیلی توپ‌ها بوده که به راحتی باید تبدیل به گل می‌شده، اما شاید قابلیت ذهنی و تمرکز بازیکنان در کنار مسائلی که عنوان شد به‌هم ریخته باشد. باید قابلیت‌های بازیکنان را در نظر بگیریم و شاید تیم‌هایی باشند که نتیجه‌گیری در آنها بازیکن محور است و حتی اگر بازیکن در تمرین فقط دور زمین بدود تیم نتیجه می‌گیرد، اما من همیشه سعی کرده‌ام تیمم تمرین‌محور باشد و کار را به این شکل پیش ببرم و هر زمانی که کیفیت تمرینی ما تغییر کرده باشد روی کیفیت بازی تأثیر می‌گذارد. متأسفانه دو ماهی است که زمین تمرینی ما کیفیت لازم را ندارد و چند بار تلاش کردیم که زمین بهتری پیدا کنیم، اما موفق نبوده‌ایم.»

 

 

  • بازیکنان تاثیرگذار


مجیدجلالی درباره فرصت هایی که بازیکنان این تیم از دست می دهند گفت: «سؤال بسیار خوبی بود و باید بگویم وقتی ما سال گذشته شرایطمان را جمع‌بندی کردیم 39 گل زده و 38 گل هم دریافت کرده بودیم. در جمع‌بندی‌مان به این نتیجه رسیدیم که اگر ما در این فصل تیمی باشیم که 10 گل کمتر بخوریم جایگاه فوق‌العاده‌ای در جدول خواهیم داشت، به شرطی که بتوانیم گل‌های زده خود را حفظ کنیم. اگر تا همین نیم‌فصل شرایط ما را با فصل گذشته مقایسه کنید در شرایط مشابه ما هفت گل کمتر نسبت به سال گذشته دریافت کرده‌ایم، اما شما دقت کنید از 39 گل فصل گذشته ما 30 گل توسط دو بازیکن ساخته و زده شد که هر دوی آنها از تیم ما رفتند (منشا و نعمتی). وقتی این سطح از تأثیرگذاری را از دست می‌دهید باید خیلی خوش‌شانس باشید که گل‌های زده شما پایین نیاید یا بازیکنی با همان قابلیت‌ها پیدا کنید. با این حال ما همچنان در فکر ترمیم خط حمله خود هستیم و در حملات طراحی‌های جذاب و متفاوتی داریم تا بتوانیم مشکل گلزنی‌مان را برطرف کنیم». جلالی در پاسخ به این پرسش که چرا منشا و نعمتی که تا این حد در پیکان موفق بودند، نتوانستند در پرسپولیس موفق باشند، اظهار داشت: « شرایط تیم‌ها با یکدیگر متفاوت است. از این جهت که این دو بازیکن در تیم ما آنقدر تأثیرگذار بودند که ما کارهای تاکتیکی تیم‌مان را بر اساس قابلیت‌های آنها طراحی می‌کردیم. حتی طراحی تمرینات‌مان هم براساس توانایی این دو بازیکن بود، اما قطعاً در پرسپولیس که تیم بزرگ‌تری است این شرایط وجود ندارد. به هر حال آنها انتخاب خودشان را کردند و ما هم نتوانستیم جای این دو بازیکن را پر کنیم. فکر کنم هر دو طرف از این جدایی ضرر کردند.»

 

 

  • به طارمی فکر نمی کنیم

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ارتباط با حواشی که اخیراً در مورد جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس برای این تیم به وجود آمده است و آیا این موضوع در بازی فردا تأثیرگذار خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: «من به‌عنوان مربی از اعضای تیمم خواسته‌ام فکر خودشان را با این‌جور مسائل درگیر نکنند. مهم این است که ما چقدر از حریف شناخت تاکتیکی داشته و از لحاظ روحی روانی برای این بازی مهم آماده باشیم.» جلالی در این رابطه که آیا مرز موفقیت مقابل پرسپولیس بازی با دفاع اتوبوسی است گفت:« به‌هرحال وقتی شما مربی تیمی مثل ایران هستید و با آرژانتین، مراکش، پرتغال، اسپانیا بازی دارید قطعاً به این فکر می‌کنید که جوری حریف را کنترل کنید تا در پایان مسابقه توشه‌ای اندوخته کنید. در این شرایط طبیعی است شما 70 درصد توانایی‌تان را روی کنترل حریف می‌گذارید و 30 درصد را روی این می‌گذارید که چطور به دروازه حریف نزدیک شوید. این امر طبیعی است. بعضاً ما مقابل تیم‌هایی بازی کرده‌ایم که حریف به دفاع صددرصد روی آورده است، مثل بازی‌مان مقابل سپیدرود و یا حتی بازی‌های قبلی‌مان. در دیدارهای قبلی نیز هر چهار حریف ما این شرایط را برای‌مان ایجاد کردند. در هر صورت این نوع بازی در فوتبال دنیا مرسوم شده است. سال‌های پیش ایتالیا با همین روش موفقیت‌های بزرگی کسب کرد. یا در فوتبال خودمان دکتر ذوالفقارنسب از این تاکتیک بهره می‌برد. مربیگری سلیقه‌ای است و هر کس سبک خود را دارد و هر کسی می‌تواند هر جور بخواهد بازی را تحلیل کند.»

 

 

  • بازیکن خارجی


جلالی در مورد اینکه تیمش در جذب بازیکن خارجی موفق بوده است یا نه، گفت: «ما در نقل‌وانتقالات که به نوعی بازار هرج و مرجی است بر اساس ظرفیت‌مان بازیکن گرفته‌ایم. باشگاه ما بودجه متوسطی را دارد و ما حتی سقف قراردادمان را 600 میلیون تومان که آن را هم برای سه چهار بازیکن در نظر گرفتیم، بستیم. دلیل آن هم این بود که تعادل مالی را در تیم‌مان حفظ کنیم. قراردادهای ما زیاد تفاوتی ندارد. شما این موضوع را در نظر بگیرید که جذابیت‌های ما محدود است. شما در نظر بگیرید ما هوادار نداریم و رسانه‌ای هم پشت ما نیست و وقتی می‌خواهیم بازیکن بگیریم، در مضیقه هستیم. شاید حق با شما باشد ما نتوانستیم در نقل‌وانتقالات چندان موفق عمل کنیم. بازیکن خارجی‌مان یکی باتی بود که فقط 30 هزار دلار دستمزدش بود و چون چند بار مصدوم شد او را نیم‌فصل رد کردیم. دو بازیکن خارجی ما نیز عملکرد بدی نداشتند و ما از آنها راضی هستند، اما در نقل‌وانتقالات شش بازیکن می‌توانستیم جذب کنیم که فقط سه بازیکن جذب کردیم. یکی از آنها هم بختیار رحمانی بود که در نیم‌فصل رفت.»


او افزود:«این را فراموش نکنید که 11 بازیکن جوان و آینده‌دار داریم که شش هفت نفر آنها در فصل جاری به میدان رفتند. تیم جوانان و امید ما بسیار موفق بوده‌اند و تیم امیدمان برای سومین سال پیاپی قهرمان شده است. به‌هرحال سیاست باشگاه ما در نقل‌وانتقالات این است که کمترین هزینه را داشته باشد، اما با اطمینان می‌گویم جوانان فعلی آینده پیکان را رقم خواهند زد.»

دیدگاه‌ها