کد خبر : 1503820 | 20 بهمن 1396 ساعت 01:59 | 248.6K بازدید | 0 دیدگاه

چالش تکراری پیش روی پرز

بارسا در فینال و درخواست آزاردهنده برای رئالی‌ها

بارسلونا موفق شد در زمین والنسیا 0-2 پیروز شده و در مجموع با برتری 3-0 راهی فینال کوپا دل ری شود.

 بارسا در فینال و درخواست آزاردهنده برای رئالی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، این برای پنجمین بار متوالی است که بارسلونا به فینال کوپا دل ری راه می یابد. در 4 دوره گذشته این تیم تنها یک فینال را واگذار کرده و آن هم سال 2014 در مستایا برابر رئال مادرید بود.

 

 

1282123

 

 

سال 2015 بارسا در نوکمپ موفق شد بیلبائو را مغلوب کند. سال 2016 بارسا در ویسنته کالدرون بر سویا غلبه کرد و سال گذشته نیز بازهم در همین ورزشگاه، بارسا بر آلاوس غلبه کرد.

در سه سال گذشته که بارسا راهی فینال شده و رئال از صعود بازمانده، درخواست باشگاه بارسلونا، برگزاری بازی فینال در ورزشگاه برنابئوی مادرید بود که هر بار باشگاه رئال زیر بار نرفت و فینال در ورزشگاهی دیگر برگزار شد.

 

شکی در این نیست که این بار نیز باشگاه بارسلونا و نیز سویا(دیگر فینالیست)، درخواست برگزاری فینال در برنابئو را خواهند داد. خواسته ای آزاردهنده برای رئالی ها چرا که هیچکدام تمایلی به اینکه بارسا در برنابئو جام را بالای سر ببرد، ندارند. گذشته از آن، سوت زدن هواداران بارسا هنگام پخش سرود ملی اسپانیا، آن هم در برنابئو، نکته آزاردهنده دیگری برای رئالی ها محسوب می شود.

 

مستایا، واندا متروپولیتانو و حتی سانچیس پیسخوان و نوکمپ، می توانند گزینه های دیگری غیر از برنابئو برای فینال کوپا دل ری باشند. آخرین بار که بارسا در برنابئو فاتح کوپا دل ری شد، به سال 1997 بر می گردد که توانست با غلبه بر بتیس جام را بالای سر ببرد.

 

 

1247975

 

 

طبق ادعای مارکا، روز دوشنبه فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم نهایی در مورد ورزشگاه بازی فینال را اتخاذ خواهد کرد و شانس ورزشگاه جدید اتلتیکو مادرید یعنی واندا متروپولیتانو، بیش از سایر گزینه هاست هرچند در این مورد یک مشکل بزرگ وجود دارد.

 

21 آوریل زمان برگزاری بازی فینال کوپا دل ری است یعنی در میانه رقابت های لالیگا چرا که به دلیل در پیش بودن جام جهانی، فینال کوپا دل ری زودتر از سال های گذشته برگزار می شود. دیدارهای سویا-رئال و نیز بارسا-ویارئال به همین دلیل سه هفته به تعویق می افتند و در همان هفته بازی فینال، اتلتیکو در واندامتروپولیتانو میزبان بتیس از رقابت های لالیگاست که عملا برگزاری فینال در این ورزشگاه را با معضل مواجه می کند.

 

اگر رئال با برگزاری فینال در برنابئو مخالفت کند، این بازی تنها در صورتی در ورزشگاه اتلتیکو برگزار خواهد شد که لالیگا دیدار اتلتیکو و بتیس را نیز به تعویق بیندازد. این مهم به سرانجام نمی رسد اگر اتلتیکو توانسته باشد به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کند چرا که تعویق این بازی مثلا به روز دوشنبه، بدون شک ترافیک زمانی برای روخی بلانکوس ایجاد خواهد کرد و واضح است که مسئولان این باشگاه با آن مخالفت کنند.

دیدگاه‌ها