کد خبر : 1501497 | 10 بهمن 1396 ساعت 15:26 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

ظرف 48 ساعت قائدی به بخش منتقل می شود

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نیز اعلام کرد که این فدراسیون نیز پیگیر مراحل درمان مهدی قائدی است.

ظرف 48 ساعت قائدی به بخش منتقل می شود

به گزارش " ورزش سه" تصادف شدید مهدی قائدی ستاره جوان استقلال یکی از مهمترین اخبار دوروز اخیر بوده و البته خبرهای ضد و نقیضی در این رابطه به گوش می رسید. دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با شرایط مهدی قائدی گفت:« متاسفانه آقای قائدی در اثر سانحه رانندگی دچار مصدومیت شده و به بیمارستان بوشهر ارجاع داده می شود. تروما و یا ضربه شدیدی به ایشان وارد شده و دچار خونریزی شدید داخلی می شود. متاسفانه کبد ایشان دچار پارگی شده و خونریزی شدید بوده است و به همین دلیل در همان ابتدا بوسیله شوک آقای قائدی را احیا می کنند و بلافاصله عمل جراحی انجام می شود.»


او افزود:« حیاتی ترین قسمت بدن آقای قائدی آسیب دیده و پزشکان با کمک داروهای بیهوشی و دستگاه علائم حیاتی را حفظ و تا 48 ساعت کنترل کردند. امروز و آخرین خبری که من از روند درمان دارم این است که علائم حیاتی پایدار است و ممکن است با تشخیص پزشک تصمیم بگیرند ضرف 48 ساعت آینده به بخش منتقل شود. آقاق دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی هم هستند و نظارت کاملی روی روند درمان قائدی دارند.»


رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین درباره اینکه قائدی می تواند به فوتبال بازگردد و چه زمانی این اتفاق می افتد گفت:" یک آدم معمولی هم بعد از انجام عمل جراحی دچار ضعف بدنی می شود و نمی تواند کار سنگین انجام بدهد. حتی عمل های ساده ای مثل آپاندیس هم چنین شرایطی دارد. این در حالی است که کبد یک ارگان حیاتی در بدن است و قطعا یکی دوماهی برای طی شدن دوران نقاهت زمان می برد تا ایشان بتواند تمریناتش را شروع کند.»


نوروزی افزود:« خوشبختانه نیازی به پیوند کبد نبوده است. آنچه امروز برای ما و خانواده ایشان و همه هواداران فوتبال مهم است سلامتی این بازیکن است. خیلی از بازیکنان بعد از عمل های جراحی بسیار سخت به فوتبال برگشته اند و ما باید منتظر بمانیم تا آقای قائدی نیز سلامتی اش را کامل به دست بیاورد و آن وقت در این باره صحبت کنیم.»


آنچه مشخص است این که مهدی قائدی این فصل را از دست داده است.

دیدگاه‌ها