کد خبر : 1501077 | 08 بهمن 1396 ساعت 18:29 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

5 نکته که از گل‌سرسبد بازی‌های این هفته لالیگا آموختیم!

نبرد مستایا؛ فراموشی موقت کابوس رئال مادرید

رئال مادرید توانست تا با برتری 4-1 مقابل والنسیا در مستایا، پایان خوبی برای هفته بد خود که با حذف از کوپا‌دل‌ری، همراه بود، داشته باشد.

نبرد مستایا؛ فراموشی موقت کابوس رئال مادرید


به گزارش "ورزش سه"، رئالی که در بازی مقابل لگانس در سانتیاگو برنابئو، شکست 2-1 را پذیرا شده بود و از کوپادل‌ری، حذف شده بود، توانست  با این پیروزی، به یک آرامش برسد.


این پیروزی بزرگ مقابل تیم سوم جدول لالیگا، سبب شد تا اندکی از فشار‌ها از روی دوش زیزو و تیمش، برداشته شود. البته زیزو می‌داند که دو دیدار بسیار سخت در لیگ قهرمانان اروپا، مقابل پاریسن ژرمن، پیش‌رو دارد.


اما برای والنسیا، این شکست ناامید کننده بود. درست است که این تیم نسبت به فصل قبل، پیشرفت خیره‌کننده‌ای، داشته است اما این شکست، سبب نزدیک تر شدن فاصله با رئال مادرید رده چهارمی شد. اما از این بازی پرهیجان، چه نکاتی آموختیم؟!

 

1-پیغام رونالدو به منتقدان: من هنوز تمام نشده‌ام!

 

1279421


درست است که کریستیانو، آن ماشین گلزنی بی‌رحم فصول پیش نیست و دچار افت محسوسی شده است، اما سخنی هست که می‌گوید: اوج و فرود یک بازیکن، موقتی است اما کلاس بازی او، دائمی است. این مسئله در مورد فوق‌ستاره پرتغالی نیز صدق می‌کند. 


حتی اگر رونالدو به سال‌های افول خود نزدیک شود، باز هم یک بازیکن خطرناک است. او در ضدحمله‌ای که منجر به گل اول رئال مادرید و خود او، از روی نقطه پنالتی شد، نقش فوق‌العاده موثری داشت. او توپ را بعد از کرنر والنسیا، در زمین خود تصاحب کرد و تا زمین خفاش‌ها، با سرعتی فوق‌العاده پیش‌آورد، سپس به مارسلو پاس داد و در ادامه، خود او ضربه پنالتی را تصاحب و تبدیل به گل کرد. این ضد حمله برق‌آسا، همه را به یاد رئال مادرید ژوزه مورینیو انداخت که با ضدحملات برق‌آسا، تیم‌های مقابل را متحیر می‌کرد.


با زدن این گل، فشار زیادی از روی شانه فوق‌ستاره کهکشانی‌ها، برداشته شد و تنها دقایقی بعد، او توانست دومین گل خود را از روی ضربه پنالتی به ثمر برساند. اولین پنالتی او، صدمین پنالتی گل شده وی برای کهکشانی‌ها بود. او حالا با 72 گل از روی نقطه پنالتی، رکورددار گلزنی از روی نقطه پنالتی در لالیگاست. نفر دوم در این زمینه نیز هوگوسانچز، ستاره اسبق کهکشانی‌هاست. 


همچنین کریستیانو با دو گلی که در بازی شب گذشته به ثمر رساند، توانست تا چهارمین گل خود در دو بازی اخیر و هشتمین گل خود در شانزده بازی که در این فصل لالیگا، به ثبت رسانده است، را در آمار خود بگنجاند. درست است که این ستاره پرتغالی در فصول گذشته، در شانزده بازی، آمار گلزنی بهتری داشته است اما او نشان داد که همچنان تمام نشده است.

 

2-ستاره همیشگی کهکشانی‌ها!

 

1279425

 


این فصل، فصلی است که برای هواداران رئال و حتی تمامی فوتبال‌دوستان، فراموش نشدنی است. این تیم در حال حاضر، تنها شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را داراست. تنها تیمی که توانسته تا به حال در سه دوره متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، تیم بایرن مونیخ بوده است که در اواسط دهه 70 میلادی، موفق به انجام این کار شده است. زیدان هم متخصص کسب لیگ قهرمانان اروپاست و می‌توان شانس مناسبی را در صورت پیروزی رئال مادرید در مقابل پی‌اس‌جی، برای کهکشانی‌ها، پیشبینی کرد.


کهکشانی‌ها اگر تمامی بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند و همگی در اوج باشند، به راحتی می‌توانند پاریسن‌ژرمن قدرتمند را حذف کنند و دلیل این امر، توازن بالای میان خطوط این تیم است. در خط حمله، مثلث بی‌بی‌سی، در صورت در اوج بودن، غیرقابل مهار است و در خط هافبک نیز، رئال بهترین مثلث فوتبال اروپا را متشکل از کروس، مودریچ و کاسمیرو در اختیار دارد. عملکرد این مثلث خط هافبک کهکشانی‌ها در مقابل خفاش‌ها در مستایا، فوق‌العاده بود و همین امر سبب پیروزی کهکشانی‌ها شد اما بهترین بازیکن خط هافبک رئال مادرید، تونی کروس بود.


کروس یکی از بهترین و شاید بهترین هافبک فعلی فوتبال اروپاست. ستاره کهکشانی‌ها که در موفقیت‌های اخیر رئال مادرید، نقش غیرقابل انکاری داشته است، در بازی مقابل والنسیا هم گلزنی کرد و هم در بازیسازی، عالی ظاهر شد. کروس وقتی که همانند بازی دیروز، در اوج باشد، می‌تواند تا با بازی‌خوانی فوق‌العاده، توپ را از حریف باز پس گیرد و با خلاقیت و پاس‌های دقیق خود، کار را برای حریفان دشوار کند. 


رئال مادرید در بازی دیشب در مستایا، شش موقعیت خلق کرد که سه تای آن‌ها حاصل کار مهندس کروس بود! دقت ‌پاس‌های این ستاره آلمانی نیز 93 درصد بود که سبب کنترل فوق‌العاده کهکشانی‌ها بر بازی شد. گل دیدنی او هم که گل چهارم کهکشانی‌ها به والنسیا بود، با یک همکاری عالی  او و کواچیچ حاصل شد.


3-زیدان و آرامش فعلی!

 

1279424

 


رئال مادرید زیزو در فصل قبل، همه جام‌ها را درو کرد اما عملکرد این فصل آن‌ها کاملا متفاوت بوده است. آن‌ها اکنون تقریبا  هیچ شانسی برای قهرمانی در لالیگا ندارند و در کوپادل‌ری نیز به دست لگانس، حذف شده‌اند تا تنها شانس خود را در لیگ قهرمانان اروپا مقابل پی‌اس‌جی قدرتمند، آزمایش کنند. نیاز اصلی زیزو در این بازی، کسب یک پیروزی مقابل خفاش‌ها در ورزشگاه مستایا بود تا برای خودش، زمان بخرد. عملکرد کهکشانی‌ها در این بازی نسبت به بازی‌های قبلیشان بهتر بود و با برتری 4-1، این عملکرد بیشتر و بهتر به نمایش درآمد تا زیدان، به یک آرامش نسبی برسد.


البته زیدان هنوز نیز یک مربی جوان محسوب می‌شود و در حال پیشرفت است. او با ترکیب چینی خوب خود در بازی دیشب، موفق به پیروزی خوبی مقابل والنسیا سوم جدولی شد. علی‌رغم کسب دو لیگ قهرمانان اروپا متوالی، عملکرد امسال کهکشانی‌ها اصلا قابل دفاع نیست و همین مسائل، شاید سبب اخراج زیزو شود. اما اگر فلورنتینو پرز، مدیر عامل کهکشانی‌ها که صبر کمی برای مربیان دارد، به قول خود عمل کند و زیدان را تا ابد حمایت کند، می‌توان منتظر اوج‌گیری دوباره کهکشانی‌ها بود.

 

4-کوکلین در پست جدید!

 

1279423

 


اگر شما تنها نتیجه بازی را مشاهده کنید و بازی را ندیده باشید، قطعا رای به عملکرد ضعیف خط دفاع والنسیا خواهید داد، در حالی که مدافعین این تیم و به خصوص کوکلین، عملکرد بدی نداشتند. کوکلین، بازیکنی که در همین پنجره زمستانی از آرسنال راهی والنسیا شده بود، در این بازی و در پستی که تجربه بازی در آن را نداشته بود، عملکرد خوبی داشت. این بازیکن با بازی در پست دفاع وسط بیگانه بود .او در 160 بازی که برای آرسنال انجام داده بود، تنها دو بار توسط آرسن ونگر در این پست، به بازی گذاشته شده بود و بقیه بازی‌هایش در پست هافبک دفاعی به ثبت رسیده‌بودند. 


اولین تجربه او در بازی در این پست به فاجعه آرسنال مقابل بایرن مونیخ بر می‌گردد که در حضور 18 دقیقه‌ای پایان بازی کوکلین، این تیم 5-1 به بایرن مونیخ باخت. او در این فصل و در جریان باخت 3-1 مقابل منچستر سیتی نیز 58 دقیقه در این پست برای توپچی‌ها، بازی کرد. تنها گزینه مارسلینو، مربی والنسیا در این بازی استفاده از کوکلین در دفاع وسط بود، چراکه گابریل پائولیستا و روبن وزو، محروم و موریلو نیز مصدوم بودند تا مارسلینو با بحران دفاع وسط روبرو شود. تنها مشکل خط دفاعی والنسیا، دادن دو پنالتی در نیمه اول بود که هر دو آن‌ها توسط مارتین مونتویا، به ثبت رسید. کوکلین با دقت پاس 93 درصدی، عملکردی خارق‌العاده مقابل کهکشانی‌ها به ثبت رسانید!

 

5- سانتی مینا و درخشش مناسب!

 

1279420

 


مهاجم 22 ساله والنسیا که از آکادمی سلتاویگو، شناسایی شده بود اکنون توانسته  در 21 بازی خود برای والنسیا در لالیگا، 8 گل به ثبت برساند. او اکنون در ترکیب مارسلینو، جای ثابتی پیدا کرده است.


تک گل او در نیمه دوم از روی ضربه کرنر در مقابل کهکشانی‌ها، والنسیا را قبل از گل دیدنی مارسلو، امیدوار به بازگشت به بازی کرد اما گل‌های مارسلو و کروس و واکنش‌های خارق العاده  ناواس، مانع از بازگشت  والنسیا به بازی شد. در نهایت این بازی با پیروزی مقتدرانه کهکشانی‌‎ها در مقابل خفاش‌ها به اتمام رسید.

 

منبع: اسکواکا

ترجمه: محمد مهدی موسی پور

دیدگاه‌ها